johanlo Skrevet 1. april 2003 Skrevet 1. april 2003 Kjøp deg moped og ikke scooter! Mopeder har mye bedre kjøreegenskaper, og vil derfor gi deg større kjøreglede. Den eneste fordelen med scooter er at du ikke blir så skitten når du kjører, men det er jo en del av sjarmen. :smile: I mine glansdager hadde jeg en Honda MT5, og den startet lett og var god og kjøre. Nå har jeg avansert litt og kjører rundt på en Suzuki DR 600 Dakar. Så hvis du først kjøper deg moped, så er det stor sjanse for at du bare MÅ kjøre opp for motorsykkel når du blir 18!
Torsteinen Skrevet 1. april 2003 Forfatter Skrevet 1. april 2003 hmm.... den er VELDIG dyr da.... men det er MANGE fordeler ved den... Nå kan det jo hende at jeg får SMX til innkjøpspris gjennom noen kontakter av stefaren min... Burde jeg isåfall kjøpe den? Ingen osm vet KONKRET hvor my elagringsplass SMX har? er litt viktig.... er det noen andre scootere noen ville anbefale med store hjul og høy akkselerasjon?
sedsberg Skrevet 1. april 2003 Skrevet 1. april 2003 Offoad-mopeder har som regel veldig liten plass til ting som vognkort o.l. Som regel kanskje en liten "pølse" under baksjermen, eller en liten plass under salen. Selv hadde jeg alltid vognokortet på baklomma. Egenlit så skal vel ikke vognkort lagres i/på kjøretøyet? http://www.mc-nett.no/asp/brands/search.asp?type=3 <-- Der kan du jo lete rundt å se om du finner noe gøy.
Torsteinen Skrevet 1. april 2003 Forfatter Skrevet 1. april 2003 begynner å få lyst på Aprilia sr 50 ditech jeg nå... noen som vet hvor den selges billig?
akzj0n Skrevet 1. april 2003 Skrevet 1. april 2003 Se http://www.mc-nett.no/asp/brands/search.asp?type=3
sedsberg Skrevet 1. april 2003 Skrevet 1. april 2003 Hva med en slik en? http://home.no/exdeath/pictures/mc/TZR.JPG Yamaha TZR50. Skal vistnok gå ca. 120 uten plombe.
CSSSK Skrevet 1. april 2003 Skrevet 1. april 2003 Du skal ikke kjøpe moped. Moped bråker og er forbeholdt harry bygdefanter! Scooter er greiere, nyere modeller bråker mindre og er greie å ha med å gjøre. Og er forbeholdt femi bygutter og jenter som ikke tør å bli møkkete på henda? Sorry, bittert svar fra harry bygdefant Men seriøst, å svi av 20K på en ny moped er jo galskap. Kjøp deg en brukt jentekjørt moped for 5-10K, og sett resten inn på konto (du får igjen mesteparten av beløpet når du selger hvis du ikke kjører/mekker den ihjel). Skulle noe gå istykker så fiks det selv, er mye enklere enn du tror, og mopeddeler koster ingenting! Nyttig kunnskap til seinere også, og du har litt penger til bil eller ordentlig 2-hjuling når du er 18.
Kaksa Skrevet 1. april 2003 Skrevet 1. april 2003 Kva skal du egentleg med moped i byn for da? går der ikkje buss da? tenk på oss harry-folka fra bygdenorge som må vente i opptil to timer på bussen da.. bur i ei øykommune med norges einaste bom der dei tar betalt for MC =/ irriterande.. kom samme året eg blei født og kjem sikkert til å ver her til eg flytter heimafrå..
Torsteinen Skrevet 1. april 2003 Forfatter Skrevet 1. april 2003 Hallo? Bedre å sette seg på en moped å kjøre enn å stå ett kvarter å vente på buss som tar altofr lang tid å måtte gå 10 min til og fra bussholdeplassen da.... Så jeg TRENGER ett fremkomstmiddel.... Men er så mye kryss og med de 50cc'ene må jeg jo gire 4 gir hver gang jeg skal over ett kryss jeg har stoppet i så jeg begynner forsåvidt å helle mot scootere....
bjaa Skrevet 1. april 2003 Skrevet 1. april 2003 Kjøp en moped fra Honda. De er markedslederen og jeg kan garantere deg kvaliteten Ja, honda har mye bedre kvalitet en feks. aprilia, selv skal jeg kjøpe meg en Honda NSR, rå sykkel syns jeg
Kaksa Skrevet 1. april 2003 Skrevet 1. april 2003 med en Honda NSR må du skru av tanken for å fylle i olje, masse meir tungvint løsning en på ein Aprilia RS. Giringa holder deg våken da, litt knall å gire også da.. /me har aldri vurdert scooter sats på smx du, trur du vil like den.. mange her i kommuna som har rmx/smx, kan ikkje tellast på to hender til saman, 5000innbyggere i kommuna..
Torsteinen Skrevet 2. april 2003 Forfatter Skrevet 2. april 2003 jeg vet det kaksa, det er det som er problemet... Det er en bygdesykkel for lange strekninger, ikke for en by hvor det er lyskryss for hver 100. meter.... Da blir det litt mye giring... Skal prøvekjøre en aprilia sr (ikke rs) i dag... vurderer den sterkt ass
Torsteinen Skrevet 2. april 2003 Forfatter Skrevet 2. april 2003 vet dere hva? Nå har jeg lyst på RS!! noen som vet om en billig brukt en? nær oslo
akzj0n Skrevet 2. april 2003 Skrevet 2. april 2003 RS ja, bedre og raskere 8) Uansett, du snakker om giringen, det er noe som du blir vant med rimelig fort, funker akkurat som på bil.
Kaksa Skrevet 2. april 2003 Skrevet 2. april 2003 Aprilia RS er alt for etterspurt til at du får ein billeg ein som ikkje er skadet..
Kaksa Skrevet 2. april 2003 Skrevet 2. april 2003 husk på at dei koster ei formue å forsikre da, ein velt og kåpene bør skiftast.. det blir ganske dyrt for å sei det slik, derfor har eg igrunn ikkje vurdert racing sykkel..
Anbefalte innlegg