Jdronnen Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Styrer en server som jeg har stående i ett annet rom i leiligheten min via Remote Desktop Connection. Men! Når jeg skal skru av den "serveren" så får jeg ikke opp valget "Shut Down" eller "Restart", får kun valget å logge av Eksternt skrivebord (Remote Desktop). Finnes der noe program som gir meg en shortcut på skrivebordet som er en shutdown knapp ? Mener å si tweak winxp hadde det før ? Noen som vet ? Såg også en guide på dinside om å skrive en direkte commando i en shortcut fil, men det husker jeg ikke funka noe bra. Takker for alle svar Endret 30. oktober 2008 av Jdronnen
1915 Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 (endret) hvilket os på begge pcer ? og hvilen remote controll bruker du ? Endret 28. oktober 2008 av Danielsm
Jdronnen Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Skrevet 29. oktober 2008 hvilket os på begge pcer ? og hvilen remote controll bruker du ? Selvfølgelig klarte jeg å glemme å skrive det. Windows XP på begge maskiner. Bruker bare "Remote Desktop i WinXP".
Demantios Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Det er RDP altså? Du lager ny sesjon, ikke shaddowing? Altså skjermen er ikke lik det den er når du sitter lokalt på dataen?
esoteric Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Lag en snarvei, og legg inn Restart: SHUTDOWN -r -t 01 Shutdown: SHUTDOWN -s -t 01 Noen sånt? edit: leif Endret 29. oktober 2008 av Dain Bramaged
Mark 9 Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Legg til en snarvei på skrivebordet for å slå av/restarte PC Funker gjennom Windows Remote Desktop. Fant bare en oppskrift for Vista i farten, men jeg tipper den funker for XP også. Pokker, Dain Bramaged kom før meg. Uansett, How to Geek sine sider inneholder mye snadder Endret 29. oktober 2008 av Mark9
Jdronnen Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Skrevet 29. oktober 2008 Det er RDP altså? Du lager ny sesjon, ikke shaddowing? Altså skjermen er ikke lik det den er når du sitter lokalt på dataen? Ny sesjon ja. Shadowing vet jeg ikke hva er. Ja har en skjerm altså den lokalt på PCen min, "serveren" min står bare tilkoblet med strøm og nettverkskabel egentlig.
WhiteFire Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Hvis du åpner task manager. Så har den alternativer for å slå av pc-en.
esoteric Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 ...Såg også en guide på dinside om å skrive en direkte commando i en shortcut fil, men det husker jeg ikke funka noe bra. Hvorfor funka ikke det noe bra?
Jdronnen Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Skrevet 30. oktober 2008 ...Såg også en guide på dinside om å skrive en direkte commando i en shortcut fil, men det husker jeg ikke funka noe bra. Hvorfor funka ikke det noe bra? Må ha gjort noe feil under forrige shortcut laging. Fikk det til nå Takker for alle svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå