rstrr Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Fins det programmer for overføring av store mengder data over internet? Har ca 300 GB ukomprimert på flytbar HDD i annat land. Det er min musikkbibliotek som jeg gjerne ville ha her men også der. Mvh rstrr
Thorsen Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Ville enten overført vha ftp. En satt opp en enkel server (last ned et program) på maskinen med data og laste ned via en klient. Det andre alternativet er å lage en torrent av dataene, for så å legge denne opp som en privat torrent et torrent program. Tid vil det da uansett, kommer litt ann på hvilke linjer du har. Begrensende faktor blir nok opplinja på maksinene dataene er på. Vil anbefale deg å ikke komprimere, da musikken allerede (sannsynligvis) er i mp3 format som er sterkt komprimert. Er det derimot lossless musikk du har kan du tjene mye tid på å komprimere den til mp3 format, selv om du taper litt kvalitet.
amundsf Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Foldershare høres ut som noe som kankje kan fungere for deg? Når du da legger til/sletter en av låtene på en av PCene synkes dette til den andre PCen. Hvis du bare ønsker å kopiere en gang er vel ikke dette programmet for deg, men for synking over tid fungerer det veldig bra.
mongojarle Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg ville gått for FTP uansett her... Ellers så er torrent også en god ide, da det er innebygget filesjekk. Er også flere klienter som har innebygget tracker (utorrent, azereus), så man ikke trenger å laste opp torrenten til noen ekstern tracker for å få lastet ned. Hvis du er redd for at dataene dine blir korrupte (ødelegges) i kopieringen, så kan jeg anbefale et lite kjekt program som heter FileCheckMD5, som lager en MD5 sjekksum for hver fil, og lagrer dette i en txt-fil, så når du har kopiert over filene, kan du bruke samme programmet for å sjekke om filene du kopierte er like.
secondarykid Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Du kan eventuelt legge dem opp på megashare.com med passord (i en rar/zip-fil) og slette den etter å ha lasted ned filene. Megashare tillater opptil 1 gb størrelse.
Thorsen Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Fordelen med ftp/torrent med opprinnelig mappestruktur er at du kan velge akkurat hvilken fil du vil ha. Selv om du skal overføre tilsammen 300GB kan du laste ned den sangen du vil hørre på akkurat nå i løpet av noen minutter.
rstrr Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Skrevet 29. oktober 2008 Ville gjerne høre også andres meninger iht hva ville dere velge mellom to alternativer: Overføring via internet som det ser ut at det løser seg eller sende en HDD med samme innehold per post. Har jobbet mye med den musikken for å ha all i FLAC. Som det nu er er det ca 80 % lagret som FLAC. Så jeg vil ikke endre filene. Har kjøpt fra nettbutikk harddisker og de pakker veldig bra der. Så kunde tenke meg også posttransport. Spennende å høre andres meninger.
Thorsen Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Hvor lenge skal du bli i utlandet ? Hvilken hastighet har du på linjen ? Er det helt ukurant for deg å tapskomprimere musikken ? Husk du trenger ikke endre orginalfilene, du kan ha et bibliotek med flac og et bibliotek med akkurat den samme musikken i mp3 format.
rstrr Skrevet 1. november 2008 Forfatter Skrevet 1. november 2008 Jeg har broren min på utlandet som per dag disponerer serveren min der. Åg det er en av Thecus sine nettservere med Raid1 jeg prater om. Har skaffet en identisk senere hit hvilket jeg tenkte bruke her i Oslo. Går i opplæringsfase med nettserveren men tror jeg skall takle det men tar sikkert litt tid. vanlig USB-HDD er enklere i bruket! Han har mulighet til bra hastighet, men håller på selv med flytting her så kommer å ta noen stund før jeg er ferdig med min breband. Bruker idag mobilmodem fra NetCom som kan ikke tenkes for dette. Jeg kommer tilbake etter å har ordnet boligen min. Mvh rstrr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå