Gå til innhold

grønn laser? pris?


ecko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
først må jeg spørre, er 5 og 10 mw grønne lasere farlige for synet om det kun er snakk om noen blink på øynene? for eksempel om man lyser i noe som reflektere strålen.

 

jeg har funnet lasere i butikk. 5 mw til 130 og 10 mw til 250. er det rimelig? vet dere om andre? helst noen med andre batterier enn de små runde.

Anbefaler at du driter i grønn laser, ihvertfalll over 5mw.

 

Bror min hadde en TRUE 50MW laser som han drev å lyste med, så traff han vinduet i et sekund og vips så ser han litt dårligere med det ene øyet enn det andre.. Der gikk pilotkarrieren.

Sorry meg men han kan jo skylde seg selv.

Alle med vett i hodet VET at en 50mW kan være KJEMPESKADELIG for øynene, og man MÅ bruke beskyttende briller hvis man skal bruke de inne. Dette er VELDIG viktig. Har du ikke beskyttende briller, så bør man bare bruke de ute. Ellers setter man sine verdifulle øyne i stor risiko!

 

Synes du går litt for langt med å anbefalle at vi driter i en "over 5mW" laser. Som sagt, de med vett i hodet bruker de ikke innendørs der det kan bli fort refleksjoner osv.

 

Bare bruk beskyttelsesglass så er du mye mer forsikret :)

Vil si den som hadde den store skylden var den som gav den til han ;) 9 eller 10 år eller hva han var på den tiden :p

 

Uansett, disse blir mer og mer populære.. får bare håpe det ikke blir sånn at 'alle' går rundt og lyser med dem overalt..

Lenke til kommentar
først må jeg spørre, er 5 og 10 mw grønne lasere farlige for synet om det kun er snakk om noen blink på øynene? for eksempel om man lyser i noe som reflektere strålen.

 

jeg har funnet lasere i butikk. 5 mw til 130 og 10 mw til 250. er det rimelig? vet dere om andre? helst noen med andre batterier enn de små runde.

Anbefaler at du driter i grønn laser, ihvertfalll over 5mw.

 

Bror min hadde en TRUE 50MW laser som han drev å lyste med, så traff han vinduet i et sekund og vips så ser han litt dårligere med det ene øyet enn det andre.. Der gikk pilotkarrieren.

Sorry meg men han kan jo skylde seg selv.

Alle med vett i hodet VET at en 50mW kan være KJEMPESKADELIG for øynene, og man MÅ bruke beskyttende briller hvis man skal bruke de inne. Dette er VELDIG viktig. Har du ikke beskyttende briller, så bør man bare bruke de ute. Ellers setter man sine verdifulle øyne i stor risiko!

 

Synes du går litt for langt med å anbefalle at vi driter i en "over 5mW" laser. Som sagt, de med vett i hodet bruker de ikke innendørs der det kan bli fort refleksjoner osv.

 

Bare bruk beskyttelsesglass så er du mye mer forsikret :)

Vil si den som hadde den store skylden var den som gav den til han ;) 9 eller 10 år eller hva han var på den tiden :p

 

Uansett, disse blir mer og mer populære.. får bare håpe det ikke blir sånn at 'alle' går rundt og lyser med dem overalt..

Åja, huff, når man er så ung er det desverre ikke mye man vet om lasere akkurat :(

 

Lasere over 5mW er ulovelig i USA, over 1mW er ulovelig i Australia, og tror flere andre land som f.eks. Nederland har også ganske strenge regler. Er ikke sikker.

 

Sverige har jo faktisk diskutert om de skal forby importering av lasere over en viss mW, pga det er mange idioter som missbruker de på å lyse de på piloter osv osv.

 

Heldigvis er det ingen regler i Norge, men det blir nok tatt i verk i løpet av neste år/noen år MAX!

 

Man må bare stocke opp med masse lasere nå :p

Lenke til kommentar
Skjønte den ikke en gang! :hrm:

:p

 

Det var bare tull :)

MEN MEN MEN! Forklar! Blir nysgjerrig nå! :tease:

Det er vel ikke så mye å forklare.

Jeg tenkte. "Ah, han skal ha grønn laser. Det har jeg aldri hørt om. Kanskje jeg kan selge han den store grønne laseren jeg lånte til blant andre Russland og Irak. Den pleier jo å funke greit, ihvertfall da Irak skulle true Iran."

 

Eller noe sånt :)

 

Nei, jeg vet ikke. Bare falt meg inn at jeg skulle skrive det :p

Lenke til kommentar
sikkert tøft å hatt slike i pcen.. haha ;P men har bare sett grønn laser en gang. en av kompisene hadde det. fikk det fra utlandet en plass ;P

 

men lyser de bedre en røde. ?

Grønne er minst 40% lysere enn røde har jeg hørt.

 

Skjønte den ikke en gang! :hrm:

:p

 

Det var bare tull :)

MEN MEN MEN! Forklar! Blir nysgjerrig nå! :tease:

Det er vel ikke så mye å forklare.

Jeg tenkte. "Ah, han skal ha grønn laser. Det har jeg aldri hørt om. Kanskje jeg kan selge han den store grønne laseren jeg lånte til blant andre Russland og Irak. Den pleier jo å funke greit, ihvertfall da Irak skulle true Iran."

 

Eller noe sånt :)

 

Nei, jeg vet ikke. Bare falt meg inn at jeg skulle skrive det :p

Ntåh :!:

Lenke til kommentar

Ok, du lager altså en paypal account på http://www.paypal.com

 

Etter du har gjort det, må du verifisere accounten din der osv. Ikke vanskelig.

Så må du legge til et kredittkort så du kan bruke. Dette blir forklart veldig godt på PayPal sine sider :)

 

Etter du har gjort det, er du klar for checkout. Gå tilbake til DealExtreme.com og velg checkout. Logg inn på din PayPal account, og vær sikker på at all informasjon er riktig, som pris, addresse du skal få den levert til, osv osv.

 

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

FYI så tar PayPal 2.5% ekstra når de veksler valuta (men banker og Forex gjør også lignende, du kan velge å la banken veksle med sin kurs hvis du ønsker det istedet) og de tar 5 NOK ekstra for å trekke pengene direkte fra din bankkonto (kontra at du fyller opp PayPal-kontoen din med penger for så å bruke dem uten avgift per kjøp).

 

Edit:

får man den ikke i postkassa? hva om ingen er hjemme?

Hvis den er liten nok kommer den i postkassa, som oftest må du på nærmeste postkontor eller post i butikk og hente den.

Endret av Überadri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...