Gå til innhold

Red Alert 3 kræsjer når jeg spiller online

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

RA3 fungerer utmerket på alle området bortsett fra ett; når jeg skal hoste en match.

Når jeg hoster et spill, kræsjer / fryser hele maskinen etter noen sekunder. Noen ganger kommer det masse artifacts på skjermen og lyden begynner å hakke. Andre gangen blir skjermen bare helt sort.

Jeg har oppdatert skjermkortdriveren (har HD 4870), lydkortet osv. Har patched RA3 med det som har kommet. Ingenting ser ut til å fungerte.

Syntes det er rart at alt annet fungerer (campaign, skirmish, joine mp session) men ikke å hoste.

I og med at det kommer masse artifacts og/eller skjermen går sort, skulle man nesten tro at det er skjermkortet men temperaturen er normalt, ingenting er overklokket og det ser ikke ut som at det finnes andre lignende problemer på nett.

Noen som har en anelse på hva problemet er?

MULIG LØST!!

Radeon 4870 Graphic lockup crash fix

Viser seg at variasjonen i GPU-hastighet fører i noen spill crash akkurat slik jeg opplever det. Har enda ikke prøvd løsningen men er temmelig sikker på at dette fikser mitt problem da det de andre opplever er identisk til hva jeg opplever.

Endret av Goliath
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har prøvd med en reinstallering ja men det ser ikke ut som at spillet blir helt reinstallert da gamesaves er der fremdeles men det virker ikke som at det er noe installeringen :hmm:

Skrevet
Har prøvd med en reinstallering ja men det ser ikke ut som at spillet blir helt reinstallert da gamesaves er der fremdeles men det virker ikke som at det er noe installeringen :hmm:

spillet blir avistallert jo, men mappen som ligger i mine dokumenter som heter "red alert 3 data" eller noe sånt, hvor alle replays og saves ligger, blir spart.

har du skrudd grafikken på det laveste?

Skrevet

Ser ut som at den kræsjer uansett om jeg er host eller ikke men det skjer kun på online gaming. Veldig merkelig at alt annet fungerer, tom. å chatte i lobby.

Skrevet
Ser ut som at den kræsjer uansett om jeg er host eller ikke men det skjer kun på online gaming. Veldig merkelig at alt annet fungerer, tom. å chatte i lobby.

da vil jeg tippe det enten er pga brannmur, eller pga porter i routeren.

Skrevet

nei det ville jo vært merkelig at dataen klikket så til de grader pga brannmur/porter, men det er det eneste jeg kommer på siden det bare handler om online play.

Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet

Kan det kanskje være at det er SecuRom som sjekker om gyldig nøkkel når du skal hoste, og ikke kommer imellom brannmuren? Har du prøvd å hoste uten brannmur?

Skrevet (endret)

Jeg melder om det samme problemet, men her blir bare jeg kasta rett ut i windows og spillet terminert, ikke noe henging eller noe som låser seg med andre ord. Kjører xp sp2, snart sp3.

Jeg har bare prøvd å spille oppdrag sammen med to kompiser. Han ene (vista 32-bit) sitter i samme bygg som meg, altså under samme switch/router, og da han hosta gikk alt greit. Da jeg hosta tok jeg og invita han, vi kom ett hakk videre (neste skjerm der man klikker continue), og så ble jeg kasta uta av spillet med en standard windows feilmelding (se bildet).

Med en annen kompis (vista 64-bit) som bor bare en annen plass i byen, spilte vi fire oppdrag uten problemer mens jeg hosta. Så, plutselig, rett før vi skulle begynne på oppdrag 5, så ble jeg kasta ut, med samme meldinga, pluss en liten boks til (bildet).

ra3klikk.JPG

Har også prøvd å slå av brannmuren i windows helt, men ingen forskjell. Jeg antar at det rett og slett er en liten bug i spillet.

Endret av Finholt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...