Gå til innhold

Ny spille pc - maks 9-10.000,-


Anbefalte innlegg

Som emnetittel sier, ny spille pc. Skal være ett bygge prosjekt, men ikke tenkt å overklokke noe (muligens CPU'n på stock kjøling, men thats it :) )

 

Dette er det jeg har valgt;

 

Kabinett: NZXT HUSH, Black Aluminum Front, 2X Blue

LED Fans, Screwless design,(Without PSU)

 

Minne: Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB

Kit w/two CL4 2GB Dimm's, E.P.P and DHX

 

PSU: Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS,

120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxL

 

CPU: Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket

LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan

 

HK: Asus P5Q, P45, Socket-775, DDR2,

ATX, GbLAN, Firewire, PCI-Ex(2.0)16

 

HDD: Samsung SpinPoint F1 500GB SATA2,

16MB 7200RPM (har en identisk fra før, så totalt 1TB)

 

DVD: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S,

20x, SATA, Black, bulk

 

OS: Microsoft Windows Vista Prem Engelsk

SP1,OEM,DVD,64

 

Antistatisk: Antistatic Armchain 6 feet

BW-106BL-L4

 

GPU: Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3,

PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

 

Kommer totalt 9060,- ink frakt fra Komplett.no (vil bestille her ifra).

 

Noen innvendinger på dette oppsettet? Eller ser alt greit/ok ut? :)

 

 

Takk på forhånd!

Endret av Smokeeye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er godt mulig jeg tar feil, da jeg ikke er noen ekspert på de forskjellige komponentene for tiden, men jeg tror dog jeg vil si noe, kan jo ikke skade. ;)

 

Vurderer selv å bygge ny data, nesten identisk til din, og har da gjort mye undersøkelser o.l. Gjennom dette har jeg funnet ut at HD4850-kortet ikke er så bra som man skulle tro. Om du punger ut med ~700kr mer på skjermkortet kommer du til Sapphire Radeon HD4870, et kjempegodt kort til den prisen. (Og fra samme, gode Sapphire ;)) Om du er ute etter ytterlige GPU-krefter vil jeg anbefale Sapphire Radeon HD4870 Toxic Edition(Sapphire her også ;)), men dette kan være utenfor prisrekkevidde, da det koster hele 2,995kr. 'Toxic' kortet er et overklokket kort (har altså bedre ytelse enn standard HD4870!), samt har bedre vifter enn standarden til HD4870-kortet. Dette kortet skal visstnok være det beste innen HD4870-kortene, og viften skal både kjøle veldig godt, samt være veldig stillegående - et veldig godt kort, etter min mening (det er dette jeg kommer til å gå for når jeg skal bygge data :thumbup: ).

 

Jeg håper inderlig jeg har vært til hjelp, dog det overrasker meg ikke om jeg ikke har det. :roll:

Endret av JarlG
Lenke til kommentar
Det er godt mulig jeg tar feil, da jeg ikke er noen ekspert på de forskjellige komponentene for tiden, men jeg tror dog jeg vil si noe, kan jo ikke skade. ;)

 

Vurderer selv å bygge ny data, nesten identisk til din, og har da gjort mye undersøkelser o.l. Gjennom dette har jeg funnet ut at HD4850-kortet ikke er så bra som man skulle tro. Om du punger ut med ~700kr mer på skjermkortet kommer du til Sapphire Radeon HD4870, et kjempegodt kort til den prisen. (Og fra samme, gode Sapphire ;)) Om du er ute etter ytterlige GPU-krefter vil jeg anbefale Sapphire Radeon HD4870 Toxic Edition(Sapphire her også ;)), men dette kan være utenfor prisrekkevidde, da det koster hele 2,995kr. 'Toxic' kortet er et overklokket kort (har altså bedre ytelse enn standard HD4870!), samt har bedre vifter enn standarden til HD4870-kortet. Dette kortet skal visstnok være det beste innen HD4870-kortene, og viften skal både kjøle veldig godt, samt være veldig stillegående - et veldig godt kort, etter min mening (det er dette jeg kommer til å gå for når jeg skal bygge data :thumbup: ).

 

Jeg håper inderlig jeg har vært til hjelp, dog det overrasker meg ikke om jeg ikke har det. :roll:

Tror du tar litt feil. 4850 er et supert kort som drar alle spill på max, unntatt crysis. kanskje high. det er en grunn til at den har fått så gode karakterer og anmeldelser.

nmeldelser.

Endret av HSG300
Lenke til kommentar

Okei, takker for rettelsen. Som sagt, er ikke noen proff på dette - heller nybegynner. ;)

 

Er det mulig å få vite ytelses forholdene mellom et HD4850 og et HD4870? Mener da f.eks. at 'HD4870 presterer ofte 20% bedre enn HD4850..' Dette ville hjulpet meg, om ikke trådstarter i tilegg. ;)

Lenke til kommentar

har selv nylig bygget ny data. kan anbefale på det sterkeste å kjøpe deler fra forskjellige steder, eller nærmere sagt multicom.no og komplett.no.

 

begge stedene har ting de er billige på og du kan sikkert spare opp mot 1000 kr på å bestille litt fra hver, eller noe jeg ville foretrukket: fått bedre komponenter for samme prisen.

 

vil også si at jeg BARE har hatt problemer med ASUS og vil oppfordre deg til å lete litt gjennom forum om hvorfor du bør holde deg unna det. google er din venn (feks: why asus sucks, problems with asus etc). kall dette gammel overtro, men jeg sier heller at du ikke kan lære en gammel hund nye triks. MOBO er trossalt platformen for hele dataen din, og du vil ikke at det skal bli en flaskehals pga ræva drivere og dårlig bandwith.

 

elsker xfx og ville gått for dette: XFX nForce 750i SLI til 1345 på multicom.

 

hvis jeg skulle bestillt dataen hadde jeg gått for en 9800gtx eller gx2.

 

håper det ikke ble for my whining :p

 

lykke til

 

----------------------

790i mobo

280 gtx gpu

8 gb ram

----------------------

macbook 2,4ghz

Endret av wtfpwns
Lenke til kommentar

Vil overhodet ikke anbefale noen å kjøpe nVidia hovedkort. Lenge siden det selskapet leverte gode hovedkort uten medfølgende problemer. Eneste som redder ræva dems er at de har monopol på SLI. (frem til november..) I gamle dager (før ATi leverte 48xx-serien) var nVidia konge på haugen hva skjermkort angikk, og folk måtte ha nVidia for å ha to skjermkort. Men den tiden er over, så folk trenger ikke nVidia lenger =)

 

Gigabyte leverer gode hovedkort til fornuftige priser, ATi leverer fantastiske skjermkort i 4870/4850-serien. Ville nok valgt 4870 selv, men det får bli opp til kjøper å vurdere.

 

Veit ikke hva listeprisen på sånn antistatisk armlenke er, men må innrømme at jeg har ligget utrolig mange timer inni pc'n min (og andres) uten å ha kortsluttet noe. Så den skal ikke være noen absolutt nødvendighet. Bare sørg for ikke skru pc på et hårete syntetisk teppe...

 

Og den rammen du har valgt er ikke sååå fantastisk. Har ihvertfall ikke sjarmert meg i senk. Jeg må stille inn timings manuelt (noe drit), og de vil ikke boote høyere enn ca.900mhz. Fikk dem ikke stabile på den hastigheten ihvertfall. Du kan spare noe penger på å velge noe billigere.

Lenke til kommentar
Gigabyte leverer gode hovedkort til fornuftige priser, ATi leverer fantastiske skjermkort i 4870/4850-serien. Ville nok valgt 4870 selv, men det får bli opp til kjøper å vurdere.

 

 

Er enig i at gigabyte er et godt alternativ. Men kan ikke si meg enig it at 48xx er veien å gå. skal du bruke så mye penger ville jeg ventet på neste generasjons 5xxx kort eller 350 gtx(ikke noe er bekreftet etter hva jeg har sett, men nye kort kommer stadig), siden jeg synes 48xx er overpriset og virket som det ble rushet ut pga geforce 2xx.

 

9800gtx eller gx2 gir mye mer valutta for penga :p det er trossalt snakk om en rig til 9-10 000 kr

 

Eneste som redder ræva dems er at de har monopol på SLI.

 

har skjønt det slik at Radeon kommer til å fortsette med crossfire.

 

 

vil også igjen anbefale det hovedkortet jeg nevnte 2 poster opp siden det er ganske "futureproof"

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=384235

 

storebrødrene til dette kortet er de mest populære hos overclockere.

 

=rettet for skrivefeil og lagt til litt=

 

her har du det jeg ville valgt:

 

komplett:

 

EVGA nForce 780i SLI, nForce-780i SLI, Socket-775,DDR2,2xGbLAN, 3xPCI-Ex(2.0)16

2299.00

 

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI

1289.00

 

multicom:

 

 

CLUB 3D GeForce 9800GX2 PCIE 1024MB 512-BIT HDMI (CGNX-9824GX2)

1 799,-

 

INTEL Core 2 Duo E8200 2.66GHz LGA775 FSB1333 6MB Cache Retail Boxed (BX80570E8200)

1 322,-

 

SEAGATE Barracuda 7200.11 1TB SATA-II 3.5" 8.5ms 7200RPM 32MB 3GB/S NCQ (ST31000340AS)

1 138,-

 

2* OCZ TECH OCZ NvidiaSLI XTC 2048MB DDR2 PC8500 KIT (OCZ2N1066SR2GK)

886,-

 

CHIEFTEC Aegis Midi Tower Black, ATX/EATX, w/ USB/ Firewire (Without PSU) (CH-05B-B-OP)

728,-

 

SAMSUNG DVD Recorder 22x +R/+RW -R/-RW Lightscribe SATA Sort Bulk (Nero) (SH-S223Q/BEBN)

233,-

 

 

 

totalt: 9694 pluss frakt

 

 

etter min mening en myyye bedre gaming rig som er future proof ved godt hovedkort og psu. prosessoren kan du lett overklokke til opp imot 4ghz, siden det basically er en 8800 som er satt ned på fabrikken.

Endret av wtfpwns
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...