Gå til innhold

3-4 skjermer til windows xp?


Mellumen

Anbefalte innlegg

Hei, har snart tenkt og kjøpe ny pc, har da lyst på 3 eller 4 skjermer til windows xp, er dette støttet? kan jeg installere 2 separerte skjermkort (2 forskjellige, ikke sli eller ligninde) og koble helt opp til 4 skjermer til pc'n? tenkte da å bruke alle skjermene til å utvide skrivebordet. Ingen av skjermene ønsker jeg å vise samme skjermbildet i, alle skal kunne vise forskjellige bilde.

Takker for svar:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan vel disable, men jeg ser ikke poenget :) Så lenge du har det kraftigste kortet på primærskjermen til å drive spillene, så går det fint.

 

Forøvrig. Hadde nVidia + nVidia (8800Gt + 8600Gt) og gikk til ATI (4870X2 + 3450)... nVidia sin flerskjermsfunksjonalitet må jeg si var bedre....edit: men 2 skjerm + TV ser bedre ut på ATI da (slipper å reaktivere TVen hver gang)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Det var småting som at jeg fysisk måtte bytte om kablene på skjermene for å få velge vilken av to skjermer på samme skjermkort som skulle være primary skjerm.. på nVidia var det bare å bytte mellom portene. Driveren var forøvrig også mye mer kranglete å få inn etter at jeg la til skjermkort nr 2. (hadde nr 1 installert fra før). Med nVidia var det bare å stikke inn og boote om du la til ett ekstra kort. - mulig det var fordi jeg hadde to 8xxx serie kort på nvidia og 48xx + 34xx kort med ATI nå?

 

Slike småting som egentlig bare irriterer i det du setter opp systemet, men som er irriterende for dem av oss som er inni boksen og jobber i ny og ne..

 

Men som sagt så ser det ut som at ATI er bedre på TV støtten. Der kom nemlig TV skjermen opp og aktiverte seg automatisk når jeg skrudde den på etter at maskinen var bootet. Noe jeg ikke helt husker om skjedde med nVidia...mener jeg måtte aktivere den selv da...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...