Gå til innhold

Forslag til noe jeg kan lese?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er ganske glad i The saga of Darren shan. 12 bøker. Hvis ikke så er Demonata serien (samme forfatter) også ganske kul, også Phenomena er også litt kul selv om jeg har detti litt ut av det :p

 

 

Har allerede lest disse :thumbup: Men er helt enig i at disse bøkene er kule ;)

 

The Black Jewels-serien til Anne Bishop anbefales på det sterkeste. Grotesk, mørk, spennende, erotisk, fasinerende fantasy.

 

Tror jeg ska følge deg opp på det forslaget, må først få tak i en av den da :p

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha masse bra lesestoff kjøp a Song of Ice and Fire (ikke les for mye på wiki for det er flere store spoilere der). Det er syv bøker pluss flere prequels. Bøkene er på rundt 800 sider hver, den jeg leser nå er på 1200, men kvaliteten holder seg stort sett på topp hele tiden.

 

Utdrag fra wikipedia uten store spoilere:

 

The story of A Song of Ice and Fire takes place in a fictional secondary world, primarily upon a continent called Westeros but also on a large landmass to the east.There are three principal storylines in the series: the chronicling of a dynastic civil war for control of Westeros between several competing families; the rising threat of the Others who dwell beyond an immense wall of ice that forms Westeros' northern border; and the journey of Daenerys Targaryen, the exiled daughter of the rightful king who was murdered in another civil war fifteen years previously and now seeks to return to Westeros and claim her rightful throne.

The series is told in the limited third-person through the eyes of a number of POV characters. By the end of the fourth volume, there have been twenty-five such characters, although these include eight who only appear once apiece. Martin is noted for his ruthlessness towards his characters.

 

While the series is set in a fictional secondary world and Martin has acknowledged his debt to the works of J.R.R. Tolkien[3], Jack Vance[4] and Tad Williams[5], the series differs from these earlier works in its greater interest in and use of realistic elements. While Tolkien was inspired by mythology, A Song of Ice and Fire is more clearly influenced by medieval history, most notably the Wars of the Roses[6].

 

A Song of Ice and Fire is an award-winning series of epic fantasy novels by American novelist and screenwriter George R. R. Martin. Martin began writing the series in 1991 and the first volume was published in 1996. Originally planned as a trilogy, the series now consists of four published volumes with three more projected. There are also two prequel novellas available, with several more planned, and a series of novellas consisting of excerpts of the main novels. One of these excerpt novellas has won a Hugo Award. The series has been translated into eighteen languages[1] and the fourth volume reached the top of the New York Times bestseller lists upon its release[2].

 

The Dark Tower anbefales av meg også

Endret av Ashol
Lenke til kommentar

En sykt bra krim-serie er ROBB-serien. Hver bok koster ca. 70 kr, og kommer ut ca hver 2-3måned i vanlige matvare butikker. Forfatteren er Nora Robberts.

 

Men hvis du er intressert i Fantacy vil jeg virkelig annbefale Arven triologien. Det er bare kommet ut 2 av 3 bøker (hvor av den siste kommer ut våren 2009 på norsk). Den første boka er den kjente "Eragon" og bok nr. 2 heter "Den Eldste", og den tredje boken i serien, Brisingr.

 

Ifølge http://no.wikipedia.org/wiki/Eragon skal det komme en 4.bok. Men jeg har lest en annen plass (husker ikke hvor) at dette ennå ikke er avklart, og at det orginalt var ment som en triologi. :)

 

Drager og magi, riddere og onde trollmen + en masse spenning! :thumbup:

Lenke til kommentar

vil absolutt anbefale twilight serien av stephenie meyer, det er en serie på fire bøker: twilight, new moon, eclipse og breaking dawn, hittil er det bare twilight og new moon som er kommet på norsk, men eg har lest alle bøkene untatt twilight på engelsk, dei er skikklig bra.

 

viss ikkje så er arven trilogien bra, eragon, den eldste og brisingr.

cornelia funke sine bøker er også bra, blekkhjerte, blekkblod og blekkdød

og artemis fowl av eoin colfer

 

og ei bok eg har lest for ikkje så lenge sida er dødslekene, eller the hunger games som den heite på engelsk, utrulig bra bok, og som eg gleda meg til dei andre bøkene i serien kjem :!:

 

de fire og han som gjør galt verre, av en norsk(!) forfatter som heiter hans fredrik follestad, veldig morsom serie, selv om den siste boka ikkje nådde heilt opp til forventningane mine så er serien vel verdt å lese :thumbup:

Endret av beate92
Lenke til kommentar
Skammarens Dotter-serien er utmerket.

 

ja, den er kjempe bra! også "Tingen" av Kevin Brooks og i morgen serien av john marsden

"i morgen da krigen kom", "frosten tredje dag", "mørket min venn" og "Når natten er mørkest" utrolig bra bøker! selv om de kanskje ikke er akkurat fantasy og sci.fi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...