Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med 2x LAN samtidig.


Anbefalte innlegg

Jeg har hovedkort med innebygget nVidia LAN og 3Com LAN.

Jeg har fått NextGenTel Bravo nøyaktig 5 dager siden...når jeg vil koble 2nd Pc mot 3Com og ADSL-modem mot nVidia LAN, HK klarer ikke å bruke 2 LAN samtidig.

Enkelt: HK klarer ikke begge samtidig, bare 1 om gangen

Avansert: Når jeg bruker ADSL så klarer ikke 3Com finne 2nd Pc, eller når jeg bruker 2nd 3Com så funker ADSL ikke.... Pussig, tror det skyldes ADSL-modem.

 

Hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har opplevd noe av det tilsvarene selv, hadde 2stk NIC i en pc ( antar at du mener NIC og ikke LAN ).

Da klarte ikke Windows å finne ut av hvem NIC den skulle bruke for å kople seg på nett.

Da brukte jeg Windows 2000 PRO.

Resultatet var å deaktivere og aktivere de ene kortet så funket det igjen. Rart... men men, heldighvis så var dette kun på en skolepc og ikke de hjemme.

 

PS: Den pc'en på skolen var en Dell med onboard LAN og et ekstra 3com kort.

Lenke til kommentar
Jeg har hovedkort med innebygget nVidia LAN og 3Com LAN.

Jeg har fått NextGenTel Bravo nøyaktig 5 dager siden...når jeg vil koble 2nd Pc mot 3Com og ADSL-modem mot nVidia LAN, HK klarer ikke å bruke 2 LAN samtidig.

Enkelt: HK klarer ikke begge samtidig, bare 1 om gangen

Avansert: Når jeg bruker ADSL så klarer ikke 3Com finne 2nd Pc, eller når jeg bruker 2nd 3Com så funker ADSL ikke.... Pussig, tror det skyldes ADSL-modem.

 

Hjelp

 

Du kan ikke poste litt mer info?

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å lage et nettverksbro. Jeg vil ikke ha Router/HUB/svitsj/liknende pga da kan jeg og venn spille direkte sammen.

Er det noe galt med WinXP?

 

:cry: Jeg prøvde å lage et nettversbro, da kom meldingen:

 

"Som ikke Deles av Internett-tilkobling eller Brannmur for Internett-tilkoblingen, for å opprette nettverksbroen."

Lenke til kommentar
Har opplevd noe av det tilsvarene selv, hadde 2stk NIC i en pc ( antar at du mener NIC og ikke LAN ).

Da klarte ikke Windows å finne ut av hvem NIC den skulle bruke for å kople seg på nett.

Da brukte jeg Windows 2000 PRO.

Resultatet var å deaktivere og aktivere de ene kortet så funket det igjen. Rart... men men, heldighvis så var dette kun på en skolepc og ikke de hjemme.

 

PS: Den pc'en på skolen var en Dell med onboard LAN og et ekstra 3com kort.

løsningen er å fjerne oppsettet for default gateway på det kortet du ikke vil bruke til å koble til nett med.

Lenke til kommentar
Qwseyvnd skrev:

Nei, jeg har ikke router, har bare fått et Netopia 3351, MEN den har bare et Ethernet inngang, ikke 2,3,4,5 eller mer. Vet ikke hvorfor. Men fikk den sånn.

 

Netopiaen er da en router den.

 

:yes:

 

Her er hva en router gjør (fra pc-worlds nettverksskole):

 

Nettverk med bredbåndsruter

Med en bredbåndsruter mellom deg og Internett-sambandet, kan du la denne sørge for sikkerheten din via den innebygde brannmuren, samt at den kan settes opp til å dele ut egne adresser via sin innebygde DHCP-tjener. Muligheten til dette konfigurerer du enkelt i de fleste ruterne, og om du stiller inn alle PC-klientene dine til å motta IP-adresse automatisk vil de bli tildelt et internt, privat IP-nummer som vil gjøre det nesten umulig å bryte seg inn i nettverket ditt. Innstillingen for å gjøre enhetene i nettverket ditt i stand til å akseptere IP-tildeling finner du under egenskapsarket til TCP/IP-protokollen i nettverksinnstillingene dine.

Lenke til kommentar
Har opplevd noe av det tilsvarene selv, hadde 2stk NIC i en pc ( antar at du mener NIC og ikke LAN ).  

Da klarte ikke Windows å finne ut av hvem NIC den skulle bruke for å kople seg på nett.  

Da brukte jeg Windows 2000 PRO.  

Resultatet var å deaktivere og aktivere de ene kortet så funket det igjen. Rart... men men, heldighvis så var dette kun på en skolepc og ikke de hjemme.

 

PS: Den pc'en på skolen var en Dell med onboard LAN og et ekstra 3com kort.

løsningen er å fjerne oppsettet for default gateway på det kortet du ikke vil bruke til å koble til nett med.

 

Det var ikke så lett idette tilfellet. Da vi hadde skolenettet/internett på det ene kortet. Og på det andre kortet hadde vi internt nett i klassen med 5 cisco 2600 series rutere og to switcher. og da trenger jeg en gateway begge veier. Men vi ble rimelig lei av det. Vi tok heller å kjørte skolenettet inn begge veier tilslutt :smile:

Eneste ulempen var at så fort vi jobbet på ruterene så gikk jo alt ned igjen... Øvelse gjør mester :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...