Kvinnorna Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Hei hei, Holder på med en særdeles enkel webbutikk løsning i forbindelse med skoleoppgaver. Har flere servlets'er, bla.a for å liste ut kunder, legge til kunder, endre kunder. Legge til produkter, liste ut produkter osv. Nå er jeg igang med sessions, for å kunne "logge inn". Det er her det stopper for meg. Kan noen forklare/vise meg hvordan jeg tildeler et kundeobjekt en session id, og at denne kunden forblir innlogget helt til man velger å logge ut? Jeg ønsker å legge til login - logout, i KundeListServlet. Her kommer KundeListServlet package no.uia.is202.jpawebdemo; import java.io.IOException; import java.io.PrintWriter; import java.util.List; import javax.persistence.*; import javax.servlet.ServletException; import javax.servlet.http.HttpServletRequest; import javax.servlet.http.HttpServletResponse; import no.uia.is202.jpawebdemo.data.Kunde; public class KundeListServlet extends AbstractDepartmentServlet { /** * Handle requests. Sends a html page containing the department list. * * @param req the request object * @param resp the response object * * @throws IOException * @throws ServletException */ protected void processRequest(HttpServletRequest request, HttpServletResponse response) throws ServletException, IOException { EntityManager em = emf.createEntityManager(); PrintWriter out = response.getWriter(); response.setContentType("text/html"); response.setHeader("Cache-control", "no-cache"); response.setHeader("Expires", "0"); out.println("<html><head><title>"+this.getClass().getName()+"</title></head><body>"); out.println("<h1>Kundeliste</h1>"); out.println("<table>"); out.println("<tr><th>Kunde</th></tr>"); Query q = em.createNamedQuery("Kunde.selectALL"); List<Kunde> kunder = q.getResultList(); for (Kunde k : kunder) { out.println("<tr><td><a href=\"kundedetail?kundeNr="+k.getKundeNr()+"\">"+k.getNavn()+"</a></td></tr>"); } out.println("</table>"); out.println("<hr/>"); out.println("<p><a href=\"index.html\">Home</a></p>"); out.println("</body>"); out.println("</html>"); em.close(); } }
blackbrrd Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Du kan hendte ut session fra HttpServletRequest request Session objektet har to metoder, en for å legge til og en for å hente data i session. Session-en starter når noen går inn på websiden din og varer til browservinduet blir lukket hvis du ikke gjør noe med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå