Gå til innhold

*slettet*


random85

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg bruker sånn VST-instrumenter når jeg spiller inn, så blir alt så jævlig lavt. Ikke ekstremt lavt, men for lavt til at det er akseptabelt. Jeg vil ha høyere volum, slik at jeg har mer materiale å jobbe med og mikse med.

Dette må være hardwarefeil/mangel.

Jeg kan justere volum akkurat som jeg vil på alt av VSTi i Cubase.

VSTi utgang er å betrakte som vanlig audio ut av PC.

Lenke til kommentar
Når jeg bruker sånn VST-instrumenter når jeg spiller inn, så blir alt så jævlig lavt. Ikke ekstremt lavt, men for lavt til at det er akseptabelt. Jeg vil ha høyere volum, slik at jeg har mer materiale å jobbe med og mikse med.

Dette må være hardwarefeil/mangel.

Jeg kan justere volum akkurat som jeg vil på alt av VSTi i Cubase.

VSTi utgang er å betrakte som vanlig audio ut av PC.

 

Les litt mere før du svarer. Han vet hvordan han stiller opp volum på VSTi'er på Cubase, men han oppnår ikke nok volum uten å gå over signalgrensen.

Lenke til kommentar
Les litt mere før du svarer. Han vet hvordan han stiller opp volum på VSTi'er på Cubase, men han oppnår ikke nok volum uten å gå over signalgrensen.

Så du mener at en plug-in løser "fra jævlig lavt" til "høyt" volum?

 

edit: fra 1. post

Når jeg bruker sånn VST-instrumenter når jeg spiller inn, så blir alt så jævlig lavt

Dette kan du justere som du vil, både på VSTi og i Cubase.

Du kan også sende VSTi'en via en gruppe kanal.

Endret av arela
Lenke til kommentar
Les litt mere før du svarer. Han vet hvordan han stiller opp volum på VSTi'er på Cubase, men han oppnår ikke nok volum uten å gå over signalgrensen.

Så du mener at en plug-in løser "fra jævlig lavt" til "høyt" volum?

Hvordan i all verden kom du fram til at jeg mente det?!

 

edit: fra 1. post
Når jeg bruker sånn VST-instrumenter når jeg spiller inn, så blir alt så jævlig lavt

Dette kan du justere som du vil, både på VSTi og i Cubase.

Du kan også sende VSTi'en via en gruppe kanal.

Han vet fortsatt hvordan han stiller opp disse volumene, men det hjelper lite når vrengning intrer før han oppnår nært høyt nok volum.

Lenke til kommentar
Han vet fortsatt hvordan han stiller opp disse volumene, men det hjelper lite når vrengning intrer før han oppnår nært høyt nok volum.

Men hvor er den forvrenginga? Jeg tror nå fremdeles den er i lydkortet.

Brukes riktig ASIO driver?

Forvrengninga skjer nok i selve Cubase, da dette er vanlig virkning når man overskrider signalgrensen.

Lenke til kommentar
Forvrengninga skjer nok i selve Cubase, da dette er vanlig virkning når man overskrider signalgrensen.

Hvordan forvrenger Cubase lyden. Cubase lager ingen lyder. Cubase er en slags container som holder rede på filer og formater som brukes i de enkelte prosjekt. Forvrenging skjer før eller etter Cubase - ja du kan selvfølgelig mixe så signalene forvrenger seg, men da er det du som gjør det.

Lenke til kommentar
Hei.

 

 

Kan jo ikke bare skru på fullt på den vanlige måten, da blir det bare skurring av det, og i tillegg så "gjelder" det ikke likevel, for alt blir jo like lavt som alt annet når jeg har eksportert låten ut av Cubase, til en MP3-fil.

 

All lyd ut fra maskinen blir lav? forstår jeg deg riktig? Eller bare i cubase?

Lenke til kommentar
Forvrengninga skjer nok i selve Cubase, da dette er vanlig virkning når man overskrider signalgrensen.

Hvordan forvrenger Cubase lyden. Cubase lager ingen lyder. Cubase er en slags container som holder rede på filer og formater som brukes i de enkelte prosjekt. Forvrenging skjer før eller etter Cubase - ja du kan selvfølgelig mixe så signalene forvrenger seg, men da er det du som gjør det.

Regner med Cubase saturerer lyd når den går over signalgrensen, slik DAWer vanligvis gjør, så jo, Cubase kan nok vrenge lyd.

 

Lydkort pleier istedet å klippe lyden, noe som låter enda verre.

 

Igjen, hvorfor ikke bare gi oss en MP3, så vi som har peiling på hvordan den bør se ut, kan se om vi finner noe uvanlig, som kan hjelpe oss å løse problemet ditt? Det trenger ikke en gang være musikk, bare gi oss noe som demostrerer problemet!

Endret av Jnz
Lenke til kommentar
Regner med Cubase saturerer lyd når den går over signalgrensen, slik DAWer vanligvis gjør, så jo, Cubase kan nok vrenge lyd.

Ja bevares, men regner med at han har prøvd direct monitoring og at det samme skjer, og da er det bypass Cubase.

 

Vi får vente på neste trekk fra hula

 

Det er snakk om VST-plugins, de går igjennom Cubase uansett om det er direktemonitoring eller ikke.

Lenke til kommentar

I Cubase får man jo virtuelle miksere i de aller fleste VST plugins. Hvis man har klart å stille det inn slik-

 

Output fra VST-modulen- veldig sterkt

På mikserstripen i Cubase - lavt

 

så vil det "knitre", eller digitalforvrenge, uansett hvor høyt eller lavt mastervolum i Cubase er satt.

 

Prinsippet gjelder i og for seg i alle virtuelle miksere i Cubase. Tror det kan være lurt å sjekke alle volumkontroller i hele kjeden på den aktuelle VST-en, og man husker selvsagt på alle plugins når det gjelder klang og andre lydsminketing man har stappet inn i kjeden.

 

Når det gjelder Sennheiser- headset- de klarer ikke å spille veldig høyt før de begynner å protestere med knitrelyder. Nå har jeg ikke samme modell som deg, bare et sett HD 595.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Det er snakk om VST-plugins, de går igjennom Cubase uansett om det er direktemonitoring eller ikke.

Det er vel både og. Mange VSTi's funker som stand alone (F.eks HALion3)

Har han en slik, kan han jo også teste på det.

VSTi går gjennom Cubase ja, men de går "uforstyrret" gjennom dersom du ikke har endret noe på mixere, effekter etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...