Gå til innhold

Raskt portrett av fotballspiller


Anbefalte innlegg

Skal ta et portrettbilde av en lokal fotball "heltinne". Bildet skal brukes til et kort "portrettintervju" for ungdomsredaksjonen. ALtså trenger det ikke være veldig særiøst rett opp og ned. Har bare 10min på meg før treninga deres i kveld. Det er klokka åtte så mørket smyger på. Noen gode ideer til raskt oppsett/vinkler som kan bli kult?

 

Klarer alltids å finne på noe, men om noen leser dette før klokka halv åtte og får en umiddelbar id'e så sleng det ut. Sitter å grubler for meg selv =)

 

K

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilde 4 i denne serien burde vel være en måte å gjøre det.

 

Men husk at portretter ikke bare er et trynebilde. Det kan meget vel være et bilde som sier noe om personen. Et bilde av en mann som slår gress med ljå kan være et vel så godt portrettbilde som et bilde av ansiktet hans.

 

Men det er smak og behag, selvfølgelig.

 

Du sier lite om utstyret du har tilgjengelig? Blits? På kabel? Trådløs?

 

Ingen av delene? Finn lyset, det er eneste regel.

Lenke til kommentar

Har ikke stort annet enn D80'n og 18-70, skal høre hva jeg kan låne på jobben.

 

Mulig jeg får låne en sb-800, eneste problem er at jeg ikke veit hvordan man bruker'n ordentlig...

 

Det er en viss trynefaktor her. Bildet skal presentere personen, og gjerne også hva hun gjør. Nr. 4 var ikke så gæli. mulig jeg prøver på noe lignende, evt. fra et høyt eller lavt perspektiv.

 

Sola forsvinner fort, så blits er nok tingen. Kjører enten fotballbane/mål, eller klubbhuset/logo som bakgrunn (kretsmestere i år, derav "aktuelt" intervjuet).

Lenke til kommentar

Humme. Jeg ville safet litt. En ting er at du neppe har noen diffusor, og da er det alltid fare for litt for flatt lys. Vil anbefale å ta med et strikk og en serviett. Dette fester du med blitshodet pekende oppover, og det fungerer ganske bra, selv om du ikke kan bounce i noe tak, vil det spre lyset og gi et ganske bra resultat. Du kan også la lyse komme inn fra siden med blitsen plassert på kamera på denne måten. Men SB-800 og D80 fungerer vel trådløst?

 

Jeg ville tatt et trynebilde som funker som nødløsning, så eksperimentert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...