Gå til innhold

Skal ha ny telefon, hva er det beste på markedet?


Anbefalte innlegg

Hey..

 

Har nå en Nokia N95 som begynner og bli sånn passe sliten (og jeg har blitt lei den).

Skal derfor se etter noe nytt. Men hva bør jeg velge? Har sett litt på iphone, men vet ikke helt..

 

Kravene mine er at den må ikke være noe dårligere enn N95.

Må ha:

- Bra kamera

- Bra musikkavspiller

 

Så jeg spør dere:

Hvordan telefon skal jeg kjøpe?

Kom gjerne med gode argument :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey..

 

Har nå en Nokia N95 som begynner og bli sånn passe sliten (og jeg har blitt lei den).

Skal derfor se etter noe nytt. Men hva bør jeg velge? Har sett litt på iphone, men vet ikke helt..

 

Kravene mine er at den må ikke være noe dårligere enn N95.

Må ha:

- Bra kamera

- Bra musikkavspiller

 

Så jeg spør dere:

Hvordan telefon skal jeg kjøpe?

Kom gjerne med gode argument :)

 

Med den kravslisten kan du bare glemme iphone.

Ville kikket på samsung omnia

Lenke til kommentar

Skal du ha toppmodell, og ikke er avhengig av budsjett, så har du mye å velge mellom:

 

HTC: Touch Pro / Touch HD / S740 (test av S740 er på vei her hos Amobil)

LG: KC910

Nokia: N85, N96

Samsung: SGH-I900 Omnia, GT-i8510 INNOV8

Sony Ericsson: Xperia X1, C905

 

Hva som passer best til deg er vanskelig å si. Det vil være lettere å avgjøre hva du foretrekker, for eksempel smarttelefon eller ikke, trykkskjerm eller ikke m.v. Selv ville jeg ha valgt N85 eller Innov8 om jeg ikke skulle ha trykkskjerm, eller Touch HD hvis jeg skulle ha med trykkskjerm. Hvis du ønsker fulltastatur er det Touch Pro og Xperia som er aktuelt.

 

Jeg ville i alle fall ikke ha vurdert N96 på grunn av horribel batteritid, KC910/C905 på grunn av at de er lukket (ikke smarttelefoner) og manglende 3,5mm-jack, og jeg ville ha vært skeptisk til Omnia på grunn av den fæle oppløsningen (se her) og proprietære tilkoblinger (ikke 3,5mm jack og USB).

 

Da står du igjen, hvis du er enig med mine valg, med dette:

 

HTC: Touch Pro / Touch HD / S740

Nokia: N85

Samsung: GT-i8510 INNOV8

Sony Ericsson: Xperia X1

Lenke til kommentar

Har egentlig litt lyst på en touch-telefon.. Àla iphone, eller samsung omnia.. Men er disse noe kjekk og skrive melding med? Sender ganske mange.. :)

Vil også helst ha noe nytt.. Har hatt endel SE så er lei menysystemet dems osv. Samme med nokia..

 

Vet ikke helt om SE sin x1.. Er den noe bra? :p

Og er C905 noe bra? Greit nok, bra kamera, men sånn ellers? Musikkspilleren bra? Noe nytt, eller er det samme gamle SE, bare med oppgradert kamera?

Lenke til kommentar

Det finnes en del videoer på nettet som viser de ulike måtene en kan skrive med når en har touchtelefon. For eksempel denne for Touch HD:

 

Både X1 og C905 har blitt testet av Amobil, og har fått terningkast 6. Jeg har ikke fått testet C905 selv enda, men jeg tror nok du har rett i at det er mye det "samle gamle", utenom kameraet som er blitt mye forbedret. Den kjøres fremdeles på et lukket SE-system med proprietære porter. Omnia fikk 5, og anmeldelse av Touch HD kommer nok i løpet av noen uker (du kan finne engelske anmeldelser av den hvis du søker).

 

Hvis du tar en avgjørelse på om du trenger fulltastatur eller ikke, så vil det nok lette valget ditt. Trenger du ikke det, så vil typisk Omnia eller Touch HD kunne være bra valg for deg, for et unødvendig qwerty-tastatur gjør at telefonen blir unødvendig tykk. Hvis du ønsker både trykkskjerm og fulltastatur, så er X1 og Touch Pro de mest nærliggende alternativene

 

Når det gjelder menysystemet til SE, så er det som nevnt ikke noen revolusjon i C905. Men Xperia er annerledes, da den ikke kjører på SEs standardsystem, men på Windows Mobile. Dette finner du mer ut av hvis du leser tester av den, som det finnes mange av.

 

Omnia er jeg som sagt skeptisk til, hovedsakelig på grunn av oppløsningen (ref. mitt forrige innlegg). Men hvis du ser bilder og videoer av den, og er fornøyd med oppløsningen, og kan leve med proprietære porter, så kan den passe deg bra. Den er på de fleste områder absolutt blant toppmodellene for øyeblikket. KC910 kan også være et bra valg hvis du ikke har behov for en smarttelefon (som N95).

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hey..

 

Har nå en Nokia N95 som begynner og bli sånn passe sliten (og jeg har blitt lei den).

Skal derfor se etter noe nytt. Men hva bør jeg velge? Har sett litt på iphone, men vet ikke helt..

 

Kravene mine er at den må ikke være noe dårligere enn N95.

Må ha:

- Bra kamera

- Bra musikkavspiller

 

Så jeg spør dere:

Hvordan telefon skal jeg kjøpe?

Kom gjerne med gode argument :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Patrik: heii jeg er selger hos expert.. jeg vil da anbefale sony ericsson vivaz eller der er det 8 megapiksler på og hd kvalitet på film så det er veldig bra, det er også gps fuksjoner på den og den er veldig bra. det er aindroid oprativ system.. ( ps når du går inn i en butikk så vær bestemt og ikke la deg lure av en annen selger...

Lenke til kommentar

Hvilken mobil gir mest for pengene? Omnia eller? Med 16Gb, gps (program inkludert). Vet at oppløsningen er dårligere på omnia kontra HTC HD/pro, experia osv. Så hva tror dere? Hvilken mobil gir mest for pengene? Hvor får en mest krone for krone?

 

Patrik: jeg ville da svart htc hd mini.. det er en veldig fin tlf som har mange funksjoner, iternminne på tlf er ikke noe å bry seg om... hvorfor har vi minne brikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...