Gå til innhold

Inett forsvinner 1 sekund konstant, hvorfor?


Anbefalte innlegg

Fikk instalert nytt GET modem i leiligheten i går. Suste opp på Elkjøp å kjøpte meg en billig Belkin Router for å kunne dele inetten trådløst. Alt fungerer forsåvidt meget bra, linja er knall rask og er storfornøyd =) PROBLEMET er at internetten "forsvinner" konstant i ett mini sekund (tror jeg?). Det som skjer er at om jeg for eksempel streamer en youtube film stopper den å streame veldig tidlig i klippet og fortsetter aldri å streame videre. Blir derfor nødt til å refreshe filmen men det samme skjer om og om igjen. Annet eksempel; jeg skulle laste ned itunes i sted men etter 4-5% i nedlastningen stopper den helt opp og går ikke videre. Det samme skjer for øvrig med msn, faller ut og inn all the stupid time.

Det virker altså som om jeg mister signalet i et lite øyeblikk hele tiden. Det merklige er at det likevel skjer til tross for om jeg kobler meg direkte inn på routeren via tp kabel. Testet derfor å koble meg direkte på GET modemet og da fungerte alt fint. Med andre ord routeren er jo tydligvis problemet ;p Noen som har en anelse om hvorfor nettopp dette skjer? Kan det være at routeren faktisk suger så kraftig? Kostet meg 349 på elkjøp så av og til får man vel kanskje det man betaler for? =P

 

På forhånd, takk for eventuelle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel det som kalles "lag" på godt norsk. :)

 

Det skjer når Windows ser etter andre (sterkere) trådløse nett i nærheten.

 

Har du Vista så google på "Vista antilag", har du XP så hjelper ikke det. Da kommer det an på hvilken programvare du bruker på PCen for å koble til trådløst - Windows sin egen, eller den programvaren som fulgte med trådløskortet? Men søk på "lag" eller "spikes" her så finner du mange tråder som omhandler det samme.

 

Edit: Ser det skjer med kabel også, da er jeg jamen ikke sikker lengre... :(

Endret av maheath
Lenke til kommentar

Ikke relevant:

Har en kompis som har Acer med Vista. Hvis den ikke får nett via TP så kobler den seg til naboens trådlaus som ikke er passordbeskyttet...

Skummelt...

 

Det er en fin måte og få tak i informasjon ved og dele trådlaus gratis...

Så hvis jeg skal gjøre det så sørger jeg for at jeg bruker linux som alà BackTrack Live Distro. Og ikke bruke internettet til personlige ting. Som feks logge seg på sider...

Lenke til kommentar

Modem: GET

Router: Belkin N wireless

 

Takker for svar :) Gikk tilbake til elkjøp i dag og byttet til en langt bedre router. Dessverre skulle det vise seg at problemet fremdeles oppstår =// Forstår virkelig ikke hva som kan være galt lenger..? I og med at dette faktisk skjer til tross for at jeg i tillegg er koblet til routeren via TP-kabel må det jo være noe med innstillingene?

 

Noen med nye forslag til hva som kan være problemet med tilkoblingen min? :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet med GET, det er helt tilfeldig når det skjer.

Noen ganger skjer det når jeg spiller, andre ganger når jeg bare sitter og surfer helt vanlig. Trodde torrents kunne ha skylden, men den gang ei..

 

Har TP kabelen rett fra PC til modemet, så det er ingenting imellom som kan ta skylda heller.

 

Hvilken modell er modemet du har fra GET?

 

Noen ganger går det et par dager uten noen forstyrrelser, så plutselig skjer det 4-5 ganger iløpet av en dag, småplagsomt når du streamer radio/spiller online etc..

Lenke til kommentar
Bare en ting - når du er tilkoblet med kabel, har du deaktivert det trådløse nettet på PCen helt? Bare så det ikke ligger i bakgrunnen og sjekker. Det må jo være noe med PCen og ikke ruteren...

Det trådløse nettet er deaktivert når jeg prøvr med kabel ja, derfor jeg står helt blank på egne forslag til hva som kan være problemet. Vi har 4 datamaskiner i leiligheten som per dags dato alle er koblet opp til routeren, alle lider av at ineternett plutselig forsvinner. Ja, har prøvd hver enkelt pc alene opp mot routeren men får likevel samme problem. GET Motorola SB5101E er modemet jeg har fått levert ivartfall om det hjelper noe? :) Utrolig irriterende problem, forstår virkelig ikke hva som skylder de plutselige "down" periodene med nettet. I og med at det fungerer helt fint når jeg er direkte inn i modemet så må det jo være Routeren det er noe galt med. Kan det være en eller aen uhyre viktig innstilling på routeren som jeg burde fikset på?

Lenke til kommentar

Beklager dobbel posting, men ville bare si ifra at jeg til slutt fikk fiksa problemet i tilfelle det en gang er noe som sitter slitende med det samme. Var naturligvis en uhyre enkel forklaring på det hele, gikk inn på Belkin sine hjemmesider og lastet ned nyeste firmware til routeren og oppdaterte. Etter dette fungerer alt strålende :)

Lenke til kommentar

Et lite tips til

 

Om du ikke har har samme leverandør av trådløs-router og klientkort, noe jeg tviler på du har. Så for all del skru av ALT som heter LINKBOOST, TURBO-WIRELESS, EXTREME-LINK-TURBO-HELVETTE. Ja du skjønner hva jeg mener. Og skru av B nettverk på routeren. Det er nesten alltid den svakeste hastigheten som gjelder for alle maskinene tilkoblet det trådløse nettverket og da er b nettverk fyfy.

Lenke til kommentar

Hei

 

Du kan prøve dette, funket for meg:

 

Gå til kontrollpanel-> administrative verktøy -> tjenester-> bla ned til wireless zero configuration-> høyreklikk-> STOP :)Vet ikke om d virker for deg, men er verdt en go.

 

Ok, du fiksa det...hehe

Endret av Lindbach
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hei

 

Du kan prøve dette, funket for meg:

 

Gå til kontrollpanel-> administrative verktøy -> tjenester-> bla ned til wireless zero configuration-> høyreklikk-> STOP :)Vet ikke om d virker for deg, men er verdt en go.

 

Ok, du fiksa det...hehe

jeg har akkurat samme problemet (eller noe lignende.....jeg har funnet ut at det er windows som søker etter et sterkere nettverk så derfor det lagger....men jeg får ikke "spikes" når jeg surfer på nettet bare når jeg spiller css... :ermm: jeg har nbetopp kjøpt meg en ny data så det er ikke den det er probleme med og internet bar'en er på 3/5 - 4/5 hele tia..... jeg har prøvd det derre kontrolpanel-tjenester- og <----der det skal stå wireless zero configuration står det bare 2 ting som kan minne om d : wired autoconfig og WLAN autoconfig. takk til eventuelle svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...