Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Pris på lakkering av amazon


Devil123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kamerat fikk lakkert sin Amazon i vår, betalte 30000,-. Dette inkluderte da finsparkling, grunning, perlehvit lakk (av autentisk type, ikke den "nye" vannbaserte) og klarlakk til slutt. Nå skal det sies at arbeidet var meget bra utført, vi så over bilen i dagslys, fant ikke antydning til appelsinhud. Kun en svak renning som lakkereren skal fikse etter bilen er skrudd sammen igjen.

Lenke til kommentar
En kamerat fikk lakkert sin Amazon i vår, betalte 30000,-. Dette inkluderte da finsparkling, grunning, perlehvit lakk (av autentisk type, ikke den "nye" vannbaserte) og klarlakk til slutt. Nå skal det sies at arbeidet var meget bra utført, vi så over bilen i dagslys, fant ikke antydning til appelsinhud. Kun en svak renning som lakkereren skal fikse etter bilen er skrudd sammen igjen.

 

Appelsinhud kommer nå av at det er lagt for lite lakk/klarlakk på, en lakkerer med fagbrev idag har nullproblem med å få et arbeid UTEN appelsinhud.. Problemet kan være at det blir "svak renning i lakken" som kalles sig, som kan skyldes for mye lakk/klarlakk. Om dette skulle skje, så vannsliper man ned bare til siget blir borte, også rubber det opp igjen..

 

Etter å ha vannslipt et lite sted på bilen, forså rubbet opp igjen, så fjerner man alle "bølgene" man ser i lakken, og lakken ser enda mer strøken ut..

 

30000 for finsparkling, grunning og lakk + jobb er ikke en ille pris.. =)

Lenke til kommentar
Appelsinhud kan jo også komme av feil blandingsforhold, feil temperatur, feil sprøytetrykk, feil farge/luft-forhold etc. Men en med fagbrev bør klare å legge en lakk uten sig og appelsinhud.

Om jeg skal kjøpe denne amazonen, vurderer jeg og lakkere selv, har gått halvt år fordypning skade/lakk...hadde mye om lakk, men da peller jeg av de delene som kan pelles av, og lakkerer del for del, fordeler og ulemper med dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...