Gå til innhold

MBR problemer, gjenoppretting av vista


pong

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg har et irriterende problem. For en god stund tilbake la jeg inn Windows vista på den største harddisken min, jeg hadde xp på en 80 gig fra før. Det fungerte fint, jeg brukte xp som hoved OS, bare vista når jeg ville spill halo 2 (Jeg vet, helt forbannet). Men så viste det seg at jeg hadde fått et virus på Xp installasjonen min, så jeg formaterte likså godt hele c disken og la XP inn på nytt. Viruset er dødt men MBR har ikke lenger data om vista.

 

Jeg lurer derfor på om det er mulig å gjenopprette Vista ved å endre MBR, men hvordan?

 

Bare så det er sagt så er 80 gig disken C. Det er den som står som "master" i bios. Den disken som har Vista var hoveddisken en stund tror jeg, da det var en vista selectscreen (om dere skjønner hva jeg mener) som viste seg hele tiden før jeg fikk viruset, dette gikk tilbake til xp når jeg la det inn igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ditt har svært lite med MBR å gjøre. Det er bootmanager som som styrer dette.

Vista og XP har forskjellige bootmanagere, så det er av stor betydning hvilken rekkefølge du legger de inn. Det du ser er en typisk problem fordi du har overskrevet Vista sin botmanager da du la inn XP.

 

wiberos vet hvordan man kan fikse dette.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1030838

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...