Gå til innhold

MTU i krise - kan gå mot konkurs


Anbefalte innlegg

MTU er i krise - kan gå mot konkurs.

 

MTU kan gå mot konkurs på grunn av finanskrisen. 40.000 kunder står i fare for å miste sin operatør.

 

http://www.mobilen.no/wip4/mtu_krise/d.epl?id=34075

 

OPPDATERING: MTU er i dag, 21. november slått konkurs.

 

Denne meldingen ble sendt til alle MTU-kunder i dag:

 

Kjære MTU kunde. MTU legger ned sin virksomhet og vi er på bakgrunn av dette forpliktet i henhold til post- og teletilsynets direktiver å informere deg som mobilkunde at du må velge ny operatør snarest mulig. Din nye leverandør må ha innportert ditt mobilnummer innen 5 desember 2008 for at du fortsatt skal kunne benytte ditt mobilnummer. Vi takker for at du var kunde hos oss og ønsker deg lykke til hos ny operatør. Mvh MTU
Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oisann. Det var jo "fryktelig" synd;)

Dette selskapet kan brenne i helv(#. Det er noe av det dårligste jeg har vært borti både kvalitetsmessig og servicemessig. DÅrlig dekning, ingen kundeservice, inkassovarsler på fakturaer som aldri er blitt mottatt osv osv.

 

Endelig har finanskrisen noe godt for seg! :)

 

Håper dere aldri kommer tilbake MTU.

Lenke til kommentar

Vel, det verste resultatet jeg kan se for meg for oss kunder er vel at det blir endringer/flyttinger i abonnementet, men det er jo ikke som om det i så tilfelle skjer over natten. Slike saker pleier å ta tid har jeg inntrykk av. Ser ikke nødvendigvis ut til at det skjer noe som helst for kundenes del en gang.

 

Synes forresten at det er litt komisk hvor "skremmende" overskriftene er kontra det faktiske innholdet i artikkelen :p

Lenke til kommentar

Jeg har iptlf fra phonzo og fikk denne mailen i ettermiddag:

 

I april 2008 ble det undertegnet en intensjonsavtale mellom Phonzo AS og MTU Gruppen AS, hvor intensjonen var å innlemme Phonzo AS i MTU Gruppen AS sin nettsatsing MTU Nett AS.

 

Etter en lang prosess har man konkludert med å ikke gjennomføre den planlagte avtalen. Dette betyr at Phonzo AS fortsetter som eget selskap med egen administrasjon utenfor MTU Gruppen AS.

 

 

De fikk jo så brått hastverk med å konkludere dette, så kanskje lurt å se etter andre alternativ? Det lover jo ikke så bra når sammarbeidspartnere bytter beite heller.

Endret av Kmkh
Lenke til kommentar
Vel, det verste resultatet jeg kan se for meg for oss kunder er vel at det blir endringer/flyttinger i abonnementet, men det er jo ikke som om det i så tilfelle skjer over natten. Slike saker pleier å ta tid har jeg inntrykk av. Ser ikke nødvendigvis ut til at det skjer noe som helst for kundenes del en gang.

 

Synes forresten at det er litt komisk hvor "skremmende" overskriftene er kontra det faktiske innholdet i artikkelen :p

 

 

man KAN risikere og stå uten abn...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Om de går konkurs? So what. Det er jo bare å ta med nummeret sitt og finne en annen operatør. Vi snakker om et AS som det ikke var plass til, ikke kona eller bikkja...

Lenke til kommentar

Det vil være trist om denne opratøren forsvinner, tross all trøbbel de har møtt på/skapt siste året... Det som er spennende om de ikke klarer å ordne opp økonomisk, er hvem som er intr. i å ta over nettet? Kan noen av de norske store ta over, eller Network Norway, eller hvordan ligger det an med 3 - har ikke de en sovende lisens liggende?

Lenke til kommentar
Jeg hadde ingen god erfaring med MTU selv, men det var pga dekningen.

Jeg mistenker at de fleste som har mottatt inkassovarsel har fått en regning på mail de enten har oversett eller som havnet i spamfilteret..

 

Jeg kan med sikkerhet si at du tar feil, fordi MTU har innrømmet at mange mottok inkassovarsel selv om de ikke en gang lengre var kunder pga en "databasefeil". Les det selv i denne artikkelen hos mobilen.no.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Det vil være trist om denne opratøren forsvinner, tross all trøbbel de har møtt på/skapt siste året... Det som er spennende om de ikke klarer å ordne opp økonomisk, er hvem som er intr. i å ta over nettet? Kan noen av de norske store ta over, eller Network Norway, eller hvordan ligger det an med 3 - har ikke de en sovende lisens liggende?

 

MTU har to aktiva i boet: Kundene og Nett/Lisens. Bobestyrer ønsker nok i første omgang å selge begge under ett, men en splitting kan også være aktuelt.

 

I teorien kan hvem som helst ta over kundene, forutsatt at de er attraktive nok, dvs garanterer inntjening. Kjøperen kan være både operatør med eget nett eller en serviceprovider. Uansett hvem som måtte kjøpe dem er kundene garantert stabil og god nettdekning, men i skrivende stund er det bare NC Og TnM som kan garantere vegg-til-vegg-dekning. MN blir bedre og bedre for hver dag. MN har tilmed satt opp sender på Stovner Velhus, der fikk jeg mitt første kyss for 30 år siden. Idag er H**** lege og bor på Kongsvinger.

 

Nett og lisens er derimot litt mindre attraktive. Både NC og TnM har lisens og utstyr for GSM-1800, og dersom de får lov til å overta frekvensene betyr jo dette at de kan tilby bedre kapasitet der det måtte skorte. GSM-1800 frekvensene passer derimot bra, nærmest som hånd i hanske for MN, men det er to grunner til at en overtakelse ikke er så aktuell for dem. For det første kan finanskrisen og usikkerheten om hva de får lov til å ta i terminering gjøre dem mindre villige til å investere i GSM-1800. Dertil kommer at det er teknisk bedre å bygge 3G-nett, som har høyere kapasitet, enn å tråkke videre med gammel teknologi. 3? Ja de har jo ligget brakk lenge, og dersom de i det hele tatt kommer på banen, tviler jeg på om de ønsker å bygge både 3G og GSM-1800 nett.

 

Edit: personvernet!

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Det er meget påfallende at folk gang på gang hiver seg på slike billige selskaper, forventer knirkefri hverdag og strålende kundeservice når noe går galt.

 

Er det ikke på tide at det synker inn i de etterhvert så bevisste norske mobilbrukere at å bygge og drifte et mobilnett og ha god kundeservice er meget meget kostbart og at det ikke går hånd i hånd med gratisabonnementer?

 

Jeg synes liksom du har mistet retten til å klage på noe som helst når du får en faktura på 40 kroner. Da får du heller bare være glad så lenge det varer.

Lenke til kommentar
Om de går konkurs? So what. Det er jo bare å ta med nummeret sitt og finne en annen operatør. Vi snakker om et AS som det ikke var plass til, ikke kona eller bikkja...

 

 

Kundene burde kanskje skynde seg da, før MTU evt trekker ut kontakten.

Hvis de forlater skuta, hvem skal da godkjenne porteringen?! Kan bli en krunglete vei å få nummeret sitt flyttet da.

 

Forhåpentligvis legger de til rette for kundene sine, og ikke som alle andre operatører som har gått nedenom og hjem de siste årene..

Mange Kill Bill'ere er hos MTU pr idag??

Lenke til kommentar

Jeg er nok den som har størst grunnlag til å skrive utrolige mye negativt, som f.eks "brenne i helvete osv", da mitt abonnement ikke ble aktivert før 3 måneder etter at jeg fikk kortet.

 

Likevel så vil jeg sende en stor takk til MTU som har gjort mine regninger fantastisk små, jeg ringer som en gal og får regninger på 20 kr osv. Jeg håper inderlig MTU klarer seg. Økt konkurranse er det beste for oss forbrukere. Nå har Tele 2 endelig kommet igang de også, med Tele 2 Sheriff.

 

At folk kan være så negative til et selskap som tilbyr den fantastiske tjenesten, syntes jeg er umodent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...