The President Skrevet 15. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 Mulig dette er feil sted å poste, feel free to move it.. Jeg har to stk maskiner. 1. Pentium D (dual) 2,6ghz, 1gb minne og Nvidia 6500 grafikk. 2. Dell Laptop, Centrino 1,73ghz, 2gb minne og nvidia 6800 grafikk begge maskiner kjører standard install av XP og samme installasjon av K-Lite codec pakke, og kjører samme Mediaplayer Classic til å spille av video. nr.1 (min "htpc") klarer å kjøre hd (720p) materiale i ca 10sek - 2 min, bildet begynner å lagge, og til slutt hoppe fra frame til frame, med ca. 1min eller 2 imellom. nr.2 klarer å kjøre samme materiell helt glatt... Begge ligger på 85-100% CPU bruk under avspilling... Hvilken faktor er det som gjør at den "raskere" pc nr.1 sliter mer enn en gammel laptop? Ram, grafikk? Noen som har noen idè? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 15. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 Bytt til CoreAVC, den koster litt penger men er mye mer effektiv. Når du installerer codec packs mister du kontrollen over hvilken codec som er i bruk. Lenke til kommentar
The President Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2008 Avinstallert "alt" og testet ut CoreAVC, fungerer litt bedre men fortsatt ikke holdbart. Regner med det er et hardware problem, en flaskehals et eller annet sted... Men hvor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå