Gå til innhold

Hvorfor lanserer ikke Nokia telefonprogramvare til E66?


Anbefalte innlegg

Jeg er en skuffet eier av Nokia E66. Har hatt den over 2mnd. Fra første dagen jeg har hatt problemer med telefonen. Problemet er at telefonen ikke kommer i ”Kontakter”… :cry:

Jeg leverte min telefon til mcare ved Storo. De hadde mobilen min over 2uker og de gjorde ikke noe med den. De sa at det var ikke noe feil på mobilen, feilen ligger i programvaren…

Og siden telefonen er helt ny på markedet pga det har ikke kommet programvaren til det ennå… :(

Jeg ble sur pga hvorfor tok dem inn telefon på service og hadde den over 2uker, når dem ikke hadde programvaren på den? :realmad:

Jeg ikke skjønner helt hvorfor de fra Nokia lanserer mobilene med programvaren som ikke fungerer… :shrug:

Med en gang jeg merka at det var feil på telefonen så ingen vil hjelpe meg… Gikk til butikken så ville dem ikke bytte til enn annen modell. De ville at jeg skal sende den E66 på service…

Service butikken sa at dem kan ikke gjøre noe, jeg må kontakte den butikken fra hvor jeg kjøpte mobilen… :wallbash:

Nå har jeg hørt at tilslutt at service butikkene har fått nyt software men dem sier igjen at bare oppgradering av software skal ta minst 2uker… De kan gjøre det på dagen men for det vil de ha nesten 300kr fra meg… ( Jeg synes det er helt urettferdig. ) :realmad:

Jeg bruker Nokia E66 med versjon 100.07.78 og den nye versjonen er 102.07.081…

Det hadde blitt mye enklere for oss brukerne hvis nokia hadde lagt ut nye programvarene på hjemme sida. :hmm:

http://europe.nokia.com/appmanager/UnitedS...rp-windowState=

Jeg har solgt min gamle telefon nå og har ikke råd til å betale 300kr eller vente nesten 2uker igjen for software oppgradering…

Jeg ser at det er flere som problemer med Nokia E66. :confused:

http://discussions.mea.nokia.com/discussio...thread.id=39153

Jeg har også både ringt og skrevet mail til Nokia Care men det hjalp ikke… :confused:

 

 

Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice.

 

Denne er ikke lagt ut ennå. Det kan være en feil med programvaren her på telefonen også som kan løses med en reinstallasjon av operativsystemet. Forsøk at reinstallere med koden : *#7370# og etterfølgende skriver du sikkerhetskoden: 12345 . Husk å ta backup før du begynner.

 

 

Med vennlig hilsen,

XXX

 

Nokia Service Professional

Norwegian Team

Nokia Care

 

Og

 

Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice.

 

Det finnes ikke ny softvare tilgjengelig for E66 på Nokias hjemmeside ennå.

Det vil komme, men vi har ikke fått informasjon fra Nokia om når det vil skje.

Jeg kan bare beklage og vil rapportere videre.

 

Skulle du ha flere spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss.

 

Vennlig hilsen,

XXX

 

Nokia Service Professional

Norwegian Team

Nokia Care

 

Nå har det gått over 5uker nå men Nokia har like vel ikke lagt ut software til NOKIA E66… :scared:

 

Jeg angrer på at hvorfor kjøpte jeg Nokia mobil etter mange år… :wallbash:

Ønsker å advare alle andre som ønsker å kjøpe Nokia E66 bør ikke kjøpe den med V100.07.78… :ermm:

Og ønsker at Nokia skal tenke mer på kundene sine og gjøre jobben ordentlige… :cry:

:idea: IKKE LANSER MOBIL FØR DERE HAR TESTET DEN, OG HVIS DET KOMMER OPPGRADERINGER TIL SOFTAWRE SÅ VÆR SÅ SNILL LEGG DEM UT PÅ NETT. SLIK DE SOM SLITTER MED MOBILENE KAN FÅ OPPGRADERT MOBILER…

PÅ DENNE MÅTTEN KAN VI SPARE BÅDE TID OG PENGER… :idea:

 

Har nokia glemt E66? :scared:

 

Er det flere som slitter med Nokia mobiler? :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

** crye me a river a **

 

Er slik det er når man på død å liv må kjøpe det som kom i går. Det vil selvfølgelig blir noen små barnesykdomer.

Det at mcare ikke fikser mobilen din. kom jo ikke som noen stor bombe.

Det at dem vil ta 300,- for å sw oppgradere mobilen din der å da, er jo ikke nokia sin feil. IOM at du sier du har de probleme du har med den, så skal den bli sendt inn til verksted. Ikke bli tatt på bakrommet for 300,- .. Mcare klarer sikkert å få softet den nuh.

 

Nokia har lansert hele 2 sw oppgraderinger for E66'n ca.

Laster du ned Pc Suite Så finner du det fort ut at du kan selv oppgradere mobilens sw. Om du da ikek har kastet usb kabelen som fulgte med.

Her står endringene: 110 sw

Lenke til kommentar
** crye me a river a **

 

Er slik det er når man på død å liv må kjøpe det som kom i går. Det vil selvfølgelig blir noen små barnesykdomer.

Det at mcare ikke fikser mobilen din. kom jo ikke som noen stor bombe.

Det at dem vil ta 300,- for å sw oppgradere mobilen din der å da, er jo ikke nokia sin feil. IOM at du sier du har de probleme du har med den, så skal den bli sendt inn til verksted. Ikke bli tatt på bakrommet for 300,- .. Mcare klarer sikkert å få softet den nuh.

 

Nokia har lansert hele 2 sw oppgraderinger for E66'n ca.

Laster du ned Pc Suite Så finner du det fort ut at du kan selv oppgradere mobilens sw. Om du da ikek har kastet usb kabelen som fulgte med.

Her står endringene: 110 sw

 

 

Jaja… :grumpy:

Hadde du ikke blitt sur for, hvis mcare hadde mobilen din for 2uker og hadde gjort noe dritt med den?

Og til slutt måtte du velge mellom 2uker igjen eller 300kr?

De har skrevet kontrakt med Nokia for at de skal gi kundene service…

 

Tror du ikke at jeg har prøvd å oppgradere E66 selv hjemme?

Du får lastet ned PC Suite for E66...

http://europe.nokia.com/A41157164

 

men på lista til Nokia Software Updater står ikke at den støtter E66... :nei:

http://europe.nokia.com/A4579163

 

Can I update? Prøv med koden til E66 (0557934) :hm:

Sorry, there is no software currently available for that product code via the Nokia Software Update tool. :wallbash:

http://europe.nokia.com/A4577224

 

Jeg vet at hvilke erindringer Nokia har gjort i nye SW, men hvorfor F### dem ikke laster dem på hjemme sida??? :realmad:

Vil dem at vi som skal oppgradere software skal betale 300kr ekstra for det? :realmad:

post-120828-1226247029_thumb.jpg

Endret av Sheraz4you
Lenke til kommentar

Jøss, enten gjør du noe rart, ellers så er det mobilen din som er klikk. Testet akkurat med en E66, samme sw, å prod kode. finner sw oppgradering på Pc Suite.

Du får stikke til en butikk som sender den til deltaservice ( Da de har 110.07.126 sw'n).

Å nei, du skal ikke betale 300,- for en garanti rep. Som dette da blir.

Lenke til kommentar
Jøss, enten gjør du noe rart, ellers så er det mobilen din som er klikk. Testet akkurat med en E66, samme sw, å prod kode. finner sw oppgradering på Pc Suite.

Du får stikke til en butikk som sender den til deltaservice ( Da de har 110.07.126 sw'n).

Å nei, du skal ikke betale 300,- for en garanti rep. Som dette da blir.

 

Hvor har du testet den med samme prod kode?

post-120828-1226333314_thumb.jpg

Endret av Sheraz4you
Lenke til kommentar

Jeg lurte på at hvor mange av leserne hadde betalt 300kr for å oppgradere SW på mobilen? :hmm:

 

Alle har mulighet til å oppgradere SW gratis på nett, men hvorfor ikke Nokia lanserer SW til E66 på nettet? :shrug:

 

Garanti rep det er retten vår, og hvis de ikke hadde mulighet så burde de ha lagt ut SW på nett slik alle kan gjøre det selv hjemme… :angry:

Nokia ville bare tjene penger på SW gjennom Deltaservice/mcare eller hva kan det være… :realmad:

 

Forresten ”Burud” for hvilket av dem jobber du for? :hmm:

Lenke til kommentar

Høres ut som en merkelig feil. Hvertfall om det ene og alene er relatert til firmware. For da vil det vel gjelde samtlige E66-telefoner som ble solgt?

 

Er det en mangel på telefonen, skal dette selvfølgelig fikses verderlagsfritt. Men det er ingenting som at dette skal gjøres på dagen.

 

Enkelte serviceverksteder tilbyr, mot et gebyr, at telefonen "sniker i køen" og blir reparert der og da, men kostnadene for denne særbehandlingen dekker selvfølgelig ikke Nokia.

Lenke til kommentar
Ingen problemer her med den versjonen..

 

Da er du heldig…

http://discussions.mea.nokia.com/discussio...thread.id=39153

 

 

Har du prøvd å resette tlf?

 

Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice.

 

Denne er ikke lagt ut ennå. Det kan være en feil med programvaren her på telefonen også som kan løses med en reinstallasjon av operativsystemet. Forsøk at reinstallere med koden : *#7370# og etterfølgende skriver du sikkerhetskoden: 12345 . Husk å ta backup før du begynner.

 

 

Med vennlig hilsen,

XXX

 

Nokia Service Professional

Norwegian Team

Nokia Care

 

 

 

Har gjort flere ganger... :cry:

Lenke til kommentar

Har vanskelig for å tro at problemet ditt skyldes en firmware-bug. Om det gjør det, er det nok i kombinasjon med innholdet i kontaktlista di.

 

Kan du gå inn i Kontakter umiddelbart etter reset når kontaktlista er tom? Hvis ja, forsøk å legg til noen kontakter manuelt og se om du igjen kommer inn i lista.

 

De kontaktene du har på telefonen, hvordan har de kommet dit? Er de synkronisert, lagt inn manuelt, kopiert fra SIM-kort eller er en sikkerhetskopi lagt inn på telefonen?

 

Om jeg skal gjette, vil jeg tro at en eller annen form for kontaktdata er korrupt og at du derfor ikke får lagt inn kontaktene. Reset av telefon burde hjelpe, men om du igjen legger inn samme kontakter er sjansen tilstede for at du gjenoppretter problemet. Om så er tilfelle, er det også ytterst tvilsomt at en firmware-oppgradering vil løse problemet ditt.

Lenke til kommentar
Ingen problemer her med den versjonen..

 

Da er du heldig…

<a href="http://discussions.mea.nokia.com/discussio...thread.id=39153" target="_blank">http://discussions.mea.nokia.com/discussio...thread.id=39153</a>

 

 

Har du prøvd å resette tlf?

 

Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice.

 

Denne er ikke lagt ut ennå. Det kan være en feil med programvaren her på telefonen også som kan løses med en reinstallasjon av operativsystemet. Forsøk at reinstallere med koden : *#7370# og etterfølgende skriver du sikkerhetskoden: 12345 . Husk å ta backup før du begynner.

 

 

Med vennlig hilsen,

XXX

 

Nokia Service Professional

Norwegian Team

Nokia Care

 

 

 

Har gjort flere ganger... :cry:

 

 

det var rart, kjenner flere som har e66 og ingen som har det problemet,

kanskje du skal endre produktkode med nemesis og flashe med en annen produkt kode som ligger ute på nokia software update.

Lenke til kommentar
kjøpte en e66 til jenta da den kom.. første jeg gjorde var å ta 3finger salutten.. ikke hatt noe trøbbel med den så langt.. men har kommet ny oppdatering nå.. ihvertfall hvis du bytter produktkode som jeg gjorde med hennes..

Hvordan bytta du produktkoden? hvilket produktkoden bruker du nå?

Lenke til kommentar
Ingen problemer her med den versjonen..

 

Da er du heldig…

<a href="http://discussions.mea.nokia.com/discussio...thread.id=39153" target="_blank">http://discussions.mea.nokia.com/discussio...thread.id=39153</a>

 

 

Har du prøvd å resette tlf?

 

Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice.

 

Denne er ikke lagt ut ennå. Det kan være en feil med programvaren her på telefonen også som kan løses med en reinstallasjon av operativsystemet. Forsøk at reinstallere med koden : *#7370# og etterfølgende skriver du sikkerhetskoden: 12345 . Husk å ta backup før du begynner.

 

 

Med vennlig hilsen,

XXX

 

Nokia Service Professional

Norwegian Team

Nokia Care

 

 

 

Har gjort flere ganger... :cry:

 

 

det var rart, kjenner flere som har e66 og ingen som har det problemet,

kanskje du skal endre produktkode med nemesis og flashe med en annen produkt kode som ligger ute på nokia software update.

Hvor på nokia software update står koder?

Hvordan flasher mann E66?

Mister mann garanti ved å gjøre det?

Lenke til kommentar
Har vanskelig for å tro at problemet ditt skyldes en firmware-bug. Om det gjør det, er det nok i kombinasjon med innholdet i kontaktlista di.

 

Kan du gå inn i Kontakter umiddelbart etter reset når kontaktlista er tom? Hvis ja, forsøk å legg til noen kontakter manuelt og se om du igjen kommer inn i lista.

 

De kontaktene du har på telefonen, hvordan har de kommet dit? Er de synkronisert, lagt inn manuelt, kopiert fra SIM-kort eller er en sikkerhetskopi lagt inn på telefonen?

 

Om jeg skal gjette, vil jeg tro at en eller annen form for kontaktdata er korrupt og at du derfor ikke får lagt inn kontaktene. Reset av telefon burde hjelpe, men om du igjen legger inn samme kontakter er sjansen tilstede for at du gjenoppretter problemet. Om så er tilfelle, er det også ytterst tvilsomt at en firmware-oppgradering vil løse problemet ditt.

Jeg skrev kontaker selv inn på telefon...

Jeg klarer ikke å komme inn på kontakt lista i mobilen...

NB: Mobilen har også problemer m å vise bokstav "U" og lar ikke seg koble med Bluetooth headset Nokia BH-900 som jeg bruker... Har også testet mot Bh-800 men den fungerte ikke da heller...

Men den finner andre mobiler for å overføre bilder og filer...

Lenke til kommentar

Skal i hvertfall ikke bli tatt for å fare med løgn.

 

E66sw.jpg

 

(Tok desverre ikke bilde før jeg sw oppgraderte ved hjelp av pc suite.)

 

Hvorfor ikke sende den inn ? Da er man oppe i 2 servicer på kort tid. Om du da må sende inn mobilen en gang til, kan du ringe NCC, å klage. Hvorpå du kan få ny telefon...

 

**edit**

Akkurat hvem av dem jeg eventuelt skal/skulle ha jobbet for er vel likegyldig?

Nokia tjener ikke penger på service saker, da det er dem som må betale det. Butikken derimot kan jo tjene penger på det, ved å eventuelt la deg betale 300,- til dem ;) Men det bestemmer du selv.

Men, siden du sikkert syntes jeg var litt spydig, så syns jeg det er litt morro å hakke på folk, som kommer med bastante opplysninger, som kanskje ikke stemmer helt. ( Spess når jeg akkurat har testa det med en så si lik telefon å fått det til å fungere:)

Som emne titelen sier : Hvorfor lanserer ikke Nokia telefonprogramvare til E66? <- Noe de har gjort. Byttet denne til "Hjelp, får ikke kontatker på E66 til å fungere" / "Hjelp, får ikke sw oppgradert min E66", så hadde jeg nok ikke hvert så spydig. ;)

Endret av Burud
Lenke til kommentar

Jeg har sjelden sett så mange smilies etterfølge så dårlig formulerte setninger som i første post her. Bravo :)

 

..og hele bedriften hvor jeg jobber har standardisert seg på E66 og E71, uten så mye som en eneste rapportert feil, så du har nok fått en mandagsmodell. Argumentet "Det er ikke noe feil på telefonen, det er programvaren" har jeg store problemer med å tro på at et seriøst utsalgssted kan ha liret av seg, men hvis det skulle vise seg å være tilfelle så leverer du den bare tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...