KjellV Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 :oops: :oops: :oops: men her kommer n00b spørsmålet: index.html som er plassert i "/web/" ser slik ut i head: <head> <title>HWmod.tk</title> <link type="text/css" rel="stylesheet" href="css/styles.css"> <meta name="description" content="Nyhetsside om hardware. Masse nyheter, prosjekt og guider."> <meta name="keywords" content="data, hardware, modding, nyheter"> </head> hele styles.css som er plassert i "/web/css/" ser slik ut (er bare en test, skal fylle på med mere når jeg får det til å fungere ): <style type="text/css"> body { background: black; color: #000000; font-family: Verdana, sans-serif; } </style> Men background i index.html blir ikke sort (skal ikke bruke sort til vanlig). Skal skrive alle fargekoder i heksadesimal når jeg setter i gang, dette var bare for å få det til å fungere. Noen som vet hvorfor det ikke fungerer? Mvh
mikk- Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 <style type="text/css"> body { background: black; color: #000000; font-family: Verdana, sans-serif; } </style> Skal se slik ut: body { background-color: black; color: #000000; font-family: Verdana, sans-serif; } Etter min mening blir det mye ryddigere hvis man setter det opp slik: body { background-color: #black; color: #000000; font-family: Verdana, sans-serif; } Blir litt rart med svart tekst på svart bakgrunn, though....
KjellV Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Skrevet 31. mars 2003 Svart var bare for å ha en farge. Det fungerer fortsatt ikke Skal jeg ikke ha med <style type="text/css"> </style> eller..? Bare ha body {..............} ? Ikke <html> heller (tror ikke det men for å være sikker)? Blir gal her. Gjør som det står i tutorialn men funker ikke PS: Takk for svar EDIT: Fikk det til nå. Var jeg som hadde en liten n00b feil. Takk for hjelpen.
asyrst Skrevet 4. april 2003 Skrevet 4. april 2003 prøv å at bort <style> taggene. tror ikke dette er nødvendig når du bruker CSS som et eksternt dokument jeg har aldri behøvd det iallefall liten sjanse for at dette løser problemet, men det skader ikke å prøve! ps. dette funker hos meg: BODY{ background-color: #101010; }
KjellV Skrevet 5. april 2003 Forfatter Skrevet 5. april 2003 eh...skal lese innleggene mer nøye neste gang. Men det var rett det du sa. Det funka da jeg fjerna <style> taggen. Takk for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå