Gå til innhold

Lav fps med mitt nye kort?


{TRiAL}

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Byttet nå fra et 8800gts 320mb til et gtx260 da jeg blant annet har gått over til

større skjerm + følte på tide med noe kraftigere.

 

Resten av pcen består av:

 

Striker 2 Formula

Intel Q9450

4gb 1066mhz.

Ingen overklokk av noe.

 

Mitt gamle 8800gts sitter også inni maskina nå, og driver skjerm nr.2 (om dette skulle ha noe å si.)

 

Prøvde bare fyre opp Far Cry 2 nå, ble betraktelig bedre nå enn med mitt gamle kort.

Kjørte 1680x1050, ikke noe aa, ellers alt på fult...Da hadde jeg en fps et sted mellom 30-40 ca. hele veien (enn så lenge hvertfall.) Men synes det var litt rart at om jeg setter settings til high, very high, eller ultra så endrer ikke fps seg noe spesielt. Først når jeg setter på noe som helst med aa synker fps veldig fort, med 8 som er top der havner vi nede i +/- 20.

 

Eneste jeg lurer på er om dette er en normal ytelse med dette skjermkortet i mitt oppsett?

Vil noen si at cpu her er en flaskehals?

Også satt at PhysX skal drives av 8800gts kortet, da jeg tenkte det kanskje ville hjelpe og avlaste gtx260 kortet mitt, lurt eller dumt valg?

 

Sikkert mye dumt på en gang her men.

På forhånd takk hvertfall :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kjøre PhysX på 8800GTS uten at det bør bli noe trøbbel.

Tror det var et lurt valg, men du kan jo alltid teste ved å ikke bruke det andre kortet til PhysX.

 

Du bør vel også helst ha begge skjermene tilkoblet til det nye kortet for at det ikke skal være noe rot, men om det fungerer slik som du har det nå, så er jo ikke det noe problem.

 

8AA kan ganske fort senke ytelsen kraftig, så det er ikke noe veldig merkelig der. I 1680x1050 behøver du vel ikke noe særlig AA, så du kan vel like gjerne skru det av bare.

Lenke til kommentar

Ingen SLi på gang her nei, tenkte det å kjøre et til skjerm 2 igjen ville avlaste GTX260 kortet for å få mest mulig ytelse i spill.

 

Også prøvd kjøre PhysX på på nye kortet nå, uten merke store forskjellen men.

 

Men igjen, etter hva jeg kan se så har jeg maks 10fps i snitt å tjene på gå ned til high fremfor kjøre på ultra high. For meg føles det litt feil ut? Som om et eller annet er en flaskehals? Hadde vel også i utgangspunktet også sett for meg overall bedre ytelse med dette kortet, men er kanskje riktig dette?

 

Uansett, takk for svar så langt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...