Gå til innhold

Oppsett til best mulig stasjonær pc for 4000kr (uten kabinett)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Ville vel i utgangspunktet anbefalt en Intel løsning med annet hovedkort og en Core 2 Duo prosessor, men da vipper det gjerne litt over 4000.-

 

Ellers ville jeg valgt et annet skjermkort, Radeon HD 3850 er vel gjerne det som gir mest ytelse for pengene i din budsjettklasse.

Ellers er RAM og hardisk veldig grei, strømforsyning kunne gjerne vært litt kraftigere om du senere ønsker et bedre skjermkort.

Men bør holde til ditt oppsett med mindre du skal putte inn mange flere deler.

 

Nettulf

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha operativsystem i tillegg, ryker budsjettet ditt..

Om du velger XP eller Vista får du vurdere selv, men siden budsjettet ditt er så begrenset ville jeg nok vurdert å grave i skuffen etter en gammel XP-lisens. De fleste har en sånn liggende ettellerannet sted i huset

 

 

Operativsystemet kommer utenom budsjettet... Det eg lure på om det e verdt å gå for 64 bits istedenfor 32?

Lenke til kommentar

Spørsmålet er ikke om det er verdt å gå for 64bit eller ikke. Det er totalt bortkastet med penger å vurdere å kjøpe 32bit operativsystem idag. Ohverhodet ingen driverproblemer eller kompabilitetsproblemer.

Og du får utnyttet mer enn 3GB ram! Hvis du velger 32bit system får du ikke brukt mer enn max 3 GB ram.

 

Er du student kan du snakke med IT og få tilgang til MSDN. Der kan du få Microsoft-programvare gratis mens du er student. Fint når det offentlige har avtaler med programleverandører =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ok du er AMD fanboy, men du går på en liten smell vist du kjøper det per dags dato, derfor har jeg satt opp et altnerativ med intel som er noe av det råeste du kan få t 4 høvdinger.

 

Her er handle listen, bestill fra amentio

 

Det er ikke for å bryte me din kjærlighet til AMD, vil bare at du skal gjøre et godt kjøp! Spør vist du lurer på noe og jeg anbefaler deg å ta en titt på oppsettet.

Lenke til kommentar
Ok du er AMD fanboy, men du går på en liten smell vist du kjøper det per dags dato, derfor har jeg satt opp et altnerativ med intel som er noe av det råeste du kan få t 4 høvdinger.

 

Her er handle listen, bestill fra amentio

 

Det er ikke for å bryte me din kjærlighet til AMD, vil bare at du skal gjøre et godt kjøp! Spør vist du lurer på noe og jeg anbefaler deg å ta en titt på oppsettet.

 

Okei... men hva er så mye bedre med den intel cpu en ifhorhold t AMD en?

Og eg ska ikke ha med kabinett.. ska ha dette: http://microplex.no/aspx/loginVnet.aspx?Re...0&__redir=1

 

Og kan det skjermkortet spille av blue-ray filmer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

yter bedre i spill og ellers generelt. Har selv en AMD Atlhon X2 og jeg skulle gitt alt for å hatt råd til å kjøpe intel cpu og hovedkort.

 

Hva skal du egentlig med det kabinettet? Det har null beskyttelse for kabinettet og er egentlig for ekstrem overklokkere som vil ha romtemperatur og enkel tilgang til komponentene. Skal du ha det kabinettet kommer ekstra utgifer til strømforsyning og alt med det kabinettet er veldig upraktisk.

 

som det ligger i skjermkortes navn ("HD"4670) så er det veldig bra for blu-ray spilling så lenge filen er lagret på pcen. skal du se blu-ray trenger du blu-ray dvd-spiller til rundt 1000 lappen.

 

Glemte foresten å legge til DVD-brenner i det oppsettet tidligere. koster ikke mer enn en 120 kroner hos amentio for en!

Lenke til kommentar
yter bedre i spill og ellers generelt. Har selv en AMD Atlhon X2 og jeg skulle gitt alt for å hatt råd til å kjøpe intel cpu og hovedkort.

 

Hva skal du egentlig med det kabinettet? Det har null beskyttelse for kabinettet og er egentlig for ekstrem overklokkere som vil ha romtemperatur og enkel tilgang til komponentene. Skal du ha det kabinettet kommer ekstra utgifer til strømforsyning og alt med det kabinettet er veldig upraktisk.

 

som det ligger i skjermkortes navn ("HD"4670) så er det veldig bra for blu-ray spilling så lenge filen er lagret på pcen. skal du se blu-ray trenger du blu-ray dvd-spiller til rundt 1000 lappen.

 

Glemte foresten å legge til DVD-brenner i det oppsettet tidligere. koster ikke mer enn en 120 kroner hos amentio for en!

 

 

For eg likte det kabinette:P er så lei av det vanlige... plus at du trenger ikke ekstra vifter og den skal stå på rommet mitt så vil ha lite lyd... bryr meg ikke om at eg må betala noen hundre lapper ekstra for ein stømforsyning....

 

Har dvd-brenner og blue-ray spiller fra før..

Lenke til kommentar

Skal du ha en stille pc er det kabinettet et veldig utfordrende valg, det krever at du velger svært stillegående komponenter, lyden har fri flyt ut i rommet. Kunne like godt skrudd komponentene rett på en plate eller inn i et skap heller enn å kjøpe en acryl hylle spørr du meg.

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar
Skal du ha en stille pc er det kabinettet et veldig utfordrende valg, det krever at du velger svært stillegående komponenter, lyden har fri flyt ut i rommet. Kunne like godt skrudd komponentene rett på en plate eller inn i et skap heller enn å kjøpe en acryl hylle spørr du meg.

 

Skal ha stillegående komponenter, skjermkort uten vifte og en veldig stillegående PSU.

 

Gidder ikke det :p likte utseende til det og det var ikke så dyrt heller... liker å ha lett tilgang til delene for har en del deler hjemme som eg og vil prøve ut...

Lenke til kommentar
Spørsmålet er ikke om det er verdt å gå for 64bit eller ikke. Det er totalt bortkastet med penger å vurdere å kjøpe 32bit operativsystem idag. Ohverhodet ingen driverproblemer eller kompabilitetsproblemer.

Og du får utnyttet mer enn 3GB ram! Hvis du velger 32bit system får du ikke brukt mer enn max 3 GB ram.

 

Er du student kan du snakke med IT og få tilgang til MSDN. Der kan du få Microsoft-programvare gratis mens du er student. Fint når det offentlige har avtaler med programleverandører =)

 

 

Har hørt med læraren min om det... får bare tilgang til office pakken og windows server 03 og noen andre programmer... men ingen XP eller VISTA lisens... men får vista t 1000 spenn da.. dvs vista ultimate 64 bit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...