Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får opp feilmelding om at disken er ødlagt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hver gang jeg åpner opera kommer det opp en feilmelding, nede på det ikonfeltet nederst til høyre på oppgavelinja i vista. Den sier:

OPERA.EXE - DISKEN ER ØDELAGT

Filsystemstrukturen på disken er skadet og ubrukelig.

Kjør Chkdsk på volum C:.

Hva mener den med at jeg skal kjøre chkdsk på disken? gjør jeg det i cmd eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er jo andre måter enn med CD.

Åpne et CMD vindu og skriv chkdsk C:/r

Svar Ja og restart.

http://support.microsoft.com/kb/315265

Det funka ikke så bra :( nå starter ikke pc'en. Skjermen blir bare heltt svart, før den kommer til påloggingsvinduet. Prøver å reparere det med vista dvd'en nå.

Skrevet (endret)

Det funka ikke det heller :( så nå starter ikke pc'en :( Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Kan det hende at harddisken har tatt kvelden?

Endret av nm91
Skrevet

Kanskje. Men det kan også være at det bare er filsystemet som er korrupt. Du får prøve å formatere og installere på nytt.

Hvis du ikke har backup og trenger filene så må du først koble disken til en annen PC og se hva som er mulig.

Skrevet
Kanskje. Men det kan også være at det bare er filsystemet som er korrupt. Du får prøve å formatere og installere på nytt.

Hvis du ikke har backup og trenger filene så må du først koble disken til en annen PC og se hva som er mulig.

Ok, har hvertfall backup av bildene og musikken, det er jo det viktigeste, men er noen andre ting jeg skulle hatt og. Hvordan kobler jeg den til en annen pc da? er en laptop. Eneste pcen jeg vet om som har plass til to harddisker er den som er ødelagt :( Kan jo prøve å starte opp med ubuntu cd'n, men klarer den å lese filene på disken da a?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...