aam012 Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 hei lurer på om det er noen her inne som vet om det er lovlig å ta en 125 (lett mc) som er gjort om til mellomklasse (34 hk), å plombere den igjen til en 15 hk (lett mc)..? Saken at at jeg har sett på en Cagiva Mito 125, som er 34 hk på nå, men det har jeg ikke lov til å kjøre når jeg har A1 lappen. Greit nok at det er 34 hk i den eller mer så lenge jeg hvertfall har det på papiret at den er 15 hk , og lovlig lett sykkel hvis jeg skulle bli stoppet.. håper på svar Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 Går nok ikke. Trengs typegodkjenning for det, så den får du ikke lovlig Lenke til kommentar
aam012 Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 Går nok ikke. Trengs typegodkjenning for det, så den får du ikke lovlig er det ikke mulig å gå på et verksted og få den pombert så vise den hos biltilsynet? Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 16. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2008 I og med at du får den typegodkjent som både mellomtung og lettmc vil jeg tro det er mulig. Men siden den må vises er du nødt til å kjøpe inn plombert eksos, cdi, og bytte til 28mm (??) gasser og innsug. Muligens plombere eksosventilen. Jeg ville ringt inn til en forhandler av Cagiva og forhørt meg der, de har nok mer peil enn de fleste om dette Lenke til kommentar
KNB Skrevet 17. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Snakke med en kar som sa at du kunne omregistrere fra 15 hk til 34 hk, men ikke omvendt! EDIT: Leif Endret 17. oktober 2008 av KNB Lenke til kommentar
daruu Skrevet 17. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 Da vil jeg tro at det er billigere å kjøpe seg en delesykkel/ramme som er registrert som lett å flytte over delene til den Uansett så kommer det til å koste noen kroner Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 17. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 Det du burde skjekke først er jo om sykkelen allerede er registrert som en lett motorsykkel (15hk). Jeg kan ikke helt skjønne hvem som gidder å registrere en 125ccm Mito til mellomklassen, når de kan likevell kan kjøre 34hk, men at de registerer den som 15hk. Hva er vitsen med å ta mellomtunglappen hvis man kjøper Mito.. Er fullt mulig å få sykkelen ned til 15hk igjen, slik at du kan vise den på biltilsynet og få den registrert som det, for senere å sette sykkelen tilbake til 34hk. Spør han som har Mitoen om han har alle de orginale delene liggene, da er det ikke så dyrt å få den ned til 15hk igjen. Men hvis han ikke har det, da må du regne med noen kroner. Lenke til kommentar
KNB Skrevet 17. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 Mener det er noen regler om at du ikkje kan registrere fra mellomtung til lettmotorsykkel Lenke til kommentar
aam012 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2008 takker for all info:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå