Gå til innhold

Giganews maxer ikke linjen


colakork

Anbefalte innlegg

Er det nokon som har kjenskap til andre rimligare tilbydera enn giganews?

 

Har brukt http://easynews.com i 6 år nå, men de er ikke så mye billigere enn giganews.

Men de har en stor fordel i forhold til de fleste andre; de tilbyr et utrolig kjekt webbasert grensesnitt som lar seg se på bilder, thumbnails av filmer, autorar funksjon etc etc.

De har også en zip manager som lar seg putte 5.000 filer eller 2 GB med filer i en zip fil og laste den ned (og du kan lage 10 slike zip filer om gangen).

 

Hastigheten har alltid vært på topp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lyse har jo giganews inkl i abbonnementet... Det var det jeg tenkte på ser du :)

 

Det har jeg aldri hørt om, og det høres veldig usannsynlig. Hvorfor ville de tilby en annen selskaps tjeneste? har du noe link om den informasjonen?

 

Er du sikker på at du ikke driver å missforstår det at Lyse har egen News gruppe med hva Giganews er? Giganews er som en ISP, men leverer deg tilgang til over 100k forskjellige News Groups og dens innhold. Lyse sitt News Group, er kunn 1 Group som deres kunder får tilgang til.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har ingen kilder hos lyse som sier så, men det er postet på andre forums, slik som dette :

 

"Giganews er altså helt trygg, og som tidligere nevnt så kjøper Lyse tjenestene deres til sine kunder... "

"hvis du er altibox kunde (fiber) så har alle gratis newsgroups/usernet fra giganews. bare bruker news.lyse.net"

Klart det kan man jo ta med en klype salt om det er fakta. Jeg er jo koblet til med news.lyse.net selv.

 

Beklager hvis det var feil info, men det er slik jeg forstod det. Laster på rundt 6mb der ifra selv

 

Edit nr 3 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=936838 les ranviks post

Endret av molland
Lenke til kommentar

Lyses sitt Giganews tjeneste er et lukket funksjon igjennom alt-i-boks. De bruker (kjøper) Giganews tjenesten for Lyse kunder slikt at kunder kan deres Lyse Gruppe med kvaliteten/hastigheten Giganews tilbyr.. Det er IP sperret til kunn Lyse sitt. Du får ikke tilgang til de andre Newsgroups ute i verden.

 

EDIT: Leste posten du linket til...Hmm, vel mulig de har forandret på systemet. Jeg må ringe Lyse og forhøre meg imorgen.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Jamen det var jo det jeg sa jo att det var via giganews... det var jo derfor jeg sa att det var inkl i abb.

 

Men jeg kan vel evt velge andre enn giganews, hvis jeg vil kjøpe en tjeneste selv? Evt kjøpe en pakke fra giganews også.

 

frode

 

Edit, da var vi jo enige :) Hør for meg også du. Jeg kommer nok uansett til å kjøpe en ekstern tjeneste, må litt mere guffe. Rundt 8-10 mb hadde vært fint.

Endret av molland
Lenke til kommentar
Jamen det var jo det jeg sa jo att det var via giganews... det var jo derfor jeg sa att det var inkl i abb.

 

Men jeg kan vel evt velge andre enn giganews, hvis jeg vil kjøpe en tjeneste selv? Evt kjøpe en pakke fra giganews også.

 

frode

 

Jaha, da er det bare en missforståelse mellom oss. Når du sier de inkluderer Giganews i abb. så for mine ører virker det som du sier at vi får Giganews tjenester med Lyse....er jo ikke det som skjer.

 

Men men.

 

Joda du kan velge andre. Jeg har testet ut flere leverandører, og fant ut at Giganews er utentvil den beste. De har lengst Retention, og best hastighet.

Det skal vist nok også fins gratis Usenet leverandører der ute....

 

Her er en grei webside som lister opp en del av de forskjellige: http://www.usenet-provider.com/

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, kan andre som bruker news.lyse.net sjekke at ting virker som det pleier ?

Jeg har connecta OK til denne outsorca tjenesten eller hva det nå er i et par år, bruker NewsbinPRO, og får satt 30 connections mot server (pleier å gi 6.2 Mbps på min 10Meg linje.)

De siste par dagene har jeg hatt problem, etter en stund bli "download" status rød, og bare deler av filer ser ut til å laste ned. Viss det er mindre filer så ser mye alikevel ut til å slippe gjennom. I Newsbin log mases det om passord, men det har det alltid gjordt uten betydning. Under "connections" går feilmeldingen "480 Autentication required" igjen, har ikke lagt merke til denne før....

Lenke til kommentar

hmmm... ser forresten ut til å være OK når jeg setter max 20 server connections, gnålet om autentisering begynner bare når jeg prøver med 30 connections. Er vel en begrensning som er lagt inn av "news.Giganews,com" eller Lyse. Fair enough at dem som betaler får ekstra. 20 connections = ca. 5Mbps, det holder for meg.

 

Hei, kan andre som bruker news.lyse.net sjekke at ting virker som det pleier ?

Jeg har connecta OK til denne outsorca tjenesten eller hva det nå er i et par år, bruker NewsbinPRO, og får satt 30 connections mot server (pleier å gi 6.2 Mbps på min 10Meg linje.)

De siste par dagene har jeg hatt problem, etter en stund bli "download" status rød, og bare deler av filer ser ut til å laste ned. Viss det er mindre filer så ser mye alikevel ut til å slippe gjennom. I Newsbin log mases det om passord, men det har det alltid gjordt uten betydning. Under "connections" går feilmeldingen "480 Autentication required" igjen, har ikke lagt merke til denne før....

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...