Gå til innhold

FarCry 2, c2d @4,2ghz, 8800gt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt OT, men er Far Cry egentlig noe særlig å benchmarke med? Jeg kjørte gjennom testen de tre gangene, men folka beveger seg jo forskjellig fra gang til gang. Skulle ikke forundre meg om det var litt random hvor bitene spratt og sånt også. Da forsvinner vel litt av hele poenget med å kjøre en benchmark? Heeeelt ideelt sett så kan man ikke da sammenligne resultatene... ?

Lenke til kommentar

Joda, det er ikke snakk om store forskjellen tror jeg.. jeg har kjørt testen flere ganger, og havner alltid rundt samme resultat.

Driverne til nvidia blir bedre regner jeg med.. AA på min maskin funker fint opp til 4x, men 8x funker ikke i det hele tatt.. tror det er en driverbug.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk Vista 64-bit og 4gb minne idag.

Økte med nesten 10 fps på benchmarken ^^

 

Eneste forskjellen er at før hadde jeg XP og 2gb minne. Da hadde jeg og clocket quaden min til 3GHz mens nå har jeg den på stock, 2,4 GHz.

Får vell kanskje enda mere når jeg clocker den :)

 

Lurer på om det er rammen, eller at jeg bruker DX10 som gjør det :p

Lenke til kommentar

DX10 ;)

 

Edit: eller bare rett og slett pga. en fresh windows faktisk. utrolig hvor dette operativsystemet taper seg over litt tid.

 

Mulig ramen har hatt en liten invirkning, men jeg kjører 2gb ddr3 ram med vista 64bit, og får bedre resultater med mine 8800gt enn de fleste andre med tilsvarende/samme kort. Selv om de har 4gb.

Hovedkort kan ha mye å si når det kommer til CF/CFX eller SLi. Men rambrikker er som oftes ganske nøytralt så lenge det er nok. (jeg vil si 2gb er nok i dag. 4gb er litt mer framtidsrettet nok:)

 

Edit2: Hehe, nok en ting som kan spille inn er faktisk det at du sikkert har nyeste nvidia driver. Denne kan godt gi en god boost dersom du ikke hadde samme driver tidligere.

Endret av SLiks
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...