OlaStandal Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Hei, lurer på om dette er ett bra valg for en stasjonær gaming pc: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=86322 Finner ikke prosessorkjøler til prosessoren. Kunne dere sende meg en link kjøling til prosessoren? Kom gjerne med tips til forbedring av handlevogn.. Gjerne med en grunn :!:
newman221 Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Sikker på at du har lyst til å være prøvekanin for den nye platformen så tidlig? Og husk at i7 er glad i trekanals minne, dvs 3 minnebrikker istedetfor 2 som vi er vant til idag. Cpu og lga1366 er såpass ny at det ikke er kommet cpu-kjølere til den ennå. du bør også sjekke ut ATi sine skjermkort, de gir ganske god ytelse for penga de også. Du får en ATi 4870x2 for samme prisen, og tror den skal være like god, om ikke bedre.. Men litt usikker der da.
Sam_Oslo Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 (endret) Dette ser bra ut og i920 er et flott valg, mener jeg. Men du bør vente noen dager og følge med tester på HK og RAM. Disse testene kommer på rullende bane nå, og du bør følge med Asus P6T Deluxe også. Du kan vurdere GTX 260 Core 216 også, disse er nesten like bra som GTX 280, men mye billigere. Nvidia kommer trolig til å lansere 55nm GPU i løpe av få uker og hvis du kan, bør du vente litt med å kjøpe GPU, mener jeg. Du bør velge lav spenning 3-way RAM, noe som OCZ DDR3 3 GB Gold XTC 1333MHz. Jeg vet ikke hvor bra disse er og det kommer sikkert flere tester på RAM snart. Flere produsenter selger/gir bort montering brakker på CPU-kjøler for X58. Jeg vet at Noctua har annonsert at de vil gir bort gratis brakker, og det er trolig flere som kommer til å gjør det samme. Det kommer sikkert nye CPU-kjøler og mange tester på disse snart også. Du kan bestille CPU nå, men resten bør du vente noen uker til barnesykdommer avsløres og prisene kan falle litt også. Endret 4. november 2008 av Sam_Oslo
newman221 Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Må si det virker litt kjedelig å bestille kun en cpu da... Tenk så kjiipt å ha et slikt råskinn av en prosessor bare liggende i en boks uten å få brukt den. Ville heller anbefalt å vente bittelitt, for å se hvordan ting utvikler seg. Hovedkort og ram er fortsatt veldig dyrt, og det kan hende ting faller bittelitt i pris når flere produkter lanseres. Du bør uansett vente til det foreligger endel tester på hovedkort, da det ofte har mye å si på totalytelsen og stabiliteten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå