Gå til innhold

Bryllupsbilder, etikette? Hvordan skal man oppføre seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skyt i RAW, og ta testbilder på forhånd, så du på forhånd har funnet det beste kompromisset mellom lukkertid, ISO og blender.

Heng ved brura - hun som er hovedpersonen. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skyt i RAW, og ta testbilder på forhånd, så du på forhånd har funnet det beste kompromisset mellom lukkertid, ISO og blender.

Okei,takk for svar!

• 2 uker senere...
Skrevet

Okei,takk for svar!

Hvordan gikk dette da?

Hvilke glass brukte du i kirken/vielsen?

Skrevet

ops...

Det gikk faktisk bra. Nå veit ikkje eg ka som er bra eller ikkje sidan ditta er første gangen, men følte det gjekk bra likevell.

Brukte Tamron 17-50mm 2,8 når brura kom opp gangen med faren. Og Tamron 70-200 f/2,8 ved alteret. Fikk lov å sitte på høgre side helt intill veggen. Brukte 17-50 igjen når de kom ut på trappa og samme linsa resten av dagen. Middagen og valsen o.s.v

Skrevet
Ahhh, ikke lenge igjen nå :/ Jaja, klarer meg nok godt. Hehe.

Ja det er som du tror det er for å sei det sånn. Er som forventet. HUSK BLITS meget viktig..eg har ikkje blits noke eg fekk merke under dansen og om kvelden/natta

Skrevet
jeg får vite om jeg KAN, før har det vistnok vært problemer med å bruke blitz i den kirka elns.. men får vite det den 10ende iallefall

Jeg klarte meg bra üten i kirka men var godt opplyst også.

Skrevet

Er fortsatt noe usikker på hvordan jeg bør ruste meg opp og da tenker jeg i kirken. Skal ha to kameraer med, en crop og en ff. Men bør jeg bruke 70-200 2.8 på ff og 24-70 2.8 på a100? eller omvendt?

Skrevet
Er fortsatt noe usikker på hvordan jeg bør ruste meg opp og da tenker jeg i kirken. Skal ha to kameraer med, en crop og en ff. Men bør jeg bruke 70-200 2.8 på ff og 24-70 2.8 på a100? eller omvendt?

jeg ville gjort motsatt da du får vidvinkel på ff og tele på crop :)

Skrevet

jeg ville gjort motsatt da du får vidvinkel på ff og tele på crop :)

jupp.

Skrevet

jo, men da mangler du noe til gruppebilder/oversikt. hadde det ikke vært mer praktisk med 24-70?(gitt at det ikke blir for tungt)

Skrevet

Det beste rådet er å drikke seg stupfull og legge an på bruden med skitne, ufine replikker......

... eller ikke;

Har ihvertfall et halvgodt råd; Dersom du skal bevege deg rundt i kirken under sermonien, kan det være greit å ha noen sko som ikke lager så mye lyd. En må liste seg litt stillt på tå når du skal ut å knipse. Paradestøvlene fra 1943 bør du helst la ligge hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...