octester Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Lest denne tråden, bare. Bare syting over bugs her. Nå snakker vi om et såpass stort og komplekst spill at startproblemene ikke kommer som noen stor overraskelse. Det som er positivt er at de har gjort en veldig bra jobb med oppdateringer (på rekordtid) og jeg håper dette vil fortsette. Ser ut til at de fleste som har problemer får orden på sysakene med litt oppdateringer. Er nå heller ikke bare syting her i tråden heller da De kunne selvsagt dratt en Blizzard og latt spillet komme ut en gang i 2010...
vikingkylling Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Koser dere med spillet ? Hadde meg litt med spill-coveret natt til i dag ja.. Og det var litt mer informasjon en vi strengt tatt trengte å høre...
Bytex Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Hum, var innom shop.sacred2.com nettopp..kan jo bare kjøpe key, men ikke laste ned selve spillet. Det er jo mye vits å betale 49 euro for. Er det for pirater som ikke har kjøpt key, sånn i tilfelle de PLUTSELIG skulle ombestemme seg? Endret 26. oktober 2008 av Bytex
Nether Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Fikk spillet i går og har spilt noen timer i dag. Må si det er et utrolig herlig spill. Veldig deilig med et spill som dette i blant hvor jeg bare løper rundt og dreper ting, får quester og utforsker omgivelsene. Er et nydelig spill. Flotte farger og masse detaljer som gjør spillverdenen til en fryd å utforske. Jeg har absolutt alle instillinger på max (borsett fra skygger som er på high) og har bare miniskult med hakking i noen få travle områder. Har ikke hatt et eneste krasj enda selv om jeg spilte i en time uten patcher også (mens den lastet ned i bakgrunnen). Det er dog noen negative ting så jeg får nevne hva jeg har funnet og håpe det hjelper folk med å bestemme seg. - Forvirrende start. Opplæringen er patetisk, og selv om jeg hadde lest gjennom manualen før jeg begynte tok det en del prøving og feiling til før jeg skjønte alle funksjonene. Men det er vel det de fleste gjør når de starter et nytt spill. Er vel bare jeg som leser manualen og vil vite alt før jeg i det hele tatt begynner. En litt bedre opplæringsdel hadde likevel gjort seg. -Før patchen merket jeg en del bugs, men de synes å ha forsvunnet etterpå. F.eks sluttet jeg og startet spillet igjen en del ganger og selv om jeg hadde kommet et stykke falt jeg tilbake til start nesten hver gang (med intro film og alt), men dette fikset seg heldigvis etter patch. Hadde også en del problemer med å plukke opp ting, men dette ble også fikset etter patch. Var også en NPC som ble fanget opp i en loop hvor han sa det samme om og om igjen, men det var ikke noe stort problem. - Noen småproblemer med kamera. Av og til ender kamera opp inne i et fjell f.eks. hvilket får karakteren til å gå den veien og sette seg fast litt, men det fikser seg hvis man snur kamera igjen. - De forhåndsdefinerte kontrollene er ikke helt intuitive. De er satt etter hvor fingrene ligger på tastaturet, men det er lett å plutselig bruke en potion når du egentlig ville gå fremover. Men dette kan du endre så det er ikke noe stort problem. - Questloggen kunne trengt en oppussing. Et spill som dette krever en oversiktelig logg og det er for mye rot i loggen her. - Teksten kan være litt slitsom for øynene til tider. Jeg vet ikke om det er for smått eller om det er en annen grunn, men det tok litt tid å venne seg til det. Uansett er det mye bedre UI generelt enn i mange spill, og du ser at det har blitt optimalisert for PC. - Og en ting som ikke er negativt i seg selv, men frustrerte meg litt er at du aldri får en sjanse til når det gjelder fordeling av poeng. Da mener jeg en sjanse til før du lukker karaktermenyen (etter det bør det være permament selvsagt). Ble bare litt irritert siden jeg trykket en mm feil og dermed fikk en annen skill enn jeg ville ha, men nå har jeg lært. - Skulle gjerne hatt en mulighet til å slutte uten å lagre og lagre uten å slutte. Kan ikke tenke meg hvordan de som krasjer ofte klarer seg siden man godt kan spille flere timer uten å lagre. (Kan være jeg tar feil på dette punktet. Hvis det går an å lagre uten å slutte så fortell meg gjerne. ) Dette er det første jeg kommer på av negative ting. Husk på at dette er det jeg så på som negativt. Det kan være andre ikke tenker på det en gang. Er flere, men ingen tar mye vekk fra spillgleden. Og spillgleden er stor for meg. Kan godt være at jeg har gått glipp av noen options som gjør flere av klagene mine moot, men da får dere som har spilt mer si i fra. Jeg oppdager stadig nye ting mens jeg spiller. Men jeg elsker spillet til nå. Et av de spillene som bare er moro uten at det har behov for å være noe mer. Har forresten ikke noen problemer med stemmene til nå. Selvsagt, det at jeg sitter og ler hver gang jeg hører noen åpne munnen i spillet er kanskje ikke en god ting, men jeg tar det ikke alvorlig. Og jeg liker faktisk stemmen til Shadow warrioren min, nettopp fordi jeg ler hver gang han sier noe. Uansett, er vel de fleste questene bare formidlet gjennom tekst så det blir vel ikke noe stort problem.
Bytex Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 (endret) De unngår quicksave monsteret på den måten. Akkurat som Diablo 2, der man kunne save hvor som helst, men du sto alltid i town når du kom tilbake, og alle monstre var respawnet ute i bushen. Quicksaving er en uting, nesten juks. Klarer du ikke en liten encounter bare quickloader du 1 minutt bakover og prøver igjen. Og de legger jo ikke inn en feature i spillet basert på at det kan kræsje ofte. De vil jo helst at det aldri kræsjer. Minner meg om manualen til et Ultima-spill på C64. Det var så buggete at det sto svart på hvitt i manualen at man burde gjøre backups av save og character-filene ved jevne mellomrom fordi de kunne bli corrupted ved kræsj. Endret 26. oktober 2008 av Bytex
Nether Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 De unngår quicksave monsteret på den måten. Akkurat som Diablo 2, der man kunne save hvor som helst, men du sto alltid i town når du kom tilbake, og alle monstre var respawnet ute i bushen. Quicksaving er en uting, nesten juks. Klarer du ikke en liten encounter bare quickloader du 1 minutt bakover og prøver igjen. Og de legger jo ikke enn en feature i spillet basert på at det kan kræsje ofte. De vil jo helst at det aldri kræsjer. Minner meg om manualen til et Ultima-spill på C64. Det var så buggete at det sto svart på hvitt i manualen at man burde gjøre backups av save og character-filene ved jevne mellomrom fordi de kunne bli corrupted ved kræsj. Oi. Leste du gjennom hele posten min og svarte på den korte tiden? Imponerende. Tenkte på det samme mens jeg skrev, men problemet er at alle spill krasjer for noen. Det er det samme hva utviklerene vil eller ikke, faktum er at det vil krasje. Man har jo hardcore mode for de som vil at døden skal endelig f.eks så en lagre funksjon ville ikke vært noe hinder for de som vil ha det vanskelig. Jeg er i hvert fall vant med å save annethvert min fordi jeg vet at plutselig kan det krasje eller maskinen bestemmer seg for å gi meg en melding om noe hvilket også krasjer de fleste spill (få spill overlever en minimisering til desktop). I tillegg pleier jeg ofte å ha en god del forskjellige filer ettersom de fleste spill har problemer med korrupte lagringsfiler. Er ikke morsomt å måtte begynne hele spillet på nytt igjen fordi den ene filen du hadde er korrupt. Og ja, jeg synes det er greit å ikke måtte spille tre timer om igjen fordi jeg dultet borti en litt for sterk fiende. Jeg har ikke hele livet mitt å dedikere til å spille de samme områdene om og om igjen fordi jeg ikke kan lagre. Jeg har ikke noen problemer med det i dette spillet, men tenkte det var greit å nevne. De fleste spill ber deg om å lagre ofte i disse dager så det er ikke bare de som er ekstremt buggete.
vikingkylling Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har ikke noe problem med å lagre, da spillet lagres automatisk når du går inn i et hule, fullfører en quest, aktiverer en resurrection shrine og alt det der. Det skal en del til for å ikke få lagret noe viktig, selv om man ikke aktivt "jukser" ved å stikke inn en hule for å lagre osv.
dekar24k Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Har ikke tid til å svare på alt akkurat nå, men litt overrasket at ingen har nevnt at F9 er quicksave - og går du ut av spillet etter en quicksave så starter du der, ikke ved siste "savepoint". Hmm...
vikingkylling Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 F9 er quicksave, ja, men jeg ville ikke stolt for mye på den. Det skal lite til for å miste den, så selv å gå ut av spillet kan gjøre at du mister den. Jeg ville kanskje brukt den som "backup" save, men ikke noe mer.
Nether Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Ah. La ikke merke til at det var autosave. Spilte bare i noen timer og siden jeg ikke krasjet virket det som om det bare lagret når jeg sluttet, men det er greit å vite. At F9 er quicksave tenkte jeg heller ikke på. Hehe. Man lærer mye av å lese på fora må jeg si.
Nether Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Ok. Til de som synes det er nok med en save. Nå mistet jeg nettopp hele karakteren min til en korrupt save. Vista fant det ikke for godt å lage en skygge kopi av den, og det er ingen måte å få det fikset på. Så ja, flere save sloter hadde vært en stor fordel. Jaja. Burde vel vite nok til å ta kopier av filen hele tiden. Er bare litt for vant med spill som faktisk lar deg lagre i flere filer. NWN2 fikk 2 korrupte filer om gangen annen hver gang jeg skulle laste inn en fil, derfor lagret jeg alltid fire filer om gangen. I Sacred 2 er det ingen nåde tydeligvis. Men nå har jeg lært. Sukk. Da er det bare å begynne på nytt.
dekar24k Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Argh.. Nå har jeg fått et problem .. Jeg har såvidt vært innom og testet spillet tidligere og da har alt funket helt fint. Nå skulle jeg derimot sette av noen timer til spilling ikveld og hva skjer .. ? Jo.. Jeg starter spillet, loader savegamet og entrer verdenen. Ingen character, ingen modeller, ikke noen 3d-objekter i det hele tatt.. Bare selve landskapet.. Jeg får heller ikke bevegd meg på noen som helst måte og det eneste jeg får gjort er å rotere kameraet og åpne/lukke inventory/questlog osv.. Har kikka litt på det offisielle S2-forumet og det er visst veldig mange som har dette problemet. Skal prøve en re-install nå og se om problemet løser seg..
Bytex Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Syns det er utrolig at de slipper spillet ut med bugs som at "savegame might disappear when you exit game". Det burde ikke være lov. De burde fått dagsbøter. Jeg kjøpte spillet Loki (som også er en Diablo-klone), der var det enda værre fordi questloggen kunne forsvinne når man quittet, og fila bli fullstendig wipet. Altså kom du tilbake inn igjen så hadde du ingen quests, og det gikk ikke an å få tilbake de man hadde, så du satt fast der du var, og måtte restarte. Skjedde 2 ganger før jeg kasta hele spillet. Og nå er det nesten det samme med S2? Utrolig..det er på ingen måte morsomt å restarte hele campaign når man f.eks. har spilt i 10-12 timer tilsammen. Vanlige spillere skal ikke være nødt å finne savefilene og gjøre backups av dem selv. Endret 28. oktober 2008 av Bytex
dekar24k Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg bestemte meg egentlig istad for å vente på Fallout 3 og evt. spille ferdig det før jeg begynte på Sacred 2.. Håper når den tid kommer at diverse patcher har løst de største problemene med spillet.
Nether Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Syns det er utrolig at de slipper spillet ut med bugs som at "savegame might disappear when you exit game".Det burde ikke være lov. De burde fått dagsbøter. Jeg kjøpte spillet Loki (som også er en Diablo-klone), der var det enda værre fordi questloggen kunne forsvinne når man quittet, og fila bli fullstendig wipet. Altså kom du tilbake inn igjen så hadde du ingen quests, og det gikk ikke an å få tilbake de man hadde, så du satt fast der du var, og måtte restarte. Skjedde 2 ganger før jeg kasta hele spillet. Og nå er det nesten det samme med S2? Utrolig..det er på ingen måte morsomt å restarte hele campaign når man f.eks. har spilt i 10-12 timer tilsammen. Vanlige spillere skal ikke være nødt å finne savefilene og gjøre backups av dem selv. Helt enig. Det verste er at jeg har blitt så vant til det nå at jeg ikke reagerer like mye lengre. Før i tiden ville jeg revet meg i håret hvis et spill krasjet. Nå rister jeg bare oppgitt på hodet og restarter maskinen og forbereder meg på å måtte spille noe om igjen. Men i de fleste spill så har jeg i hvert fall lagret ti ganger på ti forskjellige filer den siste halvtimen. I Sacred 2 så er alt tapt. En litt mindre erfaren spiller ville nok bare gitt opp siden han/hun sikkert ikke ville klart å finne savefilene en gang. Det er derfor jeg mener at lagringssystemet til Sacred 2 er ubrukelig. Spillet blir ikke mer utfordrende av dette. Det bare blir mer frustrerende og tidkrevende, og de fleste har andre ting utenom dette spillet. Men men. Skal begynne igjen og ta backup hele tiden nå. Ble såpass glad i selve spillet at jeg er villig til det. Jeg må ta tilbake det jeg sa om at jeg ikke så noen bugs i hvert fall. Spillet får en stor minus for dette. Så til dere alle. Ta backup av filene hele tiden. I hvert fall hvis dere har kommet langt. Edit: Dekar24k: Skal få Fallout 3 neste uke tenker jeg så da blir det nok det jeg spiller en stund fremover. Har ikke hørt om noen store bugs der i hvert fall. Man kan si mye om Bethesda, men jeg føler de holder høy kvalitet på spillene sine i hvert fall. Endret 28. oktober 2008 av Nether
dekar24k Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Syns det er utrolig at de slipper spillet ut med bugs som at "savegame might disappear when you exit game".Det burde ikke være lov. De burde fått dagsbøter. Jeg kjøpte spillet Loki (som også er en Diablo-klone), der var det enda værre fordi questloggen kunne forsvinne når man quittet, og fila bli fullstendig wipet. Altså kom du tilbake inn igjen så hadde du ingen quests, og det gikk ikke an å få tilbake de man hadde, så du satt fast der du var, og måtte restarte. Skjedde 2 ganger før jeg kasta hele spillet. Og nå er det nesten det samme med S2? Utrolig..det er på ingen måte morsomt å restarte hele campaign når man f.eks. har spilt i 10-12 timer tilsammen. Vanlige spillere skal ikke være nødt å finne savefilene og gjøre backups av dem selv. Helt enig. Det verste er at jeg har blitt så vant til det nå at jeg ikke reagerer like mye lengre. Før i tiden ville jeg revet meg i håret hvis et spill krasjet. Nå rister jeg bare oppgitt på hodet og restarter maskinen og forbereder meg på å måtte spille noe om igjen. Men i de fleste spill så har jeg i hvert fall lagret ti ganger på ti forskjellige filer den siste halvtimen. I Sacred 2 så er alt tapt. En litt mindre erfaren spiller ville nok bare gitt opp siden han/hun sikkert ikke ville klart å finne savefilene en gang. Det er derfor jeg mener at lagringssystemet til Sacred 2 er ubrukelig. Spillet blir ikke mer utfordrende av dette. Det bare blir mer frustrerende og tidkrevende, og de fleste har andre ting utenom dette spillet. Men men. Skal begynne igjen og ta backup hele tiden nå. Ble såpass glad i selve spillet at jeg er villig til det. Jeg må ta tilbake det jeg sa om at jeg ikke så noen bugs i hvert fall. Spillet får en stor minus for dette. Så til dere alle. Ta backup av filene hele tiden. I hvert fall hvis dere har kommet langt. Edit: Dekar24k: Skal få Fallout 3 neste uke tenker jeg så da blir det nok det jeg spiller en stund fremover. Har ikke hørt om noen store bugs der i hvert fall. Man kan si mye om Bethesda, men jeg føler de holder høy kvalitet på spillene sine i hvert fall. Jeg setter Bethesda nesten på samme linje som Blizzard sånn kvalitetsmessig. Det blir nok bra.
Bytex Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Er likevel helt hysterisk at folk skal sitte og bry seg om detaljer som å ta 10 backups av savegame-filene 20 ganger om dagen mens de spiller.
vikingkylling Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg har aldri hatt slike problemer i noe spill noensinne. Det morsomme er at folk har slike problemer gjerne har dem i mange spill. Sier ikke at det er en sammenheng der...
Bytex Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Ja såklart, folk som har kræsjproblemer i Sacred kræsjer oftere med bilen, har oftere personlige problemer, og PC'n kræsjer sikkert generellt oftere i andre applikasjoner.
dekar24k Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg har aldri hatt slike problemer i noe spill noensinne. Det morsomme er at folk har slike problemer gjerne har dem i mange spill. Sier ikke at det er en sammenheng der... Systemet mitt er rock stable. Jeg har aldri/sjelden problemer i noen spill. Tar du en kjapp tur bort på det offisielle S2 tech-forumet så ser du at det heller er spillet det er noe galt med..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå