Gå til innhold

Fjerne ribbe som er limt på ?


Vidder

Anbefalte innlegg

Har satt på en kjøleribbe fra Zalman på hovedkortet, men nå vil jeg ha den av igjen, ettersom det står iveien for pci-kortene jeg har.

Den er limt på med medfølgende to-komponents termetisk lim.

Spørsmålet blir da; åssen fjerner jeg den? Har lest flere poster om temaet, men finner ikke en dritt med å søke. :roll:

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanlig kjøleteip er enkelt å fjerne ved hjelp av hårføner.

 

2 komponentslim/pasta er en annen sak. prøver du å rive den av så tror jeg du vil rive av hele chippen den er limt fast til. Varme tror jeg bare vil gjøre limet enda sterkere.

 

Som det stod på kjølelimet jeg kjøpte: "Once a heatsink is attached it wil stay attached. Forever!"

Lenke til kommentar

Jeg fjernet nettopp standardkjøleren på et hercules R8500 grafikkort. La kortet i en godt igjenteipet antistatisk pose, og hadde det i fryseboksen i ca 20 min. Deretter brakk jeg av kjøleren men et flatt skrujern og et kredittkort. Det var litt vanskelig å få det av, fordi kjøleren bøyde seg i kantene, men plutselig spratt den av med et smell.

Lenke til kommentar

Skulle ta av kjøleren på MB som var limt fast med to-komponent termisk lim. Brukte masse varme, en cd som ikke virka og flatt skruejern.

 

Masse varme på ribba

 

Legg cd mellom ribba og kortet(hvis det ikke er nok plass til et flatt skruejern brukt kredittkortet :yes: )

 

Dytt forsiktig skruejern mellom(ikke ødelegg noe) og vri forsiktig slik at kjøleren spretter av. (Dersom det ikke går så bruk kulde)

Lenke til kommentar
Jeg fjernet nettopp standardkjøleren på et hercules R8500 grafikkort. La kortet i en godt igjenteipet antistatisk pose, og hadde det i fryseboksen i ca 20 min. Deretter brakk jeg av kjøleren men et flatt skrujern og et kredittkort. Det var litt vanskelig å få det av, fordi kjøleren bøyde seg i kantene, men plutselig spratt den av med et smell.

gjorde det samme på gamle gf2'et mitt...funka bra, den bare spratt av helt plutselig :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...