Gå til innhold

Angrerett hos Netshop.no


Anbefalte innlegg

Hei, i går kveld satt jeg å tukla litt i BIOSen til min ny Acer Aspore One A150 som jeg fikk fra netshop på tirsdag. Det jeg var så dum å gjøre var at jeg sat passord på både BIOS og HDD... Jeg er 100% sikker på at jeg husker passordet å jeg har prøvd det med store og små bokstaver og noen bokstaver vedsiden av å litt sånn. Men jeg kommer faen ikke inn-.- Så jeg ringte nettopp Acer å spørte hva jeg skulle gjøre, dama i tlf sa at den måtte sendes til service hos dem, og dem skulle ha 500 kr får å fikse det:/ no jeg har veldig lite lyst til! Så det jeg tankte var at jeg kunne benytte meg av angreretten og sende den tilbake til netshop, men trur dere de vil godta det når både BIOS og HDD er sperra med passord? Og er det noen her som eventuelt veit om en annen måte jeg kan fikse PCen min på?

 

 

 

Mvh AUX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil ikke si at du akkurat har startet den..

 

du tukla med bios, tukling på OS bruker å være greit for de bruker å ha en gjennopprettings disk.

så nå må de installere ny bios, noe som må gjøres på verksted siden de ikke får tilgang til OS eller noe som helst som gjør at du kan installere ny bios tatt fra acer sine sider, selv.

Lenke til kommentar
Så det du sier er at jeg ikke en gang kan åpne å starte pcen engang før angreretten går ut?

 

Haha, dagens!

 

Å teste maskinen betyr ikke at man kan sette et bios-passord og så levere tilbake fordi man er sløv :p

 

At du satt bios-passord viser at du tok i bruk maskinen "som din egen", og det strider mot angreretten.

 

Du har følgende valg:

1. Sende inn til Acer og betale.

2. Være litt :dremel: og så finne noen service-manualer e.l. og gjøre det selv

3. Eksperimentere selv med å skru den opp :p

Endret av Makky
Lenke til kommentar

josh909: det er ikke min idoti..! jeg er 100% sikker på hva jeg skrev som passord... men det funker ikke... så ikke veit jeg hva som er feil... men jeg har prøvd alle mulig kombinasjoner med passordet både med store å små bokstaver å bokstavene ved siden av...

 

Larsen91: nei selfølgelig har du rett i at jeg ikke bare har starten den! Ok, takk for svar

 

Makky:ok, tak:)

 

DarkZhade: Det er jeg fullstendig klar over..!

Det er ikke windows passordet det er snakk om her! det har jejg ingen problemer med å skaffe.. det passordet jeg trenger tilbake stilt er adgangspassordet til HDD...(i BIOS)

Lenke til kommentar

Jeg sitter på helpdesk, der er også folk 100% sikre på at det bruker riktig passord og at det er noe galt med systemene våre. Snodige greier.

 

Åpning av aspire one anbefales forresten ike. Den krever fullstendig slakting bare for å sette i mer ram, men det finnes nok videoer på youtube

Lenke til kommentar

Finnes det ikke en slags tastekombinasjon på den for å resette bios? DEt var det ihvertfall på Dell-laptoper i gamle dager, kan jo være verdt å google litt på.

Syns ihvertfall ikke det er riktig å benytte angrefrist på dette, og vil anta at Netshop ville krangla en smule når de fant ut av det med biospassordet også.

Lenke til kommentar

Man kan bruke google til mye nyttig ;)

 

http://macles.blogspot.com/2008/08/acer-as...s-recovery.html

 

Og hadde du lett litt til hadde du kanskje funnet at en annen person har det samme problemet som deg:

http://www.linuxquestions.org/questions/li...-system-671231/

Siste post er aktuell for deg å teste:

hi thanks, but managed to solve the problem yesterday. I saw in another post something about no matter how you type in passwords when setting them, the bios stores passwords in capital letters, so I put in the supervisor password I set in caps and it worked! thank goodness!
Endret av Makky
Lenke til kommentar
Makky: takk skal du ha mann:D fy faen nå er jeg glad ass!:D detta skulle acer ha 500 kr for å fikse... wtf er det forno...

 

 

Snirfle: hva var det jeg sa..! jeg hadde skrivd riktig passord.. å det var systemet det var no feil med...

 

Det funka med store boksatver?

 

Egentlig helt latterlig at Acer ikke kunne si det direkte på tlf.

Lenke til kommentar

Makky: ja det gjorde det:D Ja, det er jeg helt enig med deg i! å i tilleg er jeg ikke fornøyd i hele tatt med tlf suporten dems. tar alt for lang tid før de svarer å egentlig ikke no spess koslige folk når du først får prata med noen etter å ha ventet i 10 min...

 

Snirfle: Ja det var det:)

 

DarkZhade: jeg har prøvd med capslock på jo! men siden jeg har en stor bokstavi passordet mitt så holdt jeg shift inne når jeg hadde på capslock derfor det ikke funket siden alle bokstavene skulle være store.

 

Kongolaf: får å si det sånn så har den vært på vei dit noen ganger:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...