Salt kjeks Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 Hei Fikk nylig en Asus Eee 901 med Linux, fordi jeg trenger de 20 gb med lagringsplass. Nå vil jeg installere XP, men det er ikke så lett, av den enkle grunn at det ikke er noen cd-stasjon i den. Jeg har derfor installert XP ved hjelp av en USB minnepinne og en detaljert guide (som i all hovedsak sier det samme som IT-Pro sin guide.) Jeg fikk installert XP, men nå har jeg et problem. Dersom jeg skal starte uten minnepinnen får jeg en feilmelding: NTLDR is missing Ctrl + Alt + del to restart Jeg forstår ikke hva som er galt. Er det noen som kan hjelpe meg med dette. Jeg har lett på internett, men ingenting ser ut til å fungere. Har prøvd ved hjelp av Recovery Console, men heller ikke dette virker. Prøvde å reinstallere XP også, men det samme skjedde. Mistenker at det er en feil med USB-pinnen, men synes dette er litt rart siden jeg har gjordt som det står i guiden. Har noen vært borte i det samme, jeg er utrolig takknemlig for all hjelp
crisnaa1 Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 Hei har samme PC + at jeg hadde samme problemet. du må først gå i BIOS å sette Boot meuen slik at removbel divice står på boot menuen som 1 der etter er det bare å kjøre på me install. lykke til brukte lang tid selv xD
Hårek Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 Du kommer inn i XP når minnepinnen står i? Da går du inn i Diskbehandling. Ta et skjermbilde av dette og legg ut her. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm
Salt kjeks Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Holdt på en del, og klarte det ENDELIG til slutt, etter mange timer med prøving og feiling. Jeg måtte legge "boot-filene" over på 15 GB gb-disken (D:), mens resten av Windowsinstallasjonen ligger på 4 GB-disken(C:), en merkelig kombinasjon synes jeg Jeg mistenker at det er en feil i bios som gjør det umulig å boote, men er usikker på dette. I Disc Management står det C: Boot D: System Dette er jo motsatt av det jeg har skissert over, og jeg forstår ikke hvorfor de er kommet på hver sin disk Takk for gode svar Og: Jeg har prøvd å boote fra C: også, både bios og "engangs-booting" (Esc under oppstart). Endret 25. oktober 2008 av grizzlyx
Hårek Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Hadde mistanke om at du boota fra feil partisjon, ja. Det er System som booter først, dvs BIOS skal boote D: hos deg. System partisjon må være Primær, hvis den er Utvidet kan den ikke boote. System og Boot kan lett havne på hver sin partisjon hvis man ikke vet om hvilken betydning Primær partisjonen har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå