Gå til innhold

Problemer med å koble til Lexmark skriver


Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte Lexmark multiskriver x3650 på Ideell. Har innstallert den og får beskjed om at den er klar til bruk. Men, får opp en feilmelding om at skriveren ikke kommuniserer med datamaskinen når jeg ber om utskrift. Får beskjed om å sjekke ledninger, slå av og på og sjekke brannmur-innstillinger. har prøvd dette uten suksess. Scanneren virker+kopiering. Men altså ikke vanlige utskrifter fra PC. Er det noen her inne som har peiling på hva som kan være problemet? Vet ikke helt hvordan jeg skal sjekke brannmurinnstillingene på maskina. Kan det være her problemet ligger? Prøvde å slå av windows-brannmuren, men ingen forskjell da. Har Norton antivirus-program. Prøvde å spørre på Ideell, men ingen der kunne hjelpe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

får du opp skriver-status fra skriveren opp på pcen ?

 

har du prøv om det antivirusprogrammet som lager trøbbel for skriveren f.eks ved å fjerne/deaktivere det ?

 

jeg regner med at du bruke usb.

har du prøvd med en annen utgang.

det kan høres ut som om du bare får data en vei - fra skriveren.

 

hvis derimot dataen ves kopiering går via pcen tilbake til skriveren så må du se i innstillingen på pcen om det står noe om at skriveren er tilkoblet usb.

 

hvis du går til kontrollpanelet ( windows), leter opp skriveren og så velger egenskaper.der er det en flik som er merket porter.

 

 

Lenke til kommentar
Tusen takk for svar!

får du opp skriver-status fra skriveren opp på pcen ? Ja, det står at den skriver ut uten at den gjør det..

 

har du prøv om det antivirusprogrammet som lager trøbbel for skriveren f.eks ved å fjerne/deaktivere det ? Nei. Har Norton antivirusprogram. Vet ikke hvordan jeg skal deaktiviere det..? Er det trygt i såfall?

 

jeg regner med at du bruke usb.

har du prøvd med en annen utgang.Ja, har prøvd både foran og bak på harddisken.

det kan høres ut som om du bare får data en vei - fra skriveren. Ja, det er slik det ser ut. Scanning går fint fra skriver til pc, men altså ikke utskrifter andre veien.

 

hvis derimot dataen ves kopiering går via pcen tilbake til skriveren så må du se i innstillingen på pcen om det står noe om at skriveren er tilkoblet usb.

 

hvis du går til kontrollpanelet ( windows), leter opp skriveren og så velger egenskaper.der er det en flik som er merket porter. Skal prøve å finne dette.

Takker og bukker!

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har samme problem med min Lexmark 4580.

 

Den fungerer med USB men ikke med trådløs. Jeg får samme feilmelding som Salia.

 

JEg forsøkt å installere drivere(vista) to ganger nå uten at det lykkes med trådløs utskrift.

 

Selve den trådløse tilkoblingen fungerer bra(finner SSID og passord godkjent)

 

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hei, uansett alder på tråden, så har jeg fortsatt et problem med min Lexmark Pro 200 S500. Installerer drivere på Vista, skriveren fungerer trådløst. Når skriveren blir avslått, å slått på igjen, så fungerer det ikke, å jeg får eksakt samme feilmelding som den nevnte over her.

 

 

Er det noen som har en løsning? er det vista som er problemet, eller er det programvaren til lexmarken?

Lenke til kommentar

Det er det svært vanskelig å svare på da jeg ikke kjenner lexmark sine skrivere

 

Nå vil jeg tro at vista ikke er venn med skriveren din.

 

Hvis skriveren er relativt gammel så kan det være verdt å bytte den ut med en nyere modell men først må man prøve med programvare ( inkludert drivere) som passer til operativsystemet.

 

W7 og muligens vista har innebyg standard drivere til de fleste skrivere så de kan være verdt å prøve det .

Nå er det ikke sikkert at du finner driver til eksakt din modell , men til en søstermodell.

problemet med slik er at det er ikke sikkert at all funksjonen virker.

 

Det er uansett lurt å sjekke nettsidene til produsenten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...