Gå til innhold

Problemer med desimaltall i ASP mot mySQL


Anbefalte innlegg

Heisann. Poster dette for en kollega, håper jeg forstod problemstillingen riktig. Beklager dobbeltposting, vi vet ikke riktig om dette kan være et problem på IIS/ASP-siden eller med ODBC eller mySQL.

 

Vi har problemer når systemet kjøres mot produksjonsserveren som vi ikke har under utvikling. Problemet er at vi ikke får desimaltall riktig tilbake fra databasen.

 

Select sum(DocumentSize)/(1024*1024) as TotalDocSize from ProductDetails

Dette fungerer i PhpMyAdmin, men i ASP-koden fungerer det bare i utviklingsmiljøet og ikke i produksjon. Der får vi et tomt resultat tilbake. En vanlig select på et desimaltall returnerer bare int-verdien av tallet fra produksjonsserveren, men riktige desimaler i utviklingsmiljøet.

 

Produksjonsserveren er MySQL 5.0.16-nt og MySQL ODBC Driver 3.51.06 (har ikke versjon for asp.dll her)

Utviklingsmiljøet har MySQL 5.0.18-nt og MySQL ODBC Driver 3.51.12. asp.dll har versjon 5.1.2600.5512.

 

Så utviklingsmiljøet har nyere versjoner. Men det er ikke trivielt å oppgradere produksjonsserveren, så vi vil helst finne ut om det faktisk hjelper før vi prøver på det.

 

Eventuelt kan det kanskje ha noe med versjonen av IIS ASP-koden kjøres på? Alle svar mottas med takk!

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Datatype for DocumentSize skulle vel ikke tilfeldigvis være forskjellig mellom produksjon- og utviklingsserver?

 

Grunnen til at jeg spør er at aritmatiske operajoner på verdier med datatype heltall vil returnere et heltall. Det vil mao gjøres en avrunding.

 

I SQL Server kan dette løses med f.eks. å multiplisere med tallet 1.0. Om det samme fungerer i MySQL vet jeg ikke, men dere kan jo forsøke.

 

Select 1.0*sum(DocumentSize)/(1024*1024) as TotalDocSize from ProductDetails

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...