Gå til innhold

Glemt passord til microSD, hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Som dere sikkert har lest, har jeg glemt passordet til minnekortet (microSD) som jeg bruker til mobilen. Jeg har hatt mobilen i et år nå, så jeg husker ikke passordet jeg laget for et år siden, og nå da jeg fikk mobilen tilbake fra service, klarer jeg selvsagt ikke åpne innholdet i minnekortet når jeg putter det inn i telefonen. Er det noe jeg kan gjøre, eller må minnekortet inn på noe slags verksted? Noen som har erfaring med dette?

 

På forhånd, takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan iallefall se passordet på mitt micro sd kort som er satt inn i en N95. Som er 3rd edition. Men, som sagt, man må hacke telefonen.

Men da ligger vel passordet lagret i telefonens system filer.

Om den har vært på service og blitt flashet, så ligger det ingen informasjon om dette på selve telefonen lenger. Kun på minnekortet.

 

Men jeg bare tenker høyt .. God mulig det kan gå :)

Lenke til kommentar
Kan iallefall se passordet på mitt micro sd kort som er satt inn i en N95. Som er 3rd edition. Men, som sagt, man må hacke telefonen.

Men da ligger vel passordet lagret i telefonens system filer.

Om den har vært på service og blitt flashet, så ligger det ingen informasjon om dette på selve telefonen lenger. Kun på minnekortet.

 

Men jeg bare tenker høyt .. God mulig det kan gå :)

Du har rett i det. Er den flashet er all informasjon borte. Men man kan jo ta kopi av filene før flash...

Lenke til kommentar

Tusen takk for god tilbakemelding! :new_woot:

 

Har en Nokia 6233, så jeg kan ikke hacke den (aner heller ikke hvordan jeg skulle gjort det med en S60-mobil). Jeg hadde heldigvis tatt backup av videoene, og klarer å leve med at jeg mister bildene. Det som likevel er et problem er at jeg får ikke brukt kortet! Jeg har lite lyst å bruke penger på å kjøpe et nytt liksom, og jeg har ikke adapter til SD-kort slik at jeg kan bruke minnekortleseren. Kan jeg be Komplett.no (der jeg kjøpte minnekortet) om å formatere kortet, eller må jeg kjøpe nytt?

Lenke til kommentar

Om du har en USB kabel til telefonen din, kan du prøve og koble den til pc-en, velge 'Dataoverføring' modus på telefonen når du kobler den til.

 

Da skal minnekortet komme opp, på samme måte som i en minnekortleser. Så da går du på min datamaskin høyreklikker på minnekortet, og så velger du 'Formater'.

 

Bare usikker på om telefonen lar deg, i og med at det er et passord på kortet. Men det er verdt et forsøk :)

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar
Om du har en USB kabel til telefonen din, kan du prøve og koble den til pc-en, velge 'Dataoverføring' modus på telefonen når du kobler den til.

 

Da skal minnekortet komme opp, på samme måte som i en minnekortleser. Så da går du på min datamaskin høyreklikker på minnekortet, og så velger du 'Formater'.

 

Bare usikker på om telefonen lar deg, i og med at det er et passord på kortet. Men det er verdt et forsøk :)

 

Har allerede prøvd dette på alle mulige måter, men ettersom minnekortet er "sperret" av passordet så finner ikke dataen stasjonen, og derfor kommer det ikke opp noen ting som helst. Bare et tomt vindu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...