Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc til 14 000 kjører dårlig! hjelp!


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøp min nye pc, kjøpte den del for del og har fått bekreftet at delene skulle passe godt sammen.

 

P5Q pro hovedkort

Radeon 4870x2 grafikk

4gb 1000mhz mushkin ram

vista 64-bit

Quad Q9550 2,83ghz

 

Men så har jeg instalert alt og pcen duger ikke i det hele tatt!!!

Jeg har: instalert alt fra cd og lastet ned nyeste drivere. Når jeg instalerte skjermkortet fra cd virket alt greit, så oppdaterte jeg den til en nyere driver og da begynte den å gi dårlig grafikk. Så sletta jeg den helt og prøver med cd driveren men ingen ting skjer!

 

Det er godt mulig at jeg har kommet til å justere noe jeg burde ha holdt meg langt unna, men når jeg setter catalyst center på defaults så skjer det ikke noe. Jeg er sikker på at det er noe med skjermkortet men aner ikke hva jeg skal gjøre for å fixe det?

 

Er dypt skuffet over kjøpet all den tid det ikke fungerer, men håper noen kan hjelpe meg med å fixe dette problemet!

 

Takker for all hjelp jeg får!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver at du oppdaterte driverne til skjermkortet. Betyr det at du fjernet gamle drivere og la inn nye eller at du la inn nye oppå de gamle? ATI anbefaler å fjerne gamle drivere, restart, sjekk at alt ATI er fjernet og eventuelt fjerne det som er igjen, ny restart for deretter å legge inn nye drivere, som igjen krever restart.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har prøvd alle mulige måter å instalere driverne på, også den du nevnte sist. Resultatet blir det samme:s

 

Etter at driveren er instalert så virker det som om skjermkortet blir "litt" bedre, men bakgrunnsbildet (som er masse blomster atm) viser dårlige bilder og ser ut til å være ute av fokus. Spill henger seg opp og viser dårlig bilder og lagger. Det skal nevnes at jeg scorer 17000 poeng i bechmark, noe jeg ikke aner hvorfor, all den tid pcen faktisk ikke duger til annet enn internett.

 

Takk for forslag, men har du flere? :)

Lenke til kommentar

Det kan virke som om selv om jeg sletter driveren, så er settingsa jeg hadde justert på catalyst center lagra til jeg instalerer den nye driveren:O Det må vel bety at driveren ikke har blitt sletta ordentlig, noe som virker rart siden jeg sletta den fra control panel og etter restart så jeg at den ikke lå der, for så å restarte en gang til også instalere den nye driveren.

 

skjønner ingen ting, noen som har en fjærneste anelse?

Lenke til kommentar

vell, det ligger bare 1 fil innpå controll panel, og den spør: express uninstall ALL ATI software, da clicker jeg Yes og lar den kjøre ferdig, for så å restarte.

 

En ting jeg lurer på, skal LCD overdrive være enabled? (Ligger unner digital panel (dvi)4 og 4 "hakk" ned.

 

Når jeg spør om å enable den så kommer denne meldingen: The color scheme has changed to windows vista basic.

 

Om det er noen som har litt peil på catalyst og hvordan ting skal se ut på den må de gjerne si meg hva ting skal stå på og hva som skal være enabled.

Lenke til kommentar

17k poeng i hvilken benchmark?
Hvilket operativsystem bruker du?


Det du gjør nå;
- sjekk at systemet ikke helt automatisk installerer noen drivere, i vista trykker du windowsknappen --> høyreklikk min datamaskin --> egenskaper --> avanserte systeminstillinger --> maskinvare --> driverinstillinger for windows update --> velg passende alternativ

- så laster du ned driversweeper; http://downloads.gur...ad.php?det=1655
- unpack eller installere driversweeper. (nb! dersom du har vista 64bit, så er det godt mulig at dette programmet ikke virker, da kan jeg anbefale http://drivercleaner.net/, men det koster 10 dollar)
- så laster du ned nyeste ati driver, med Catalyst Control Center (CCC). (pleier å være øverste alternativ)

- så avinstallerer du ati driver og CCC, husk å velg "ati catalyst install manager" for dette. --> quick remove all
- så restarter du maskinen

- så kjører du sweeper programmet for å fjerne skitne rester
- så installerer du nyeste ati driver

- restart & pray


gi tilbakemelding

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

17k poeng i hvilken benchmark?

Hvilket operativsystem bruker du?

 

 

Det du gjør nå;

- sjekk at systemet ikke helt automatisk installerer noen drivere, i vista trykker du windowsknappen --> høyreklikk min datamaskin --> egenskaper --> avanserte systeminstillinger --> maskinvare --> driverinstillinger for windows update --> velg passende alternativ

 

- så laster du ned driversweeper; http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1655

- unpack eller installere driversweeper. (nb! dersom du har vista 64bit, så er det godt mulig at dette programmet ikke virker, da kan jeg anbefale http://drivercleaner.net/, men det koster 10 dollar)

- så laster du ned nyeste ati driver, med Catalyst Control Center (CCC). (pleier å være øverste alternativ)

 

- så avinstallerer du ati driver og CCC, husk å velg "ati catalyst install manager" for dette. --> quick remove all

- så restarter du maskinen

 

- så kjører du sweeper programmet for å fjerne skitne rester

- så installerer du nyeste ati driver

 

- restart & pray

 

 

 

 

 

- så avinstallerer du ati driver og CCC, husk å velg "ati catalyst install manager" for dette. --> quick remove all

 

Hvor finner du ati catalyst install manager? :p skal jeg ikke bare avinstalere fra kontrollpanel?

Har 64bit vista forresten

Lenke til kommentar
reinstaller windows med orginal DVDen

installer ATI Catalyst 8.10 64-bit

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.../common-vista64

kjør windows update

 

vis ikke dette hjelper må det være PSUen som freaker out

eller at skjermkortet blir for varmt eller har maskinvare feil

 

 

Hvordan reinstalerer du vista? :p sikkert et dumt spørsmål men..

Sletter jeg alt jeg har da eller bare OS? og når jeg putter inn dvden så kommer det ikke opp noen reinstaleringsalternativ. Kan noenbit for bit forklare hva jeg skal gjøre?

 

Takker så mye

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...