Gå til innhold

GBA Emulator/VBA på Data, med windows vista.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får håpe dette her er riktig plassering for denne tråden. Men her er problemet som hadde vært nydelig å fått svar på.

Kjøpte akkuratt en bærbar PC juni 2008, og da kommer den selvfølgelig med vista.

Har ellers hatt en stasjonær med XP som je har spilt på. Og da har GBA ( Gameboy advance ) emulatorspill vært en stor hit. Så da overførte jeg jo selvfølgelig emulatoren og alle spillene fra stasjonære til bærbarn. Og da ble det noe problemer.

Jeg spiller i fullscreen og da blir selvfølgelig grafikken dårligere når du kjører et spill som er ment for GBA skjermer på en PC i fullscreen. Når jeg har spilt på XP så er grafikken grei å spille med, men når jeg spiller på bærbarn ( dvs Vista ) så blir det problemer.

Det som skjer er at når jeg starter et spill for 1. gang så er det helt slik det var på Xp`en, og det funker helt greit å spille med, men med en gang jeg lagrer spillet i SGM fil ( dvs å trykke ctrl-S og lagre spillet ) da endrer bærbarn fargeoppsettet til "Windows Vista Basic" og grafikken blir betydelig dårligere. og det står at programmet ikke er "kompatible" for fargeoppsettet, noe som jeg synes er rart siden det er helt vanlig grafikk når jeg først starter et spill.

Grafikk kan også kalles oppløsning forresten, det vil være en bedre måte å si det.

Emulatoren jeg bruker er VisualBoyAdvance vr. 1.8.0-beta 3 noe som jeg tror skal være den siste versjonen.

Om noen har en løsning på problemet håper jeg at dere kan dele noen løsninger

På forhånd takk for hjelpen ! =D

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet

Høyre klikk på program filen og gå inn på egenskaper, huk av der hvor det står "deaktiver visuelle temaer", og sett den til å kjøre som XP SP2. Prøv det :)

Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet

Har Vista maskine widescreen skjerm? Kan være det som lager trøbbel.

Skrevet

tenkte litt feil der, men jeg tviler på at om det er widescreen eller ikke skal ha noen effekt. Siden som forklart i ovenfor at den starter med vanlig grafikk, men når jeg ctrl-S lagrer spillet så skjer det og da blir det sann hele tiden på spillet.

Men dumt at ingen hadde noen løsninger da :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...