CrashBandicoot Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Hei. Trenger hjelp til å finne en superrask, kraftig og stabil datamaskin. Aller viktigste er at den ikke henger seg eller klikker. Noen som har noen forslag til noen alternativer? Kriterier: ¤ Kraftig prosessor og mye minne ¤ Grafikkort må kunne gi utgang til 2 lcd skjermer og en TV (3 lcd skjermer og en TV hvis det er mulig) ¤ Kraftig vifte, minst mulig støy fra pcen ¤ Lyd, harddisk osv. er ikke viktig Håper på svar så fort som mulig. Takk på forhånd! Endret 3. november 2008 av CrashBandicoot
Steamed Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Vi vet ikke om du mener 10k eller 50k. Det har vært mye bedre om du har sagt en pris.
Steamed Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Er det aktuelt at du kan bygge den selv? Endret 30. oktober 2008 av smartymart
CrashBandicoot Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Skrevet 30. oktober 2008 Hei. Pcen skal brukes hovedsaklig til jobb. Har tenkt å bruke fra 20-35 tusen, max 50 tusen. Kommer litt an på hva man får for pengene.
CrashBandicoot Skrevet 3. november 2008 Forfatter Skrevet 3. november 2008 Er det aktuelt at du kan bygge den selv? Nei, bygge selv er ikke aktuelt. Noen som har noen forslag? Håper på hjelp!
nerikk Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 (endret) Hvorfor så mye penger? Du får en like bra en til ca 15K. Du bør kansje ta en titt på de nye Core I7 CPUene de skal tydeligvis være noen skikkelige arbeidshester ^^ Og kansje ett eller to ATI Radeon 4870X2. Er ikke helt sikker på minne, men jeg ville ha valgt 4Gb Mushkin minne. Kabinett så har du p180 eller 190 det husker jeg ikke, men de skal være gode og stille kabinetter. 700W PSU Edit: Ble vel litt vanskelig likevel... Men uansett, her er en liten handlevogn jeg satt sammen i farta. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=86271. Endret 3. november 2008 av nerikk
nbmofo Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 hjelper på om vi hvet hva arbeid det går ut på..
raWrz Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 mye lettere og hvite ja hvis du jobber med video redigering eller fotoredigering osv.
CrashBandicoot Skrevet 17. november 2008 Forfatter Skrevet 17. november 2008 Takker for svar. Pcen skal brukes hovedsakelig til daytrading/børs. Flere forslag?
CrashBandicoot Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Skrevet 9. desember 2008 Noen som har andre forslag?
hi2u Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 (endret) Dersom du ikke vil bygge selv, så er det vel kanskje best å gå for en Alienware PC. For å få 4 skjerm-utganger så må du også gå for 2 skjermkort. Ta en kikk her: http://www.alienware.co.uk/configurator_pa...ode=SKU-DEFAULT Velg så 6gb eller 12gb minne, i7-940 2.93 GHz CPU, Dual 280GTX eller Dual 4870X2, 1200w PSU, 300GB VelociRaptor for å få Windows og programmer til å laste raskt + kanskje en lagringsdisk, osv. Skjermer har du vel kanskje fra før? Alienware er dog ganske dyrt iforhold til hva du får for pengene. Denne vil komme på rundt 35,000 + frakt. Endret 9. desember 2008 av hi2u
raWrz Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 (endret) tenkt på 25% moms osv da? Endret 9. desember 2008 av Submit
SRD Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Du sier ingenting om operativsystem. Jeg bruker både Mac, Windows (ikke på macen) og litt linux. Min erfaring er at Macen er den mest stabile. Du kan jo se på denne: link Mac kan også kjøre Windows og linux
hi2u Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 tenkt på 25% moms osv da? Mja, det er faktisk inkludert, og det er ikke toll på PC så vidt jeg vet.
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Noen som har andre forslag? Forutsetning: Du er istand til å "drifte" OS'et.. Vista? XP SP3? Du er istand til å konfigurere/sette opp flere skjermer via nView/CCC. Du trenger egentlig ett oppsett til ca. 1k (billigste Celeron dual, rimelig S775hk.. alt X2+AM2). Med 2xskjermkort (2xPCI-Ex slots) på hk'et. Gi meg 30k og du får PC på døra. Du har nok penger tydelgvis så da er det like greit at jeg får noe av dem. Dersom forutsetning ikke gjelder kommer 2000kr/t + kjøregodtgjørelse i tillegg + supportavtale 1år til 50k. Noe sånt. Da har du ett forslag å tennke på mens du bedriver legalt pyramidespill aka "trading".. Spøk til side: Det er vel ikke uoverkommelig for deg å velge deg ut en grei PC fra Dell For noe mer trenger du ikke. Du må ikke kaste bort dine surt ervervede penger.
ZyberZone Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Skal du bare kjøre 2D, og ikke 3D velger du 1 stk Matrox-kort, og får 4 utganger, så kan du bruke 4 skjermer. 1 kort, passivt kjølt.
ken8 Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Hvis pc'en skal brukes til daytrayding, trenger du kun en stabil pc. Trenger ikke være noe råskinn. Ville heller kjøpt noen gode skjermer med høy oppløsning. Begrenset med hvor mye prosessorkraft man trenger for å følge noen kurser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå