Gå til innhold

BK; dark side of the moon


Phaser_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var meningen å ikke ha treet så skarpt da jeg syns det vart veldig unaturlig, på grunn av dypdeskarpheten.

For alt jeg veit så hadde det ikke vært mulig å få med treet i det hele tatt på en skikkelig måte. kansje om man hadde hatt ett ensomt tre stående på en åsrygg. men da må man ha månen lavt i horisonten og kvaliteten på månen blir da dårligere.

 

Ang plassering så prøvde jeg litt fram og tilbake men ble vanskelig å få det til å se naturlig ut plassert mer utenfor månen. Noen som har noen tips? Hvordan går jeg fram for å fremmheve en svart siluett mot en svart bakgrunn?

 

 

Er forøvrig tatt med Pentax k20d med celestron c5 1250mm spoting scope og stativ :whistle:

 

Syns bilde er mye skarpere i søker enn det jeg får til, så det er større potensiale her tror jeg. Må få det til å stå stille og så står jo ikke månen stille den heller :p

Endret av Phaser_
Lenke til kommentar
Elsker idéen (sjekk avataren), men gjennomføringen/redigeringen virker litt halvgjort.

 

Treet er for all del flyttbart i photoshop filen. Jeg syns det ble litt rart å sette treet midt forran månen og ha alt midtstilt men kan gjøre ett forsøk på det om noen tror det er bedre. Syns det er vanskelig å få til en naturlig overgang mellom treet forran månen og treet forran den mørke himmelen. Hadde kansje vært en ide å kunne skimte terreng under treet?

 

Edit: prøvde meg på en liten en her

post-81990-1226422139_thumb.jpg

Endret av Phaser_
Lenke til kommentar

Er ikke en fotoshop'er men likte ideen.

 

Det jeg kunne tenkt meg er og flytte treet til høyre så at det bare dekker ca halve månen og forandre fargen så den blir lysere/gråere,så den er mer synlig men ikke så mye at den tar fokuset helt.

 

Edit: tenkte på siste bildet,men med så pass farge at treet er synlig også på utsiden av månen.

Edit II: gir meg ikke,så det på en måte opplyst med blits "blitsaktig".

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Det blir liksom...for grått. Hva med å "brenne" det litt?

 

Det er allerede så godt som svart. men kan prøve å lysne kantene litt for å få litt mere 3d effekt av det. men det må bli i morgen. andre tips?

 

 

måtte prøve en gang til før natta :p ble i allefall annerledes

post-81990-1226439549_thumb.jpg

Endret av Phaser_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...