Gå til innhold

VPS: Xen og swap eller OpenVZ og burst? [LØST]


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har for tiden en VPS hos en leverandør hvor jeg kan velge mellom Xen og OpenVZ.

 

OpenVZ tillater da ikke en swap på loopback ettersom den tar seg av minnehåndteringa. Til gjenjeld tilbyr den 256mb ekstra ram i "burst" (som kan brukes om det er ledig på vertsmaskina).

 

Om jeg skulle kjøre på Xen derimot får jeg bare 256mb ram, men har muligheten til å ordne meg med swap.

 

 

Kjører nå på OpenVZ, men er i tvil på hvorvidt jeg burde be om å bli overført til Xen og ordne meg swap, da jeg hele tia går tom for ram OpenVZ.

 

 

Tanker rundt dette?

 

 

EDIT: Fant ut at over 300mb ram var forsvunnet i at apache lå klar til å ta i mot forespørsler.

Satte ned antalle workers til noe litt mer realistisk og nå kjører det slik det skal.

Endret av ze5400
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt Xen med mer minne, og heller swappet til fil om nødvendig ;-)

Eks (512Mb swap):

dd if=/dev/zero of=/swap01 bs=1M count=512
mkswap /swap01
swapon /swap01

...for å bruke dette også etter omstart legger man til følgende i /etc/fstab:

/swap01   none   swap   sw   0   0

 

...that said, det er flere grunner til å velge mer minne fremfor swap (i tillegg til at du, som vist over, har så mye swap du ønsker så lenge du har disk å ta av): I/O er tregt, og enda tregere for virtuelle maskiner. Du vil i utgangspunktet unngå at en virtuell maskin swapper så langt det lar seg gjøre - dersom den blir stående og swappe blir ting fort merkbart s-i-r-u-p.

Lenke til kommentar

Money issue. Do I need say more?

 

Mer minne kommer ikke på tale.

 

 

Men som sagt, problemet er egentlig løst. Lar det stå på OpenVZ og har dermed 512mb tilgjengelig mesteparten av tiden.

 

At det er umulig å kjøre swap får så være.

 

 

Standard konfigfilene for mysql og apache i Ubuntu var en aaaanelse ineffektive til mitt bruk :p

 

Tok 300mb mer enn strengt tatt nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...