Gå til innhold

Gaming pc WoW css osv... :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallais!

Jeg er ute etter en god gaming data for WoW , css osv

Har logitech mx518 mus og Saitek Eclipse II Keyboard er de gode nokk for gaming ? :p

Trenger da en bra gaming pc for under 15000 helst :p

Noen som kan lage noen brukbare opsett for meg ^^ ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165
Skrevet

bygge selv ? skjerm ? mus og tastatur er smak og behag, men de 2 skal være laget for gaming

Skrevet

Og btw når jeg sier WoW betyr det raids i wrath of the lich king osv

Visst den som lager oppsett ikke har peiling på wow så gjør det ikke noe :p

Kan selv se om det er bra nokk etterpå

Skrevet

Heisann, her er en pc som jeg ville gått for, den ligger på ca. 10.000, jeg vet ikke selv om du klarer og bygge den selv eller om du har venner som kan gjøre det for en billig peng, du kan også få evt. IT-butikker/ service som bygger den får deg. da har du hvertfall en liten garranti viss noe skulle ryke når du bygger den.

Jeg ville ikke gått for en pc opp imot 15000, gjorde det samme når jeg var 14 ( rett etter konfirmasjonen) den jeg har nå, 2 og ett halvt år senere er verdt en ca 2-4 tusen, kan være heldig at en gammel dame kjøper den for 5k +

Her er oppsettet, viss du ikke skal bygge selv eller ikke har noen til og bygge, gi beskjed så kan jeg finne en som er ferdig ( Pc-tilbud)

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=83790

Mvh Tori91

Skrevet
Heisann, her er en pc som jeg ville gått for, den ligger på ca. 10.000, jeg vet ikke selv om du klarer og bygge den selv eller om du har venner som kan gjøre det for en billig peng, du kan også få evt. IT-butikker/ service som bygger den får deg. da har du hvertfall en liten garranti viss noe skulle ryke når du bygger den.

Jeg ville ikke gått for en pc opp imot 15000, gjorde det samme når jeg var 14 ( rett etter konfirmasjonen) den jeg har nå, 2 og ett halvt år senere er verdt en ca 2-4 tusen, kan være heldig at en gammel dame kjøper den for 5k +

Her er oppsettet, viss du ikke skal bygge selv eller ikke har noen til og bygge, gi beskjed så kan jeg finne en som er ferdig ( Pc-tilbud)

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=83790

Mvh Tori91

Takk for oppsettet og rådet :p

Går nokk for denne :p

Gjest Slettet+3165
Skrevet

ikke mye å si på Tori sitt oppsett utenom at det er sinnsykt chill med stooooor skjerm 24" +++ når du spiller WoW. Skjermen kan du svi av en del penger på og for sjansen at du bytter ut den er lav når du med det første har en god stor en! Ellers ville jeg ha valgt mus tastatur og headset selv. Eventuellt bytte til et Asus P5Q hovedkort som har et nyere og bedre chipset.

Skrevet (endret)

Okey bare lurer når jeg tar vekk mus, tastatur, headset, musematte og skjerm kommer kabinett med alt inni på 6500 er ikke det litt for billig ? :D

Ikke det att jeg har noe imot at det er billig

men bare lurer på om jeg kommer til å ha lav framrate på WoW når jeg feks raider??

Endret av alfis1994
Skrevet (endret)

Ja, var usikker på skjermen, det er smak og behag anyways, men du kommer til og ha god FPS på wow ja, jeg kjører ca 70-100 med min, den er 3 år gammel snart...

Hovedkortet ja.. jeg er ikke noe fan av hva hovedkort det er egentlig, men som sagt, bryr meg fint lite om hovekort, tok ett som hadde en fin pris og hadde det han trengte.

og Nei, dem kommer ikke inni boksen, VISS f.eks Netshop / Komplett / Amentio har alle delene og er på lager, så kan du be dem bygge den for deg, det koster rundt 300kr +/-

Du kan evt gå for en mindre harddisk inni pcen og kjøpe en ekstern, viss det er noe du trenger, kjekt og greit og ha.

Jeg kan også oppgradere den litt viss du har mer penger til og føye til, men DATA= dupper i pris hver dag.

Det du eventuelt kan oppgradere er ; ( Hovedkortet som Henrik nevnte)

Prosessor og skjermkort, kanskje gå for ddr3 ram?

/mvh Torbjørn

Endret av tori91
Skrevet

Vil kanskje si at minnet i det oppsettet du hadde der var litt tregt ettersom prisforskjellen ikke er så stor lengre på raskere minne... opp i 1066 mhz i allefall :/ Altså DDR2..PC8500 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=360396 for eksempel. Da får du fin kjøling på minnebrikkene i tillegg. 500 ,- er vel verd i å få for ekstra gode brikker.

Skrevet (endret)

Har lagd et forslag som jeg ville gått for selv - mtp pris / ytelse. Her er det rom for klokking skulle det være behov for det.

Har valgt et GTX 260 kort fra nvidia. Kjøpte et HD4850 til en venn av meg, og var ikke helt fornøyd med varmeutviklingen. Har lest litt rundt, og er fortsatt en del som sliter med varmeproblemer på HD48xx. Det er en justering du kan gjøre for at viften skal gå ordentlig, men ville ikke styrt med det selv.

"Point of View GTX 260 kan nok sies å ha et noe ufortjent rykte om noe ytelse i forhold til pris. For ytelsen er absolutt på høyde med AMD sitt HD 4870, og med dagens priser så er det heller ikke mye som skiller de to her. Det faktum at GTX 260 kan spare deg for penger når det kommer til effektforbruk (24 prosent mindre for hele maskinen under idle), og har et voldsomt overklokkingspotensial, gjør at undertegnede ser Nvidia sitt GTX 260 med nye øyne"

http://www.hardware.no/artikler/point_of_v...gtx_260/55054/6

Synes du har en god mus og godt keyboard, ser ikke helt poenget i å investere i nytt.

Headsett er vel en smakssak, skal du ha mic ferdig på osv osv..

post-24279-1226077092_thumb.jpg

Endret av fflex
Skrevet

Ja kanskje minne er litt tregt, men? han spiller wow og Cs;s ( Counterstrike-source) som egentlig ikke krevre masse i det hele tatt.

Angående det skjermkortet..

Problemet med varmen ligger i driveren, og derfor burde du ( vennen din gå og stille den manuelt)

Da ligger den på ca 40-45grader Under gaming, MAX 50, spørst hva andre prog. som kjører.

har en kompiss selv som klagde mye, han fikset det med manuelle instilliger, og kan ikke si han har klagd siden, bare snakket positivt, men hørte Også at dem hadde komt ut med nye drivere til det??

Skrevet

2 gode opsett men fflex sitt er en god del dyrere

Så er det ikke like greit å bruke tori sitt oppsett og event. bytte ut hovedkort og minnebrikkene ??

blir jo noen tusen spart ^^

Skrevet (endret)

Opp til deg Alfis. Ville selv aldri vurdert å kjøpe en ny 22" skjerm i dag uten bla støtte for DVI. Kabinettet har relativt dårlig kjøling, med kun en vifte i bakkant. Greit å ha en 120mm i front også. Du har mulighet til å montere en i front, men er rimelig sikker på at skjermkortet vil blokkere for plassen.

Endret av fflex
Skrevet

Har kommet frem til konklusjon :p

Har tenkt litt frem og tilbake og har bestemt meg for fflex sitt oppsett med hans oppsett er jeg helt sikker på att jeg har brukbar pc i noen år

Anyways takk for forslag tori91

Cya laters with new PC :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...