Gå til innhold

Spillutvikling for massene (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Morsomt alternativ til XNA, kanskje?

Er vel heller mer som en helt vanlig spillmotor med en ganske enkel editor.

 

Uhm, ja? Og dermed at alternativ for de som ønsker å lage små spill, men som ikke er så glade i programmering.

Skrevet
*sukk*

 

"Little Big Planet" anyone?

 

Sukk. Nei.

 

LBP lar deg lage brett. Dette prosjektet legger opp til langt mer enn bare det.

 

Brett... og nye versjoner av gamle spill. :p

 

Men jeg er enig, to helt forskjellige ting.

Skrevet

Jeg vet at jeg er håpløs i alle former for programmering, vil jeg da kunne bruke dette programmet?

 

Er det mytet på oss som ikke skjønner programmering?

 

Da hadde jeg jublet høyt! :)

Skrevet (endret)
Jeg vet at jeg er håpløs i alle former for programmering, vil jeg da kunne bruke dette programmet?

 

Er det mytet på oss som ikke skjønner programmering?

 

Da hadde jeg jublet høyt! :)

Det var det jeg prøvde å få frem i mitt tidligere innlegg i denne tråden.

 

Slik jeg forstår det er det ingen koding i Boku. Det blir som en enkel editor til en spillmotor.

 

 

Morsomt alternativ til XNA, kanskje?

Er vel heller mer som en helt vanlig spillmotor med en ganske enkel editor.

 

Uhm, ja? Og dermed at alternativ for de som ønsker å lage små spill, men som ikke er så glade i programmering.

Poenget mitt var at for en person som vurderer XNA så blir nok Boku for simpelt og for en person som vurderer Boku så blir nok XNA for avansert.

 

De er ment til to forskjellige typer (feil ord?) folk.

 

XNA Game Studio er et programmeringsverktøy, Boku er en editor til en ferdiglaget spillmotor.

 

 

For å sette det litt i perspektiv: XNA Game Studio er sannsynligvis verktøyet Boku har blitt laget i.

Endret av FLarsen
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...