Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Filserver til WD my book world 500GB


Anbefalte innlegg

Hei

 

Sitter på en nettverks HD fra WD.

 

Den står tilkoblet kun til en trådløs router.

 

Det jeg kunne ha tenkt med, er rett og slett en "hjemmeside" der alle filene mine ligger. Sånn at jeg trenger en ip-adresse eller et domene å gå til, og trykke brukernavn og passord og med den muligheten ha tilgang til å laste opp eller ned filer.

 

Noe ala googledocs bare at jeg selvfølgelig kan laste opp og ned ubegrenset størrelse og fil type.

 

Vet at WD bruker denne access anywere programmet. Men jeg vil ha mitt eget.

Det som er litt vesentlig er at jeg vil ha dette uten at jeg trenger å ha en pc, stå å gå hele tiden.

 

Mulig at jeg blingser at dette heter Wev server også.

 

Blir utrolig takknemmelig ved evt tilbakemeldinger på dette:)

Endret av amess
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Extending capabilities

The device can be 'unlocked' and accessed via SSH terminal, meaning that the WD MioNet java-based software can be disabled so the device can be run with an unrestricted Linux OS,[8] at the cost of voiding the warranty.[9] The unlocking makes it possible to install other software on MyBook (i.e. run a different webserver or an ftp server (such as vsftpd) on it, use NFS for mounting shared directories natively from Unix, or even install a bitTorrent client such as rTorrent,[10] etc.)

Lenke til kommentar
Extending capabilities

The device can be 'unlocked' and accessed via SSH terminal, meaning that the WD MioNet java-based software can be disabled so the device can be run with an unrestricted Linux OS,[8] at the cost of voiding the warranty.[9] The unlocking makes it possible to install other software on MyBook (i.e. run a different webserver or an ftp server (such as vsftpd) on it, use NFS for mounting shared directories natively from Unix, or even install a bitTorrent client such as rTorrent,[10] etc.)

 

 

Så det jeg må gjøre er å installere linux på den, og den kan da kjøres som en webserver?

 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette, noen som vet om en guide eller noe jeg kan lese?

 

takk for svar:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...