Gå til innhold

Nvidia driver istede for "HP" sine på bærbar, farlig?


Giddion

Anbefalte innlegg

Hei som noen av dere vet så kan man ikke uten vidre bruke Nvidia sine drivere på hp bærbare (under windows), men jeg har triksa litt å fått det til. Økningen i ytelsen er enorm (100-200+%) og maskinen er ikke blitt mer ustabil, men muligens varmere.

Er det noe som skal tilsi at jeg ikke burde bruke driverene?

Noe jeg burde teste for?

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm...tror ikke du skulle ta sjansen, men det er jo i programvaren så det er ingenting som sier at du ikke skal kunne det. Garantien dekker ingen SW feil. Men jeg lurer på hvordan du fikk til dette og hvorfor du i det hele tatt skal det?

 

Vel det startet med at nvidia kom med noen drivere med noe fancy nye funksjoner og det ville jeg gjerne teste. Den betydelige bedringen av ytelsen kom jo som et bra bonus. Det at HP ikke er de raskeste til å oppdaterer driverene hjelper jo ikke.

 

Linux kjører Nvidia sine drivere direkte så det burde i teorien ikke være veldig galt å gjøre som jeg gjør.

 

Selve installeringen av driveren får man til ved å utføre en manuel installasjon dvs. ikke bruke install programmet.

Lenke til kommentar

Eneste problemet er at du kan få "Driver kaos" det vil si at de ikke helt funker i enkelte situasjoner og kan produsere resultater som ikke er ønskelig.

Jeg juksa til nyere drivere til min bærbare sitt ATi kort, resultatet var at det gikk bedre naturligvis, men i Windows kunne den til tider slå ut i 100% CPU bruk.

Og maskinen var ubrukelig, gikk tilbake til HåPløs sine offisielle og utdaterte drivere og da funket det som normalt igjen.

Lenke til kommentar
Eneste problemet er at du kan få "Driver kaos" det vil si at de ikke helt funker i enkelte situasjoner og kan produsere resultater som ikke er ønskelig.

Jeg juksa til nyere drivere til min bærbare sitt ATi kort, resultatet var at det gikk bedre naturligvis, men i Windows kunne den til tider slå ut i 100% CPU bruk.

Og maskinen var ubrukelig, gikk tilbake til HåPløs sine offisielle og utdaterte drivere og da funket det som normalt igjen.

 

Dette sier meg bare at det ikke er spessielt lurt for giddon å gjøre dette fordi det på ett eller anet tidspunkt kommer til å skjære seg

Lenke til kommentar
Eneste problemet er at du kan få "Driver kaos" det vil si at de ikke helt funker i enkelte situasjoner og kan produsere resultater som ikke er ønskelig.

Jeg juksa til nyere drivere til min bærbare sitt ATi kort, resultatet var at det gikk bedre naturligvis, men i Windows kunne den til tider slå ut i 100% CPU bruk.

Og maskinen var ubrukelig, gikk tilbake til HåPløs sine offisielle og utdaterte drivere og da funket det som normalt igjen.

 

Dette sier meg bare at det ikke er spessielt lurt for giddon å gjøre dette fordi det på ett eller anet tidspunkt kommer til å skjære seg

 

Vell om du er dreven på PC så er software feil bare bagateller og rette opp.

Jeg har enda til gode forutenom virus som knaser iseg BIOSer se en software feil ødelegge hardware.

Jeg har derimot sett det motsatt vei, beste eksemplet der er 790i brikkesettet til Nvidia og dets nesten løste problem med data korrupsjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...