NM91 Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Hei! Hver gang jeg åpner opera kommer det opp en feilmelding, nede på det ikonfeltet nederst til høyre på oppgavelinja i vista. Den sier: OPERA.EXE - DISKEN ER ØDELAGT Filsystemstrukturen på disken er skadet og ubrukelig. Kjør Chkdsk på volum C:. Hva mener den med at jeg skal kjøre chkdsk på disken? gjør jeg det i cmd eller?
Flimzes Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Start pcen fra windows cden. Velg recovery og logg inn, og skriv chkdsk.
Hårek Skrevet 8. november 2008 Skrevet 8. november 2008 Det er jo andre måter enn med CD. Åpne et CMD vindu og skriv chkdsk C:/r Svar Ja og restart. http://support.microsoft.com/kb/315265
NM91 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Skrevet 9. november 2008 Det er jo andre måter enn med CD.Åpne et CMD vindu og skriv chkdsk C:/r Svar Ja og restart. http://support.microsoft.com/kb/315265 Det funka ikke så bra nå starter ikke pc'en. Skjermen blir bare heltt svart, før den kommer til påloggingsvinduet. Prøver å reparere det med vista dvd'en nå.
NM91 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Skrevet 9. november 2008 (endret) Det funka ikke det heller så nå starter ikke pc'en Noen tips til hva jeg kan gjøre? Kan det hende at harddisken har tatt kvelden? Endret 9. november 2008 av nm91
Hårek Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Kanskje. Men det kan også være at det bare er filsystemet som er korrupt. Du får prøve å formatere og installere på nytt. Hvis du ikke har backup og trenger filene så må du først koble disken til en annen PC og se hva som er mulig.
NM91 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Skrevet 9. november 2008 Kanskje. Men det kan også være at det bare er filsystemet som er korrupt. Du får prøve å formatere og installere på nytt. Hvis du ikke har backup og trenger filene så må du først koble disken til en annen PC og se hva som er mulig. Ok, har hvertfall backup av bildene og musikken, det er jo det viktigeste, men er noen andre ting jeg skulle hatt og. Hvordan kobler jeg den til en annen pc da? er en laptop. Eneste pcen jeg vet om som har plass til to harddisker er den som er ødelagt Kan jo prøve å starte opp med ubuntu cd'n, men klarer den å lese filene på disken da a?
NM91 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Skrevet 9. november 2008 Nå funker det Slo den litt i skrivebordet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå