ToreR Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Hei. Jeg har en Opel Omega 2.0I 98-modell. Problemet er at denne ofte stopper når motoren går fra høyt turtall til tomgang. Dette later til å skje mest når bilen er varm, og ikke så mye rett etter kaldstart. Jeg har fått konstatert en eksoslekkasje mellom katalysatoren og motoren, og lurer på om denne lekkasjen kan bidra til å "lure" lambdasensoren såpass at bilen kan stoppe. Kunne det være mulig å f.eks. koble ut lambdasensor for å se om problemet vedvarer? Hva er i så fall enkleste måte å gjøre dette på? Det hører med til historien at bilen har vært inne på Opelverksted fire ganger, uten at feilen er funnet. De foreslår nå å bytte styreenhet, som koster 12 lapper uten at jeg får noen garanti for at dét løser problemet :/ Ideer/tips mottas med takk! PS! Dersom der er noen dyktige mekanikere i Osloområdet som kunne tenke seg å se nærmere på bilen for å stille diagnose, er jeg også interessert i at dere tar kontakt. Hilsen frustrert Omega-eier.
L O G I M A N Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Om hullet ikke er stort, prøv å tette det med eksospasta. Du kan koble fra lambda og se om det hjelper/forandrer noe på problemet, men du vil muligens trenge å resette en feilkode for å få den til å virke igjen.
Mekker`n Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Høres ut som om tomgangskanalen i gass spjel huset har koksa igjen. Typisk opel. Dem har vel sjekka det? borra den opp igjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå