Musemappemannen Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Hei. For første gang idag oppdaget jeg X2- og X3-serien fra Egosoft, og jeg syntes konseptet virket ganske kult. Er det noen som har prøvd noen av disse spillene, og eventuelt hva syntes dere om de? Det nyeste av de er X3: Terran Conflict, som er en slags "stand-alone" tilleggspakke til X3:Reunion. Jeg har tenkt å kjøpe dette. Men vil jeg miste noe av story'en som jeg ikke kjøper X3:Reunion? Eventuelt bør jeg kjøpe X2:The Threat også? Om det er noen av dere som har spilt noen av disse spillene, hva mener dere jeg bør kjøpe? Takker på forhånd. Endret 22. oktober 2008 av Musemappemannen
KongRudi Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Hei. For første gang idag oppdaget jeg X2- og X3-serien fra Egosoft, og jeg syntes konseptet virket ganske kult. Er det noen som har prøvd noen av disse spillene, og eventuelt hva syntes dere om de? Det nyeste av de er X3: Terran Conflict, som er en slags "stand-alone" tilleggspakke til X3:Reunion. Jeg har tenkt å kjøpe dette. Men vil jeg miste noe av story'en som jeg ikke kjøper X3:Reunion? Eventuelt bør jeg kjøpe X2:The Threat også? Om det er noen av dere som har spilt noen av disse spillene, hva mener dere jeg bør kjøpe? Takker på forhånd. Årets viktigste spill for min del. Det er vældig tung lære-kurve, men du kan gjøre uendelig mye i spillet. Noe av det fine med X-spillene er at du kan fortsette å spille, selv om du fullfører historien (ikke slikt dritt som Mass Effect). Oppdaget også X2 - The threat først.. Spillte på det i mellom en og to måneder i strekk, og bygde opp ett SVÆRT imperium. Var forøvrig veldig vansklig å styre romskip i kamp. Selv brukte jeg mye autopilot av og på, under kamper. Spilte ikke like lenge på X3 - Reunion (ett par uker), pga. andre spill, men de hadde gjort noen fremskritt med userinterfacen, iforhold til X2. Fjærnstyring av skip, og rom-skips-styringen og base-byggingen var litt bedre. Kjøpte X3 - Terran Conflict på Steam i går, og har ikke komt så vældig langt.. Litt fordi jeg bygde meg opp feil.. Har ikke touchet story-mode'n ennå.. Har heller ikke funnet den, da det er litt annerledes oversikt av det. Men ryktene sier at dem er bedre nå. Det er mye mere penger å tjene på å gjøre oppdrag nå, i siste X3. Og oppdragsdelen er mye mere oversiktelig. Handel-virksomheten går litt senere, i mine start-system. Har ikke startet med piratvirksomhet, ennå.. Så har heller ikke full kontroll på rom-skipene. Førsteinntrykket av siste spillet er mye mindre bugs enn vanlig ved X-spill på lansering. Har bare opplevd at det krasjet 1 gang, som er lite på de første 20 timene.. Anbefaler at du går rett på det nyeste spillet. Eller X3 - Reunion. Ikke start på X2, X2 er litt for vansklig å styre når imperiet blir svært, X3 Reunion gjorde det enklere å automatisere, ting som du ikke styrer manuelt når du kommer så langt. Har ikke komt langt nok enda til å bry meg med å sjekke dette ennå på siste versjonen, men regner med at det ikke har blitt værre. Alt i alt er førsteinntrykket av det nye spillet kjempebra, untatt manualer og tutorials, som nesten er like dårlig som vanlig. Men det går greit å finne ut av etterhvert.
Musemappemannen Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Skrevet 23. oktober 2008 Ok. Takker. Men er det noen mods til en av X3-versjonene jeg bør sjekke ut for å fremme spillopplevelsen?
Frijazz Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Ok. Takker.Men er det noen mods til en av X3-versjonene jeg bør sjekke ut for å fremme spillopplevelsen? Det er flere gode mods til X3:Reunion. Den største modden er XTM og den tilfører en haug med nye sektorer, nye skip, flere oppdrag og gjør universet generelt litt mer farlig. Ta en kikk på Scripts and modding, der står det meste du trenger å vite om tilgjengelige scripts og mods. Etterhvert vil nok mange av dem komme på X3: TC også, men det tar tid for scripterne å konvertere og teste. Du vil også finne masse gaider om alle aspektene ved spillet på forumet der.
oyvindhauge Skrevet 19. januar 2009 Skrevet 19. januar 2009 Jeg fikk X3 TC i går fra play til hyggelige £14.99. Dessverre har jeg ikke hatt tid til å starte spillet enda, men jeg har fått lest litt i manualen (under frokosten). Det virket å være ganske mange forskjellige måter som man kan starte spillet på (i forskjellige sektorer med forskjellig vanskelighetsgrad). Vil denne vanskelighetsgraden (fra en tabell i manualen) gjelde for kun denne sektoren hvor man starter eller hele spillet. Siden jeg ikke har spilt det tidligere kunne jeg tenke meg en enkel start, men jeg går ut i fra at det er kjedelig å spille på easy hele veien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå