Gå til innhold

[Løst] Transcend T.photo 710C Digital fotoramme noe å satse på?


Anbefalte innlegg

Er dette et bra kjøp?

Skal kjøpe en digital fotoramme til dama;)

 

Den må ha internminne, helst ikke unødvendig kostnader ved dårlige høyttalere ol. Ellers grei oppløsning og annet som er kult.

 

Har ikke stort budsjett.

 

Er denne grei. Fant ikke så mange alternativer...

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10551850;c:100896

 

Takk:)

Endret av madsc90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke mye å sammenligne med, men har sett på den nå, ja..

 

I forhold til rammer til 1000kr i butikker som lefdal, elkjøp og siba er denne rammen uten tvil bedre. Merk at lefdal er omtrendt 200 kr billigere på alle rammer enn det elkjøp er.

 

Med i pakken følger det med usb-kabel, fjernkontroll med batteri, strømadapter, brukerveiledning både på cd og i bokform. Rammen kan enkelt henges på veggen eller stå på bord (både horisontalt og vertikalt). Det behøves ingen drivere for å overføre bilder værken med Windows XP eller Ubuntu 8.04. Det er ganske enkelt å plugge den til, og copy/paste bildene inn. Det går raskt og enkelt.

Menyene til rammen er litt forvirrende, og den lille tiden jeg så på den (har gitt den bort i gave) fant jeg ikke ordentlig ut av det. Fjernkontrollen er robust, men liten. Man kan stille inn at den skrur seg automatisk på/av ved bestemte klokkeslett. Den har kalender og klokke som fungerer bra. (det skal også gå ann å legge inn viktige datoer, men det fikk jeg ikke til.) Musikk og video har jeg ikke testet. (det er uansett ikke det man kjøper digital FOTOramme for:p). Det var ikke noe problem å navigere med knappene direkte på rammen, det kommer opp ikoner øverst på skjermen plassert direkte foran knappene (som sitter bak). Jeg syntes faktisk det var mye vanskeligere å hoppe over bilder med fjernkontrollen enn med knappene. Akkurat som om fjernkontrollen manglet administrator rettigheter eller at den hadde enormt med latency. Det skal gå ann å oppgradere programvaren, så eventuelle småfeil kan kanskje rettes på den måten.

 

Bildekvaliteten virker helt grei, man kan gjøre enkle instillinger, som lysstyrke og kontrast. Har ikke så mye referanse på farger o.l. Oppløsningen er ved første skue litt irriterende lav, men etter jeg hadde fiklet en stund, tenkte jeg ikke på det. Merk at høyere oppløsning koster minst 1000kr (av de som er på lager). I tillegg har denne 1 GB innebygget minne, noe jeg ikke fant på noen andre under 1000. Knapt noen få med typisk 128 MB.

Dessuten glitrer esken, noe dama likte veldig godt:p

 

Vet ikke om jeg svarte på alt, jeg...

Bare spør om det er noe dere lurer på.

Endret av madsc90
Lenke til kommentar

Den jeg kjøpte kom med software versjon 1.6, gikk veldig greit å oppgradere til 1.8, som jeg lastet ned fra transcend sine hjemmesider. (bare legg fila rett inn på internminnet, og velg oppgrader software)

Menyene finnes ikke på norsk.

Høytalerene er ikke noe å rope hurra for, men duger til vekkeklokke. Er ikke sikker på om det går ann å bruke egne filer, f.eks mp3 til det. Det er 5 enkle lyder lagt inn fra før, blant annet en hane, som er min favoritt.

Ellers starter musikken på nytt hver gang man endrer visningsmodus eller går inn på menyen, noe som er litt irriterende.

 

Dersom noen har flere spørsmål om rammen, kan dere sende en mail til [email protected], da jeg ikke kommer til å følge denne tråden stort lenger.

Lenke til kommentar
Hvordan ser denne Transcend rammen egentlig ut?? På multicom sine sider ser den jo ganske stilig ut, mens den det er bilde av i DinSide testen ser skikkelig jalla ut..

 

Det finnes to versjoner;) Ganske sikker på at du kan stole på bildet der du bestiller den. Multicom hadde ihvertfall korrekt bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...