Gå til innhold

Problemer med mobilt bredbånd fra netcom


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har kjøpt mobilt bredbånd fra netcom slik at jeg kunne få internett på kassernen som jeg bor på. Har nå førstegangstjeneste i Kirkenes, og jeg vet at det er HSDPA dekning her. Problemet er at jeg får ikke koblet meg til dersom jeg velger 3G-nettet. Jeg får kun koblet meg til dersom jeg velger EDGE-nettet. Feilmeldingen som kommer opp er: "Kan ikke opprette en tilkobling til den eksterne datamaskinen, så porten som ble brukt til denne tilkoblingen, ble lukket. Hvis du vil ha mer hjelp, kan du klikke Mer informasjon eller søke etter feilkoden i Hjelp og støtte.". Her kan jeg ikke klikke mer informasjon, og jeg får heller ingen feilkode. Jeg kan kun klikke OK.

 

EDGE nettet er utrolig tregt, så 3G vil jeg ha da det er derfor jeg kjøpte mobilt bredbånd.

 

Er det noen som har et godt svar på hvorfor dette skjer, og evt hvordan jeg kan fikse det?

 

Mvh

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ingen som har noen god løsning? Er utrolig tregt å sitte på edge-nettet, så hadde vært fint å kunne få løst dette. Ringte netcom kundeservice, og de sa jeg skulle endre slik at modemet tillot usikre passord, og det fungerte første gangen. Men det var bare en gang:/ Instillingen skrur seg automatisk tilbake hver gang jeg plugger i modemet, og det hjelper ikke å skru den tilbake.

 

Hadde vært evig takknemmelig om noen hadde hatt en løsning på dette!

 

Mvh

Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...