Gå til innhold

XP lar seg ikke aktivere,og..


Anbefalte innlegg

..nedtellingen er i gang. Hva vil skje når jeg kommer til 0 dager igjen? Vil XP slutte å virke?

 

Problemet er at jeg tilsynelatende ikke har den riktige produktnøkkelen. Dette er en 4 år gammel PC som jeg har formatert, og har nok ikke brukt den XP versjonen som fulgte PC opprinnelig,men en som fulgte med en bærbar jeg også har.

 

Selv om jeg ved hjelp av SIW har funnet produkt nøkke, og tastet den inn så fortsetter nedtelling.

 

Kan jeg gjøre noe for å stoppe dette uvesenet,eller må jeg kjøpe ny XP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du helt sikker?

Fant denne posten lenger nede. Kan jeg bruke den fremgangsmåten?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1028188

 

 

 

..nedtellingen er i gang. Hva vil skje når jeg kommer til 0 dager igjen? Vil XP slutte å virke?

 

Problemet er at jeg tilsynelatende ikke har den riktige produktnøkkelen. Dette er en 4 år gammel PC som jeg har formatert, og har nok ikke brukt den XP versjonen som fulgte PC opprinnelig,men en som fulgte med en bærbar jeg også har.

 

Selv om jeg ved hjelp av SIW har funnet produkt nøkke, og tastet den inn så fortsetter nedtelling.

 

Kan jeg gjøre noe for å stoppe dette uvesenet,eller må jeg kjøpe ny XP?

Lenke til kommentar
Ja det finnes...

 

men er ikke lovlig.

 

 

Har du en lovlig lisens av Windows XP?

 

Hei!

jada,jeg har lovlig lisens. Finner bare ikke cdèn. Men produktkoden står på boksen.Den versjonen jeg har innstallert nå eier jeg også,men den hører nok til en bærbar pc jeg har. Eierforholdet er mao. i orden(-:

Endret av dejavu57
Lenke til kommentar

ring ms på 800 56 615 tast inn den nøkkelen du får oppgitt på pcen din. Så vil dem nok si at du ikke har gyldig nøkkel. Etter de legger på ringer du opp igjen taster inn samme kode, denne gangen vil du bli satt over til en person, sikkert en svenske som sliter med å forstå hva du sier :p disse vil vanligvis sette deg over til svareren som leser opp koden til deg.

 

Edit: Er lisensen til den maskinen du bruker den på? Eller er den til en annen maskin du har?

Kan bare brukes på en maskin uansett om begge er dine.

Endret av trrunde
Lenke til kommentar
Edit: Er lisensen til den maskinen du bruker den på? Eller er den til en annen maskin du har?

Kan bare brukes på en maskin uansett om begge er dine.

Den versjonen jeg har innstallert tilhører en annen pc, som også er min. Men produkt-nøkkel til denne pc, altså den som er i ferd med nedtelling, den har jeg, fordi den står på pc-boksen. Men den blir ikke godkjent når jeg legger den inn.

 

Mener dere at en telefonhenvendelse vil ordne dette?

Lenke til kommentar
Dette har også skjedd med meg en gang. Etter 30 dager, måtte jeg aktivere for å logge meg inn, men det funket ikke.

Jeg formaterte pc'en på nytt, og da funket det.

 

Det er interressant. Etter at jeg formaterte og la inn XP, ble jeg ikke spurt om produkt nøkkel. Før i ettertid. Nå sitter jeg på opptil flere nøkler.

Er det slik å forstå, at jeg kan formatere på ny om 30 dager, og deretter innstallere XP med nye tretti dager å gå på....?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...