Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med Sony CDX-GT620U i "ny" bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg gjorde akkurat et bilskifte. Da valgte jeg å ta ut min Sony CDX-GT620U fra bilen før jeg solgte den. Jeg har nå montert den i min "nye" bil.

Jeg får den jo selvfølgelig ikke til å virke slik som den skal. Jeg har koblet til pluss og minus strøm, men den går fremdeles ikke på. Strøm vet jeg at den får, fordi jeg kan løse ut CD-en og putte den inn igjen.

Er den ødelagt? Får den ikke nok strøm? Holder det med kun pluss og minus koblet til for å teste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har lest om andre her på forumet som ar hatt samme problem med Sony. Mener å huske at svaret var å bytte om på en ledning, men jeg husker ikke hvilken...eller hvor den skulle. Prøv å søk litt her på forumet.

Endret av Arbakadarba
Skrevet

Du har ikke kobla på tenningskabelen...

Du må ha strøm på BÅDE rød og gul kabel...og jord på den sorte ;)

Har lest om andre her på forumet som ar hatt samme problem med Sony. Mener å huske at svaret var å bytte om på en ledning, men jeg husker ikke hvilken...eller hvor den skulle. Prøv å søk litt her på forumet.

Dette er ikke sony-spesifikt... Det gjelder alle spillere ;)

Skrevet (endret)

Om du kun har konstantstrøm påkoblet...så vil spilleren oppføre seg slik du sier...du får ut/inn cd men ingenting mer.

Har du målt at det kommer strøm på tenningskabelen da? Sjekket sikringene i bilen?

Endret av alpher
Skrevet

Antagelig får ikke spillere strøm fra tenningen, altså, den tror at bilen ikke er i gang.

Det jeg ville tippet er at vanlig strøm og strøm fra tenning er bytte om, det er kablene under:

post-27317-1215207722_thumb.jpg

Men, du sier du har gjort dette.

Det du kan prøve på er å finne ut hvilken kabel som gir strøm hele tiden og koble den inn på både 4 og 7, funker spilleren slik den skal da så er det noe galt med strøm fra tenningen.

funker den på samme måte da, så er det noe annet galt :p

Skrevet

vist du har et måleapparat så måler du hvilken som har konstant spenning (som skal på den gule) og vilken som går igjennom tenninga (den som skal på den røde)

går og fint ann å bruke en pære

Skrevet (endret)
Har du satt inn antenne kabelen? Husker at det var det som skulle til på en gammel Sony Xplod spiller jeg hadde :!:

Det dær skjer kun om du ikke har jord på ISO-pluggen din...skikkelig FYFY! Jording skal ikke være eneste jordingspunkt til spiller! :)

Antagelig får ikke spillere strøm fra tenningen, altså, den tror at bilen ikke er i gang.

Det jeg ville tippet er at vanlig strøm og strøm fra tenning er bytte om, det er kablene under:

post-27317-1215207722_thumb.jpg

Men, du sier du har gjort dette.

Det du kan prøve på er å finne ut hvilken kabel som gir strøm hele tiden og koble den inn på både 4 og 7, funker spilleren slik den skal da så er det noe galt med strøm fra tenningen.

funker den på samme måte da, så er det noe annet galt :p

Det er nok ikke bare bytta om på rød & gul for da hadde det vært liv i spilleren...eneste forskjell man merker en feilkobling her på...er at spilleren ikke husker innstillingene sine etter tenning av/på.

Endret av alpher
Skrevet

vet ikke om du leste hele posten min men...

prøv dette, tipper spilleren ikke får strøm fra tenningen i det hele tatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...